Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

LENA JOLTON

Av Linda - 5 juli 2010 19:14

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 8 (8 April) 2o1o, kom jag till den här artikeln med Lena Jolton, som var en av de Svenska Hollywoodfruarna. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Är de nya Hollywoodfruarna lika spännande och roliga som de gamla? Vi har träffat Lena och Päivi och efter vad de avslöjade är svaret: Ja, ja, ja!

Artikeln är skriven av Emilie Cederquist.

 

Efter studenten lämnade Lena Jolton Halmstad för USA. Nu är hon tillbaka i Sverige, på besök i Stockholm.

- Jag tror nästan att jag drömmer. Det är blå himmel och sol och jag har utsikt över Kalle Kulas lilla röda stuga på andra sidan, säger Lena och pekar på Slottet.

 

Hur ser en vanlig dag ut för dig?

- Jag har aldrig en vanlig dag, every day is special. Jag börjar med en superfood, en naturlig drink som ser ut som gräs. Sedan gör jag lunch till dottern och gör yoga eller tränar. jag bor i ett läckert hus i Beverly Hills med privatgym, spa och pool. Sedan beror det på vad som står på schemat; välgörenhet, lunch eller shopping.

 

För 26 år sedan träffade Lena sin blivande man, mäklaren Jerry Jolton och flyttade till USA. De fick dottern Cassandra men för elva år sedan skildes de.

Vill du gifta dig igen?

- Jag vill absolut gifta mig när den rätta mannen kommer. Men jag är inte panikslagen för jag tycker mycket om mig själv. Jag har ett så roligt och spännande liv.

Vad letar du efter hos en man?

- Han ska få mig att skratta, för sådan är jag själv. han ska ha varit med om lite i livet, för jag har varit med om så mycket och har så enormt roliga historier så det är bra om han kan ge mig något intressant tillbaka.

Spelar det någon roll om han är fattig eller rik?

- Jag har ju vant mig vid en viss livsstol, så att gå ner mig till en annan livsstil skulle jag inte gilla om jag ska vara ärlig. Det viktigaste är ju honom som person men jag vill gärna hålla min egen standard eller bättre.

 

Vilka kändisar har du dejtat?

- Jag har varit ute med många som är famous men det är väl inte namnet som verkligen gäller utan persinen. Som Matthew McConaughey, Mick Jagger och George Hamilton. George Hamilton till exempel är så enormt rolig.

Berätta mer om Matthew McConaughey?

- Vi har haft trevligt och druckit tequila. Vi har ju vår kärlek till tequilan ihop om man säger så. Han är en kul kille, en sådan som verkligen får en att skratta.

Umgås du med några kändisar nu?

- När man lever som jag gör träffar man alltid kändisar. Jag spelade in "Coming to America" med Victoria Beckham och lärde känna henne. Vi träffar David också, min dotter är stor inom fotboll. En av mina bästa vänner är Marla Trump. Jag och Goldie Hawn tog yogaklasser ihop.

 

Vad tycker du om skönhetsoperationer?

- Det är toppen att de finns. Jag har inte tagit till kniven än för att jag är för rädd. Jag hoppas att det ska komma något nytt, så att man inte behöver göra så drastiska grejer.

Hur mycket är din garderob värd?

- Usch, det vågar jag inte tänka på. men jag ger alltid bort kläder. Bättre saker ger jag till vänner som inte är lika lyckligt lottade, jag har vänner i alla grupper. Både miljardärer, helt vanliga människor och allting mittemellan...

 

  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards