Alla inlägg den 9 september 2009

Av Linda - 9 september 2009 22:22

Imorse var det lite dåligt väder ute, men det blev bara bättre och bättre på eftermiddagen :)

Himlen sprack upp, blå himmel och solen kom fram! Härligt som faaan tyckte jag, men som vanligt när det är höst intågande så blåser det mycket. Vilket inte är lika roligt alla gånger.

Cyklade ner till ICA, skulle retunera min Polotröja från H&M, ville ju inte ha den eftersom den var stickig. Köpte Mjölk, en Baugette som jag åt som middag och CHIC. Baugetten var skit god, Ägg och Räk Baugette tog jag idag och det var ett annat märke än Sibylla som jag köpt förut. Massa, massa räkor var det i den :)

Men annars har jag inte gjort så mycket, hängde in mina kläder från min tvättställning och sen bytte jag sängkläderna efter det! Ska bli jävligt skönt att somna sen i en nybäddad säng, finns ju inget bättre!

Nä, ska snart sova! God natt på Er folks! Tjing tjong!

Av Linda - 9 september 2009 18:18


     

  


Idag har det faktiskt vart fint väder ute, men det blåser en del bara, vilket är jävligt jobbigt tycker jag!

En bild är tagen med min jacka på och en är tagen utan jackan på.


* Jacka, H&M, NY!

* Blus, Ginatricot.

* Linne, H&M.

* Jeans, BikBok.

* Strumpor, H&M, NYA!

* Nike Skor, Intersport.

Av Linda - 9 september 2009 13:20

Nu när jag har läst ut Glamours Augusti nummer 2oo9, kom jag till den här artikeln med Jessica Biel. Jag tänkte skriva ner lite vad jag kunde läsa i artikeln.


Bioaktuella skådespelerskan Jessica Biel har god smak. Hon är tillsammans med en av världens mest eftertraktade män, Justin Timberlake, och hon klär sig helst i svenskdesignade kläder. Här berättar hon om sitt modeintresse som väct, varför hon inte vill gifta sig och hur hon karriärfightas mot Scarlett Johansson.

Artikeln är skriven av Judy Bachrach.


Hennes pojkvän Justin Timberlake står bakom klädmärket William Rast tillsammans med kollegan Trace Alaya. Och som du säkert redan vet är det två svenskar som styr över designen för William Rast - Johan och Marcella Lindeberg (grundarna till J.Lindeberg) Och skådespelerskan Jessica Biel älskar de svensksignerade kläderna, särsklit jeansen! Även stjärnor som Jessica Simpson och Cameron Diaz går i jeans från William Rast - den svenska designen har blivit en succé i Hollywood. På den senaste visningen trängdes stjärnor som Paris och Nicky Hilton, Victoria Silvstedt, Malin Åkerman, Rachel Hunter, Cameron Diaz och Jessica Biel - så klart - front row. Även modemakthavare som Anna Wintour och Alexander Wangs musa Erin Wasson, fanns på plats för att se Johan och Marcella Lindebergs design.


Och Jessicas intresse för mode har förmodligen ökat i och med att hon blev tillsammans med Justin. Tidigare var hon inte superintresserad, men har blivit det allt eftersom.

- Efter att jag började att jobba som skådespelerska började jag intressera mig mer för kläder. Jag började att bry mig om hur jag såg ut eftersom jag plötsligt hade ögonen på mig.


Andras ögon har ofta stannat vid Jessicas kropp, som har blivit ett stort samtalsämne i filmbranschen. Hon har själv blivit väl medveten om detta och för fyra år sedan la Jessica in en klausul i sitt kontrakt om att inte göra några nakenscener över huvud taget, hon ville inte att hennes kropp skulle ta fokus från hennes andra kvaliteter som skådespelerska. Och om det fanns någon scen med i manuset där Jessica skulle visa sin rumpa eller sina bröst, fick hon välja ut en body double.

- Det är en väldigt märklig upplevelse att välja en body double, jag satt där och tittade på alla nakna tjejer som kom ut barbröstade i bara stringtrosor och försökte få dem att känna sig bekväma genom att säga: "Hej, jag är Jessica. Tack så jättemycket för att ni kom hit"! berättar hon när vi träffar henne på en restaurang i TriBeCa i New York. 


- Jag försökte verkligen att hitta ett par bröst som liknade mina egna. Jag menar, vi har inte så jättemycket att jobba med här! säger Jessica och tittar ner i sin urringning som skymtar under den grå T-shirten som kommer från William Rast.

- Jag ville inte ha någon som hade jättestora bröst, utan lite mindre och en putig rumpa. Det var vad jag ville ha!


De kräsna filmskaparna tycker att Jessicas utseende inte alltid passar in.

- Jag får ofta höra att jag ser för modern ut.

När hon provspelade för "Illusionisten" mot Edward Norton ansträngde hon sig ordentligt för att tvätta bort den stämpeln.

- Jag kämpade verkligen för att skåa någonting som tvättar bort folks fördomar om mig.


I en vintagebutik i Santa Monica hittade Jessica vad hon behövde för att fullända förvandlingen.

- Jag gick till provspelningen i en lång kjol och en höghalsad blus av spets med knappar i ryggen. coh till hade jag ett brett band i midjan. Jag lockade håret och min mamma hjälpte mig att sätta upp det, för att skapa något som kändes "omodernt", berättar Jessica.

- Jag tänkte att jag inte hade något att förlora. Antingen går det bra eller så kommer de att skratta åt mig. Jag ville verkligen, verkligen ha rollen - och jag fick den, hurrar Jessica.


Även om "Illusionisten" var lite av ett erkännande fortsätter hon att kämpa för de stora rollerna.

- Jag kämpar för de bästa rollerna som akka andra, visst har "Illusionisten" gjort skillnad ... men jag kan inte välja och vraka bland rollerna.


Många av de roller som Jessica suktar efter går till Scarlett Johansson och Natalie Portman.

- Jag vill bara få en möjlighet. Om du inte gillar min provspelning - visst, anställ mig inte. Men om du inte ens vill se mig där från första början, då gör det ont. Och varför? De vet ingenting om mig! Visst, de kanske har sett mig i någon film som de inte gillade, men ... jag är väldigt mångsidig!


När hon var 14 år spelade hon prästdotter i serien "Sjunde Himlen". Under en viss period bodde hela familjen Biel i Los Angeles tillsammans med Jessica.

- Mina föräldrar är fantastiska. Jag förstår inte hur de kunde låta mig föra allt jag gjorde när jag var liten. Nu på senare år har jag bett om ursäkt till min bror, han är fyra år yngre än jag och tvingades följa med när jag åkte runt på provspelningar.


Jessica träffade Justin på Golden Globe galans efterfest för två år sedan.

- Det är underbart att göra det jag gör och ha det liv som jag har. Men allt som ingår i det här livet ... det är bisarrt! Just intrånget i privatlivet är tufft, jag är förföljd hela dagarna - varje dag. Oavsett om jag går till kemtvätten eller tandläkaren så är jag bevakad. Jag skulle kunna gå till tandläkaren och se sunkig ut, men bara om jag verkligen inte brydde mig om vad som stod i tidningarna dagen efter.


Om man väljer att bli tillsammans med en av världens mest kända artister, hur kan man då tro att paparazzifotograferna ska ta hänsyn till privatlivet?

- Välja? Man väljer inte vem man älskar! Det är inte direkt så att du träffar en person den ena dagen för att nästa bestämma om du kommer att stå ut med att han är känd. Man väljer inte kärlek, det bara händer...


   

     

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards