Alla inlägg under april 2013

Av Linda - 15 april 2013 22:34

Sitter och kollar på Nyheterna nu där dem pratar om explosionerna i Boston!! Stackars alla löpare samt åskådare som var där för att heja och stötta folk som man känner eller i ren allmänhet. Obehagligt är det i alla fall. Har följt utvecklingen på Nyheterna nu under kvällen, och lär så göra imorgon också. Jävligt hemskt är det i alla fall med tanke på omständigheterna.

Idag var det i alla fall dags för mig att jobba igen - sååå skönt!! Såg när jag vaknade upp imorse vid halv tio att jag hade fått några bokningar via mailen också under helgen, skitbra! Jag blev liiiite lugnare, men samtidigt hoppas jag på att få liite mer timmar. Gick på toa i alla fall och veckla persiennerna innan jag la mig igen, somna om en stund innan det var dags att gå upp. Eftersom jag hade så mycket Sallad kvar sen igår fixade jag en matlåda till jobbet ikväll med resten, men det blev en del över som jag åt som lunch. Satt och kolla lite på teven också innan det var dags att cykla iväg.

ÄNTLIGEN har våren kommit kan man nu säga! Det var hur skönt som helst ute idag fast jag tyckte att det var liiite kvalmigt. Nu ikväll var det väldigt skönt ute med vilket är så härligt!

Annars har det inte hänt nåt särskilt idag förutom att man jobbat, och explosionerna i Boston då då. Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong

Av Linda - 14 april 2013 21:34

Det är helt sjukt vad veckorna och månaderna går fort egentligen. Imorgon har redan halva April gått.. Lagom stressad börjar jag bli nu med. Ska i alla fall tillbaka till jobbet imorgon! Förra natten sov jag inte bra denna somnade jag väldigt sent, men jag sov som en jävla stock i alla fall. Tog mig en rejäl sovmorgon idag.

Det har verkligen vart en slapp söndag idag, men jag var iväg ner till Myrornas insamling för att kasta en påse med kläder som legat här ett tag nu. Jag hoppas verkligen att dem kommer och tömmer snart då det var så jävla många påsar där så jag kunde inte ens få i den i själva containern. Cyklade förbi där jag bodde förut och ner till Eriksgatan där containern är, och sen cykla jag bort till ICA för att få tillbaka lite pengar sen i fredags. Såg att jag hade betalat för två påsar med sånna där Cheez Heartz, men jag köpte ju en. I förbutiken stod J. som jag träffade där i fredags också, men vi snackade inte direkt då det alltid kommer kunder bakom en. Köpte mig en Ciabatta innan jag fortsatte cykla Hälsoslingan hem mot mig. Cyklade 4,21 kilomter på under 18 minuter och förbrände 11o kalorier. Det var jätteskönt att cykla lite även om det har blåst idag också samt att det började regna lite nu ikväll.

Med den Salladen som jag hade kvar sen igår (vilket var väldigt mycket) skärde jag lite mer Gurka och Sallad samt tog en till konserv med Majs och la i, så blev det bara att steka Kyckling och Champinjoner - vips blev det en Kycklingsallad! Nu har jag mat till imorgon också till jobbet vilket är perfekt! Det är tur att Mästarnas Mästare går på teven på söndagar annars har det bara vart skit nu klockan nio ingen bra film vilket suger!!

Hoppas att Ni haft en bra dag i alla fall! Natti och tjing tjong


Detta fick jag med mig i mitt paket från Ellos förresten.

 

Av Linda - 13 april 2013 23:56

I början av förra veckan var jag inne på Ellos hemsida efter att jag hade kollat igenom hela Ellos-katalogen som jag fick med mig i min senaste beställning. Jag hittade inte så jättemycket i katalogen, men det var lite som jag fastnade för. Dels var det en liten grej till min systerson som jag dessutom fick billigare samt två saker till mig själv. Väntar dock på ytterligare en grej nämligen en Hood-tröja fast den kommer först om en månad tydligen. Så i onsdags kom paketet, men det var först idag som jag hämtade ut det. Jag är väldigt nöjd med min lilla beställning.


Detta beställde jag från Ellos:

* Ceriserosa Trosor, 79 kronor, Ellos www.ellos.se- Jag tyckte att dessa trosorna var fina! Färgen gillar jag också samt att dem var sköna!

* Rosa Nike-träningslinne, 249 kronor, Ellos www.ellos.se- YEA, Äntligen har jag ett till träningslinne! Tyckte att detta var snyggast helt klart. Färgen älskar jag verkligen!


      

Av Linda - 13 april 2013 22:34

Jag börjar känna mig lite rastlös samt stressad nu över hur resten av denna månaden kommer att se ut, rent jobbmässigt alltså. Dock är jag rätt fullbokad nästa vecka, men sen vet jag inget efter det. Så nu hoppas jag fan att Resursen skärper sig alltså!! Har ju redan vart och pratat med hon som bokar mig i vintras - vill inte göra det igen!! Självklart är det skönt att vara ledig också, men när man inte har nåt speciellt att göra eller när vädret är kasst och det är kallt kan man likaväl jobba, tycker i alla fall jag.

Sov inte värst bra inatt alls då jag var lite spänd ifall dem skulle ringa om jobb! Det är jobbigt när man inte kan slappna av. Vaknade ändå tidigare än vad jag har gjorde förra helgen till exempel. Däremot la jag mig en stund till, och jag halvsov en liten stund innan jag gick upp. Satte mig i soffan med datorn samtidigt som jag kollade på teven. Vilken skit det har gått idag då på dagen!! Har fixat lite inlägg som jag låg efter med här i bloggen bland annat. Cyklade iväg till PA:s innan fem då jag skulle hämta ett paket som kom i veckan, men som jag inte har hämtat ut ännu. Gick en sväng inne i affären innan jag hämtade paketet för att se om jag kunde hitta en Murgröna på båge, men dem hade inga.. Så det blev inget köp mer än att jag köpte Expressen samt tog paketet från Ellos. Sen var det bara att cykla hem igen i det råa vädret. Cyklade 2,23 kilometer på 9 minuter och jag förbrände 54 kalorier.

Jaa, sen resten av kvällen har det inte hänt nåt särskilt. Fixade Ugnsrostad Potatis, Lax, Bearnaisåsesås samt Sallad; på Sallad, Gurka, Majs oc Rödlök till middag idag! Det var hur gott som helst kan jag säga. Kul att göra en riktig Sallad för omväxlings skull, får göra det lite oftare. Duschen efter maten var jävligt skön speciellt att få håret rent igen!

Hoppas att ni haft en bra dag. Tjing tjong

Av Linda - 12 april 2013 22:34

Häromdagen bokade jag tvättid idag mellan tolv och fem vilket jag verkligen behöde då hela tvättkorgen var full nu. Det blir ju så när man har sängkläder i tvätten som tar en jävla massa plats. Gick ner till tvättstugan strax efter ett för att slänga i dem två första maskinerna. Som vanligt har jag kläder som måste tvättas antingen i trettio grader, toppar som tvättas för sig samt sängkläderna. Tvättade även mina träningsbyor de gamla och de ny samt mina tofflor som jag har på jobbet. På jobbet använder jag ett par sköna byxor som jag hade tagit med mig igår som jag tänkte tvätta vilket jag gjorde. Såg att ingen hade tid efter mig så jag bokade tid mellan fem och nio också. Det var bara bra då mina sängkläder inte blev rena det var vita fläckar efter tvättmedlet så jag fick köra dem igen. Tio maskiner blev det nog allt som allt. Störande också där försvann en hel dag med bara tvättning! I och för sig gjorde det inte jättemycket då det har vart värdelöst väder idag så man har inte kunnat vara ute direkt.

Under tiden när jag har tvättat har jag diskat, skrivit några inlägg som jag legat efter med samt kollat lite på teven. Cyklade ner till ICA efter halv åtta nån gång. Där handla jag Ciabattabröd, Expressen, Gurka, Jordnötter, Margarin, Mjölk och Ostbågar. Köpte den där nya sorten med hjärtan. Åt några förra helgen då jag var hemma hos C. och K. som bjöd på dem, tyckte att de var väldigt goda i alla fall! Träffade J. i kassan som jag tog sällskap med hemåt då jag ändå tar vägen förbi hennes hus. Det blev att vi stod ute och tjöta i en halvtimma. Var rätt frusen när jag kom hem kände jag. Då hämtade jag mitt lakan också som var inne i torkskåpet, och gick upp till mig. Hade egentligen tänkt äta Lax idag, men jag orkade verkligen inte fixa nån mat så jag ringde till min Pizzeria. Han trodde att jag ville ha en Vesuvio idag, haha, men nej, det blev en Hawaii Special istället. Förutom deg, Skinka och Ost består den Pizzan av; Ananas, Champinjoner, Gurka, Lök och Sallad samt sås till. Provade den för två veckor sen när A. var hemma hos mig. Blev väldigt överraskad över hur god den är, så den kommer nog bli en favorit!

Nä, jag känner mig väldigt trött i hövvet nu så det är dags att sova nu. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På ICA handla jag Cheez Heartz, Ciabattabröd, Mjölk, Jordnötter, Gurka, Expressen och Margarin.

 

En ny favorit till mig!

 

Av Linda - 10 april 2013 22:34

 

WOW, vilken jävla skillnad från förut!!

Idag kom äntligen fatighetsskötaren med garderobsdörrarna. Som jag har väntat på att få dem!

Jag är verkligen jättenöjd över hur dem ser ut nu.

Innan satt det ljusgröna tapeter på garderoberna som matchade tapeten i övriga sovrummet vilket var för jävla fult!! Så här ser det ut nu i alla fall.

Av Linda - 10 april 2013 20:34

Igår när jag la mig var jag helt slut kan jag lova. Det tar på krafterna att bli ett år äldre som sagt, haha! Jag somnade nog så fort jag la mig och sen vaknade jag halv nio då jag hade ställt klockan. Skulle iväg till skolan idag var meningen, men eftersom jag var sååå trött när jag vaknade kände jag att detta kommer inte funka idag. Ringde till A. som jag väckte, haha. Vi sa det att det är bättre vi går imorgon istället. Då är man förhoppningsvis lite piggare!

Jag gick upp på toa passade på att dra upp persiennerna också, sem la jag mig igen. Somnade efter en stund, men så ringde telefonen runt halv elva det var Fastighetsskötaren som ringde. Nu är mina garderobsdörrar ÄNTLIGEN klara så han skulle komma med dem på förmiddagen sa han. Gick då upp, satte mig i soffan för att kolla på teven och DH tills han kom. Han dök upp innan tolv. Äntligen ser det normalt ut med dem nya dörrarna. Jag la mig sen efteråt igen. Sov som fan gjorde jag.. Var ju ändå uppe två timmar innan jag la mig igen i alla fall. Behövde den där sömnen då jag sov dåligt i helgen samt den långa arbetsdagen igår och dålig sömn den natten. I övrigt har det vart en lugn dag. Har hängt upp mina tavlor som ska upp på vägarna, rensat bort sånt som jag inte vill ha längre samt att jag var nere i förrådet där jag rensade ut några kartonger till saker som jag har kastat. Skönt att bli av med lite skit därnere också.

En lugn dag med andra ord då inget särskilt har hänt. Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong

Av Linda - 9 april 2013 22:34

Då var ännu en födelsedag snart till ända! Kan inte påstå att den har inneburit nåt speciellt för min del då den känts som en vanlig dag. Skillnad är nästa år då man fyller jämt! Däremot känns det ju förstås lite mer när man får Grattis-hälsningar via Fejsbook och sms samt när dem sa Grattis till mig på jobbet. Dock retar jag mig på att det är EN som INTE hört av sig, hade inte svarat personen ändå, men det hör inte till saken heller. Visar bara mer och mer hur allting är åt helvete!!! What comes around goes around, just remember and be aware of that. Det är allt jag säger!

Även om denna dagen inte känt så jättespeciell för mig (var ju mer när man var yngre förstås), så hände nåt jätteroligt idag! Wiiie, vad var det jag sa i höstas? Jag blev väldigt glad när jag fick ett sms imorse. Väldigt roligt och komiskt på samma gång. Denna dagen är en dag att minnas för flera. Nu är man bara så nyfiken.

  

På PA:s handla jag Potatisklyftor, Sallad, Tulpaner, Bearnaisesås, Gurkor, Skinka samt Apelsinjuice!

   

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards