Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Linda - 5 juli 2012 23:45

                                    

Idag har jag haft en heldag i Borås. Först var jag hemma hos S., ute på landet innan vi åkte in till stan för att shoppa lite. Har även träffat A., C., och P., sistnämnda för första gången! Dem andra har jag inte sett på 2,5 år. Sen var det ju 3 år sen jag träffa S., sist också i och för sig. JÄTTEKUL hur som helst!!

Det var några år sen jag var i Borås nu senast när jag skrev B-uppsatsen på Högskolan.

På kvällen gick vi runt lite inne i stan så jag kunde få ta lite kort som jag nu ska bjuda på. Kvällen var helt underbart varm med så det var lättare att gå runt och fota lite då.

Enjoy the pictures!

Av Linda - 5 juli 2012 23:34

Vilken UNDERBAR dag jag har haft på många sätt och vis. Börja dagen med att äta resten av Kycklingsalladen som mamma hade fixat igår innan A., ringde. Vi snacka en stund och sen fick jag bråttom till bussen. Missa den som jag hade tänkt ta då han ringde, och sen hade jag problem med nyckeln. Där fick jag lite panik då jag tänkte att jag kommer missa bussen, men det gjorde jag inte. Vi åkte fem minuter efter utsatt tid så jag var där tio minuter innan vi kom iväg.


Bussresan gick jättebra då det är bekväma dubbeldäckare som har BRA AC. Stadsbussarna har fan ingen aning om vad AC är för nånting. Innan vi kom ut från Göteborg tog det lite tid på grund av all trafík, och den omväg som bussen åkte, tyckte jag. Men det var skönt att åka buss samt att det var skönt.

När jag kom fram träffa jag S., som jag inte träffat på tre år kom vi fram till. Herregud!! Vi åkte hem till henne där vi låg ute på altanen och sola samtidigt som vi åt Glass med Jordgubbar. Jättegott var det och hur underbart som helst! Solen tog jävligt bra har jag märkt nu efteråt. Deras hus var jättemysigt och jag sa det till S., att vi har samma smak och stil inredningsmässigt.


Vi åkte in mot stan strax innan halv fyra där vi skulle lämna bilen och sen gick vi två kilometer till stan. Skönt att gå fast svettigt i värmen, men då hade det kommit massa stackmoln istället. Tur att vi sola innan dem kom då, tyckte vi!

När vi väl kom fram till stan kolla vi i alla möjliga butiker. Hittade mest inredning faktiskt som sist jag var hemma. Det gör inte mig så mycket då jag verkligen vill ha massa ny, fin inredning då jag tröttnat på gammal skit jag har hemma. Blev förälskad i två affärer som jag tänker besöka fler gånger jag är i Borås. Är jävligt nöjd med min shopping i alla fall.

När vi hade shoppat och kollat klart gick vi och käka på King Kebab. Hade ingen större matlust i värmen, och jag valde en Kebabtallrik. Åt inte upp hela då jag inte var så hungrig. S., fick en jättestor Kebabrulle så jag var glad över att jag inte valde en sån. Vi gick ner till Resecentrum till halv sju då S., skulle åka hem. Vi båda hade en bra dag och vi sa att det får inte gå så lång tid tills nästa gång. Jättebra dag hade vi med andra ord   


Medans jag ändå var i Borås mötte jag upp A., C., och deras lilla P., eller så liten är han ju inte, men fortfarande liten. Mötte upp dem på Resecentrum. Det visade sig att C., och S., läser tillsammans på Högskolan, haha, världen är verkligen bra liten!! Lustigt är verkligen sånt där.

Vi gick runt i stan mest och kika runt omkring. Stadsparken var vi i bland annat, har tagit massa kort som jag tänkte lägga upp imorgon. Stora Torget var vi på också runt kvart i åtta, och där var det mer folk den tiden än tidigare på eftermiddagen då Markus Krunegård skulle uppträda klockan nio. Dem har Sommartorsdagar då svenska artister uppträder på Stora Torget. Synd bara att ingen av dem är bra i år   Inte min typ av musik i alla fall.

Det var hur som helst jätteroligt att träffa A., C., och P., då det var så jävla längesen nu. Lite ont om tid hade vi, men huvudsaken var att vi fick ses i alla fall! Med kramar skiljdes vi åt när jag skulle åka tio över åtta.


Det var skönt att sätta sig ner på bussen då man sprungit runt på stan och shoppa och kikade. Sen var det svalt också så det var härligt efter att ha vart ute största delen av dagen. Jag är verkligen glad över att jag åkte dit och tog chansen att träffa så många som möjligt idag! Vädret har ju bidragit med sitt också som gjort att man kunnat njuta så mycket! Ska göra sånna där utflykter fler gånger. Härligt att komma iväg så där över dagen och bryta en vardag här i Göteborg också som jag har när jag är här.

Hoppa av med bussen på Korsvägen där jag fick vänta en halvtimme på nästa buss. Orka inte åka världens jävla omväg med 2:an så jag satt där och vänta. Mycket ungdomar på väg till discot på Svenska Mässan såg jag. Det är ju Partille Cup inne i stan denna veckan. Så nu kryllar det av smått överallt..

Var hemma till tio och nu sitter jag här vid datorn. Ser ut som ett stoppljus ungefär!! Ska lägga mig och sova nu känner jag. Tröttheten börjar komma ikapp mig känner jag.

Hoppas att Ni också haft en underbar dag i sooolen precis som en annan haft. Natti och tjing tjong   

Av Linda - 5 juli 2012 22:45

           

Idag har ju vart i Borås som sagt där jag hälsat på S., som jag lärde känna när jag bodde i Oslo. Har inte sett henne på tre år nu så det blev ett kärt återseende.

Träffade även A., och C., som jag heller inte har sett på 2,5 år ungefär. Dem två sista timmarna spenderade jag med A., och C., samt deras son P., i stan i Borås. Här kommer lite mer bilder från denna underbart, varma kvällen.

Bilderna får tala för sig själva!

Av Linda - 5 juli 2012 22:30

Idag har jag ju vart i Borås hela dagen, och självklart hann S., och jag med shopping. Vi höll oss bara till stan och inte Knalleland, men jag var nöjd med det. Först var vi hemma hos henne innan vi åkte till stan. Egentligen var jag inte ute efter nåt speciellt, men jag var sugen på att kolla på inredning. Eftersom S., själv tycker om det var det jättekul att gå med henne och shoppa på stan! Hitta nåt inne på Hemtex som var på rea som jag sett innan som jag velat ha fast inte köpt. Inne på Gina hitta jag två plagg som jag gilla plus att jag såg fina saker inne på Ord&ton och på Presentknallen. Jag är jävligt nöjd med min shopping från Borås idag!


Detta shoppade jag idag:

* Stenhjärta "Du vet väl om att du är värdefull", 39 kronor, Vitt Hjärta "Live Love Laugh", 35 kronor och Vit Tavla "Änglar... Visst fins dom!", 69 kronor, allt från Amende Ord&Ton- LOVET THEM! Jag föll för ALLT! Älskar mina hjärtan, och tavlan. Så jävla fina är dem och jag är hur nöjd som helst!

* Svart Blus, 149 kronor, Ginatricot- Har kollat på liknande innan, men jag har inte köpt dem bara. Slog till på denna då jag tycker att dessa är fina och stilrena! 

* Svart Volangkjol, 149 kronor, Ginatricot- Tycker att kjolen är söt och fin. Billig är den dessutom samma med blusen!

* Beige Kudde "Krama mig", 49 kronor (REA Ordinarie pris 99 kronor), Hemtex- Har sett denna innan som jag tänkt köpa, men nu köpte jag den för halva priset istället då den är värd dem pengarna mer än fullt pris.

* Väggljusstake "Minns gårdagen Dröm om morgondagen Lev idag", 69 kronor, Presentknallen- Ångrar att jag inte köpte en till! ÄLSKAR den!! Så jävla fin är den, och den var finare än en annan jag hitta. Jättenöjd.


            

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards