Direktlänk till inlägg 21 april 2011

SLUTA SKÄMMAS

Av Linda - 21 april 2011 23:30

Nu när jag har läst ut SOLOs Oktober nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om sluta skämmas. Haha, jag kände igen mig på några punkter faktiskt, och en del av dem var lite roliga, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


SOLO tycker det är dags att sluta skämmas och istället kollektivt erkänna, och faktiskt bejaka, våra brister.

Artikeln är skriven av Katarina Wendelin.


Du behöver inte skämmas...

* För att du älskar Farmville och är med i cirka tvåhundra meningslösa grupper på Fejjan, bland annat en "Farmville lovers". 

* För att du inte visste att filmen "Marie Antoinette" var baserad på historiska uppgifter. C´mon: Kirsten Dunsts klänningar var tillräcklig hjärngympa.

* För att du har ketchup till allt, inklusive torsk och ärtsoppa. Mums!

* För att du tittar på fredagsfinalen av "Idol".

* För att du röstar i fredagsfinalen av "Idol".

* För att du gråter när din favorit åker ur "Idol".

* För att det närmaste du kommit Louis Vuitton är en tvåhundrakronors kopia från Thailand. Join the club!

* För att du grät när prins Daniel höll tal till kronprinsessan Victoria i juni. Det gjorde vi också.

* För att du inte vet vad mungbönor, dinkel eller gojibär är.

* För att du älskar falukorv med snabbmakaroner.

* För att du missade att den årliga maskeraden inte är en maskerad i år och dök upp i en Victoria´s Secret-outfit. Uppmärksamhet är kul, eller nåt.

* För att du inte har en aning om vem Marcel Proust är.

* För att du ljuger och säger att du är förkyld och inte kan gå på fest så du kan stanna hemma och kolla på finalen av "Robinson" istället.

* För att du älskar charter och gärna semestrar på Rhodos, Mallis eller Kreta och deltar i den där temabuffén varje år.

* För att inkastarna på Rhodos, Mallis och Kreta minns dig vid namn.

* För att du är lite avundsjuk på Blondinbella, trots allt.

* För att du mejlat Blondinbella och bett henne vara din mentor.

* För att du burit t-shirts med budskap som "Blondes have more fun" eller "I´m with stupid". Kom igen: De är roliga.    

* För att "Gossip girl"-bokserien var det senaste litterära alstret du läste.

* För att du grät när du läste sista sidan.

* För att du slaviskt följer "Antikrundan" och "Allsång på Skansen" och kollar reprisen på nätet om du skulle missa ett avsnitt. Vilket du egentligen aldrig gör.

* För att du funderar å att besöka Ullared.

* För att du besökt Ullared varje år i tio års tid.

* För att du tar med dig en bild på Elin Kling till frisören, pekar och säger "Så här vill jag se ut". Vem vill inte se ut så?

* För att du verkligen aldrig varit sugen på en sexleksak, ens på skoj.

* För att du tycker att det är pinsamt att köpa tamponger.

* För att du tycker att det är pinsamt att köpa kondomer.

* För att du tycker att Miley Cyrus sjunger ganska fint.

* För att "Twilight" är det bästa du sett. Någonsin.

* För att Robert Pattinson är en sexgud i dina ögon...

* Och Taylor Lautner hans tronföljare. Och du passerade tonårsstrecket för fem år sedan.

* För att du tucker Ingmar Bergman är lite överskattad.

* För att du inte är alldeles säker på vem Ingmar Bergman är.

* För att du hyr "When in Rome" istället för "A clockwork orange" trots att du redan sett den på bio. Två gånger.

* För att du brukar gråta till Celine Dions samtliga ballader.

* För att du inte vet vad rimming betyder.

* För att du avbeställde morgontidningsprenumerationen för att kunna utöka shoppingkontot en aning.

* För att du fingerade antalet sexpartners uppåt när du gjorde testet på Knullträdet.se.

* För att du fortfarande i vuxen ålder snor hem de små flaskorna med schampo från hotellet. Ibland från städerskans vagn.

* För att en och annan fluffig hotellhandduk också åkt ner i väskan...

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards