Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

ADRIANA LIMA

Av Linda - 10 juli 2009 13:24

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans Juni nummer 2oo9, läste jag de här råden som Adriana Lima gav. Jag tyckte att de var bra och därför tänkte jag skriva ner det hon sa.


Brasilianska kvinnor är kända för sitt kroppssjälvförtroende. Och vem kan vara en bättre insider-inspiration än Cosmos omslagsstjärna, supermodellen Adriana Lima? Här är hennes tips.

Artikeln är skriven av Andrea Aguilar.


Låt stranden vara ditt andra hem - övning ger färdighet!

En naturlig anledning till att brasilianskors självsäkra beachstil är att de helt enkelt är vana vid att vara avklädda. Adriana Lima växte upp i Bahia och hon saknar stranden. Hon berättar att när hon var liten tillbringade hon så många timmar i vattnet att hon kom hem alldeles snurrig.

"I San Salvador, där jag kommer ifrån, är vi alla långsamma. Folk jobbar halva dagen och går sedan till stranden".

Strunta i de ytliga tankarna på din kropp.

"Min mamma hjälpte mig mycket, för jag var väldigt blyg i början", säger Adriana om begynnelsen av sin modellkarriär.

"När jag först började modella var jag tvungen att gå på casting i bikini. När jag såg de andra tjejerna tänkte jag 'Vad gör jag här?'. Tjejerna var så vackra, och jag gillade inte min kropp då. Jag tyckte att jag var för smal. Jag sa till mamma: 'Inte en chans att jag går in!'. Och hon svarade: 'Jo, du ska gå in och du kommer att får det här jobbet!'. Jag var så nervös, men jag gick in ändå och fick jobbet. Jag trodde inte att det var sant! Det var så allt började".

Adriana älskar sitt jobb. Hon gillar att hitta olika roller framför kameran. "Allt handlar om att inte släppa in ytligheten i huvudet, då blir det förstört", säger hon.


Hitta en träning som du vill göra jämt.

När vi träffar Adriana tar hon av sig jackan och visar stolt upp sina blodiga knogar. "Sorry, jag kommer precis från boxningen".

Hon berättar att efter att ha provat "allt", från tyngdlyftning till spinning, tog en av hennes agenter med henne på boxning. Nu boxas de varje dag, morgon och kväll.

"Jag är den som får spö, så därför kan jag inte boxas i ringen. Jag tränar med sandsäckar", säger hon.

Hon har boxats sedan tre år tillbaka. Om hon åker ifrån stan tar hon boxningen med sig. Hon säger att det har stärkt henne jättemycket. Nu kan hon ta sig an allat, som Bikram yoga och ett lopp i sommar. Hon tycker att svett är en fantastisk skönhetskur.

"Huden får en speciell lyster".


Se din kropp och sexighet som en gudagåva att stoltsera med.

"När jag gjorde modevisningar var Gisele, Naomi Campbell och Kate Moss där. Modellerna var annorlunda då. Nu ser alla tjejena likadana ut och de är för smala. Jag vill fortsätta att vara en kvinna och behålla mina kurvor". De tusentals fans som år efter år röstar fram henne som världens sexigaste kvinna håller med.

"Jag tycker inte att det är något fel med att vara sexig. Jag tycker inte att det för dig trashig. Om du använder det på ett bra sätt kan det vara positivt. Det är en gudagåva", säger Adriana.


Låt ditt yttre synas utåt.

Bland Adrianas favorithuskurer från hemlandet finns kokosvatten och hemgjord hårmask av avokado, men Adriana bryr sig inte så mycket om sådant. För det mesta använder hon inga skönhetsprodukter, inte ens så mycket tvål eller fuktkräm, utan "gillar att låta naturen sköta sitt". Och hon är övertygad om att det krävs en koppling mellan yttre och inre skönhet.

"Hela skönhetskonceptet håller på att förändras", säger hon.

"Familjen Obama är ett bra exempel på det. De är fantastiska - ärliga, öppna och raka.. De låtsats inte", säger hon.

"Om du försöker vara något som du inte är blir du en enda lögn och vi är alla trötta på sådana, både i modevärlden och utanför. Det ligger en stor skönhet i att vara ärlig"...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards