Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Linda - 3 februari 2009 22:20

 

 

 

     


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 1 (23 December) 2oo8, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade kläder och smink den här gången. 


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 1 (23 December) 2oo8:


* L´oréal Studio Indestructable Fixation Spray Hårspray, 7o kronor- Först blir håret väldigt stelt, men det mjuknar efter ett tag. Frisyren håller nästan hela dagen och flaskan är enkel att styla med. Luktar helt okej.

* Clinique Comfort on Call Allergy Tested Relief Cream Ansiktscreme, 435 kronor- Cliniques nya ansiktscreme är anpassad för känslig och reaktiv hud. Fruktextrakter, bland annat citrus jabara från Japan, ska motverka irritation och obehag.

* Clinique Fresh Bloom Allover Colour Blackberry Bloom Ansiktspalett, 3oo kronor- Gillar mönstret på paletten!

* Essie Nagellack, 11o kronor- Dessa nagellack ska vara omtyckta, och jag gillar färgen!

* Svart Klänning, Monki, 5oo kronor- Fin klänning!

* Svart Spetskorsett, H&M, 198 kronor- Snygg korsett!

Av Linda - 3 februari 2009 20:40

Jag känner mig fortfarande lite slö i kroppen och i planeten! Jag hoppas bara att jag somnar lika fort idag igen som jag gjorde igår. Så imorgon måste jag gå upp i tid med så att jag kan gå till chefen orkade inte med det idag. Orkade knappt gå ut och gå min Powerwalk runda :O I början svettades jag tyckte att det var varmt ute, men sen blev det helt plötlisgt för kallt för min smak, och jag frös. Var ute och gick i 5o minuter - snigelfart typ! Imorgon måste jag bara ta mig dit och prata med henne. Sen tänkte jag dammsuga och sådan tråkig skit imorgon.

Fick laga något snabbt idag det fick bli sån där Kyckling Röd Curry och Sallad till, var för seg för att göra någon annan mat.

Snart kommer Andra Avenyn det måste jag se :) HEMMA är ju det för mig! Nä, nu ska jag hämta ett glas Bravo Apelsinjuice och se färdigt på Bygglov. Ni får ha en bra tisdags kväll folks! Ciao!

Av Linda - 3 februari 2009 17:02

Under dagen har jag läst ut VeckoRevyn nummer 1 (23 December) 2oo8, och jag kom till en sida där de hade massa tips om hårspray! Lite vad man behöver veta och sånt. Tänkte bjuda på det som jag kunde läsa i den här artikeln. Ibland är det bra med lite tips!


Vill du ha en frisyr med volym, fuktsäkra vågor eller kanske glittrande lockar? Lösningen stavas hårspray. VR lär dig allt du behöver veta om hårsprayer - och vilken som passar just ditt hår bäst!

Artikeln är skriven av Thereése Andersson.


När behöver jag hårspray? 

Hårspray är en bra stylingprodukt när du vill ge ditt hår extra stadga eller se till att din frisyr håller hela dagen. Appliceras oftast i torrt hår, som ett sista steg i stylingen. Använder du hårspray varje dag kan det vara en god idé att då och då tvätta håret med schampon som tar bort alla rester av stylingprodukter. 

Hur ska jag kunna välja rätt hårspray? 

Det beror på hur ditt hår uppför sig och vilken effekt du vill att sprayen ska ha. Vill du att frisyren ska sitta på plats hela dagen, leta efter sprayer med stark effekt. Vill du motverka ditt hår att bli frissigt, investera i en spray som motverkar just detta. Har du färgat hår är en spray anpassad för behandlat hår alltid ett bra alternativ.

Urk, måste hårsprayer stinka så förfärligt? 

Inte nog med att det finns fler sprayer än vi kan räkna till, alla doftar i princip också olika. Är du doftkänslig, investera i en oparfymerad hårspray. det kan också vara en god idé att hålla sig undan de billigaste varianterna, som har en tendens att få håret att dofta myggmedel efter ett tag. Prova dig fram!

Vad innehåller spray?

De allra flesta hårsprayer innehåller ämnen som lägger sig som en hinna kring frisyren, för att hålla hårstråna på plats. Andra exempel på ingredienser är drivgas, lösningsmedel, parfymolja, UV-filter, vitaminer och silikon.

Hjälp, sprayen har förvandlat mitt hår till en limmig röra!

Den bästa lösningen är att tvätta om håret. Har du ont om tid, testa att försiktigt borsta igenom håret och sedan, med samma lätta hand, spraya på lite torrschampo. Men se upp, risken för mjölig effekt är stor. 

 

Rätt spray till rätt frisyr!

DU VILL HA:

En frisyr som håller: Leta efter sprayer märkta "extra strong", "ultra strength" eller "freeze".

Hår med flexibelt stöd: Välj en spray med svag eller medium styrka.

Glammigt partyhår: Du behöver en glitterspray. 

Volym, volym, volym: Investera i en volymspray som är inriktad på att lyfta hårrötterna.

Miljövänligt hår: Välj en spray som är mildare mot ozonlagret.

En frisyr som klarar fukt: En spray som motverkar friss är ett måste.

Hållbara lockar: En saltvattenspray är din bästa vän.


Av Linda - 3 februari 2009 12:10

Jag känner mig slö idag i kroppen, och igår var jag sjukt illamående på eftermiddagen. Jag undrar om det kan vara något på G snart i kroppen på mig. Jag har klarat mig riktigt bra hitills! Jag märker om det blir något. Igår var jag helt slut när jag la mig för att sova, var så sjukttrött! Tyckte att det var väldigt, väldigt bra att jag somnade fort, men mina grannar har inte förbättrat sig ändå! Jag tänkte gå upp tidigt idag eftersom jag skulle prata med min chef, men jag var för trött och jag fortsatte bara att sova. Jag tänkte däremot gå snart om en stund, men först in på Polisen ska kolla om min cykel har kommit in ännu - sen till chefen. Blir bra bra!

Ni får ha en bra dag folks! Ciao så länge.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards