Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Lämnat in cykeln och 1 timmes powerwalk

Av Linda - 15 maj 2012 22:34

Shit, vad skönt med en ledig dag!! Speciellt nu när man validerar på heltid är det skönt att vara ledig. Men den lyckan varar inte länge för imorgon ska jag tillbaka och validera igen. Jätteskönt att få sova ut idag ialla fall.

Det är massa idioter som ringt idag, bland annat det där jävla telefonföretaget som ringde igår som jag sa till att jag inte är intresserad. Nästa gång ska jag skälla på personen!! Störande när dem ringer dan efter vad fan. Sen har nåt annat företag ringt, men jag svarar inte då heller. Nån från Norge ringde också, men det var en felringning sånt som kan hända. Min lärare ringde också (hon räknas inte till dem första som är jobbiga). Hon hade ringt fel och blandat ihop mig med L., som hade mailat henne om papper. Jag fatta ingenting, haha. Men sen såg hon att hon hade ju tagit fel på personen. Blir så när man har lika namn och det är bara en bokstav mer.


Satt en stund vid datorn och slappa när jag hade gått upp och hängde in mina kläder i garderoberna. Sen vid en kvart över fyra ungefär gick jag ut. Visste inte om det skulle komma regn eller möjligtvis åska för det var sånna moln. Enda som kom var en liten skur, men inte mer än så. Det har vart rätt skönt ute idag även om det blåst lite granna.

Fick tummen ur och lämna in den där jävla cykeln idag, och det var verkligen på TIDEN!! Hoppas att dem kan fixa mina bromsar för dem är livsfarliga som det är nu. Punkteringen är inga problem för dem i alla fall. Känns bra att ha lämnat in den på Racerdepån. Det är ändå 2 kilometer dit, och det är lite extra trögt att leda sin cykel med punktering dit.. Huvudsaken är att jag lämnat in den. Tyvärr, tog det bara två månader innan jag fick tummen ur, lathet och bekvämhet har gjort att jag inte gått dit. Jaja. Dem ska höra av sig när den är färdig i alla fall.


När cykeln var inlämnad gick jag till Axel och Ebba som ligger mitt emot Racerdepån. Har aldrig vart där förut så det var kul att gå där inne och kika. Har hört från folk på jobbet att dem har fina kläder där. Jag såg en massa fina kläder, men det bästa är att dem tar mindre pris på kläderna än i vanliga kedjor, som till exempel Vila. Jag var nog där i 35 minuter tror jag, haha. Hittade så många fina kläder och jag kollade jättenoga. Ville ju inte missa några kläder direkt. Ska besöka den butiken fler gånger. Det tråkiga är bara att den ligger så jävla avlägset, men det får det vara värt! Köpte ett plagg där som jag fastnade för speceillt när jag prova det.

När jag hade betalat gick jag hemåt, men gjorde ett kort stopp på PA:s där jag handla Apelsinjuice, Baugette (rustik), Cosmopolitan, Expressen, Fryspåsar och Olivolja. Den där Baugetten är så jävla go alltså, och den är gjord på Surdeg. Mycket saftigare och nyttigare än vitt bröd. Kan verkligen rekommendera det brödet alltså!! Idag gick förresten inte Olivoljan sönder heller, haha! Smällen jag fick har jag känt av i några dagar faktiskt. Skönt var det att gå hem, och det har blivit en powerwalk på 1 timme sammanlagt, Jättebra.

Ikväll har det inte hänt så mycket. Kollar på DH och slappat i soffan och njutit av att ha en ledig kväll hemma. Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


På PA:s handla jag Apelsinjuice, Baugette, Expressen, Cosmopolitan, Olivolja och Fryspåsar.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards