Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

Så får du perfekta ögonbryn!

Av Linda - 1 juni 2010 23:24

Nu när jag har läst ut VeckoRevyn nummer 7 (18 Mars) 2o1o, kom jag till den här sidan där de tipsar om hur man får perfekta ögonbryn. Jag tänkte skriva ner tipsen som jag kunde läsa i artikeln.


Snabbaste vägen till perfekt formade ögonbryn stavas pincett. VeckoRevyn listar allt du behöver veta för att fixa finaste brynen.

Artikeln är skriven av Therése Hallberg.

 

Vad ska jag tänka på när jag noppar mina ögonbryn?

Att plocka med måtta! Att plocka för mycket gör att dina bryn ser både för tunna och onaturliga ut. Glöm inte heller att hålla ordning på formen. Plocka därför alltid underifrån, så att dina bryns naturliga form inte går förlorad. Undvik också att plocka i slutet av dina ögonbryn. Ett bra knep är att gå till ett proffs första gången du ska noppa. Sen kan du på egen hand enkelt behålla formen på ögonbrynen.

Aj, det gör så ont när jag plockar!

Prova att tillfälligt bedöva huden med en isbit inlindad i en frottéhandduk. Tryck isbiten mot området där du ska plocka i några sekunder och ta sen fram pincetten och börja plocka. Ett annat tips är att ta en mild värktablett cirka en halvtimme innan du tänkt börja noppa. Plocka alltid medhårs, så gör det lite mindre ont och du får med dig hela roten.

Jag har plockat för mycket, vad ska jag göra?

Drabbas inte av panik och börja plocka ännu mer för att få brynen att se jämntjocka ut, risken är stor att du istället råkar plocka bort allting helt och hållet. Ser dina bryn jätteknasiga ut, gå till en expert som kan hjälpa dig att forma till dem. Till dess att stråna växt ut är en ögonbrynspenna eller ögonbrynsskugga att fylla i formen med din bästa vän. Ett annat alternativ är att tatuera in ögonbrynsfärgen på en skönhetssalong, men det kostar en slant.

Jag har hört att man kan noppa ögonbrynen med tråd, hur fungerar det?

Trådning är en metod där ögonbrynsstråna rycks upp med hjälp av en sytråd. Tråden formas till en liten ögla över hårstrået som ska bort, ungefär som ett litet lasso. Sen rycks hårstrået bort med rötterna. Metoden är vanligare utomlands men behandlingen erbjuds också på skönhetssalonger i Sverige.

Det känns så jobbigt att noppa med en pincett, finns det några andra metoder?

Du kan till exempel köpa små vaxstrips, särskilt anpassade för ögonbryn. Ett annat tips är trådning, se tidigare fråga.

Hur ska snyggt plockade bryn se ut?

Hur smala eller tjocka ögonbrynen ska vara är ofta en trendfråga men bryn som är tjockare i början och smalnar av mot tinningarna anses ofta klassiskt vackra. Men bryn i alla former är snygga, så länge de är välansade och välborstade.

Jag tycker att det är svårt att se alla små strån.

Plocka alltid framför en stark lampa, som en skrivbordslampa. En förstorande spegel underlättar också ditt plockande. Glöm inte att noppa bort håret mellan ögonbrynen!...

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards