Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

KÄRA SVENSKA KÄNDISTJEJ - SÅDAN ÄR DU

Av Linda - 21 mars 2011 16:16

Nu när jag har läst ut SOlos september nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Kära svenska kändistjej - sådan är du. Haha, jag skrattade lite när jag läste detta, och man får ta detta lite med glimten i ögat och en portion humor!


Sverige må vara litet men vi har kändisar som heter duga. Vi vet om du är en.

Artikeln är skriven av Katarina Wendelin.

 

* Din mamma är en folkkär sångerska eller skådespelerska som du antingen hatar eller är bästa kompis med.

* Du har en syster som också syns och hörs- Di 'r snäppet snyggare och du är medveten om det.

* Din karriär tog fart i valfri dokusåpa där du utmärkte dig, bland annat för dig efternamn men också för att du valde att bära bikini heeela tiden.

* Kanske har du ägt en bondgård och titulerat dig grisbonde, men farmen lämnade du bakom dig så snart Bindefeld bjöd in till fest.

* Du tackar bestämt nej till bikiniplåtningen i Slitz eftersom du har alldeles för mycket personlig integritet för sådan smörja.

* Du tackar jag till bikiniplåtningen i Café. Det är ju en helt annan sak. Dessutom har ingen annan hört av sig på ett tag och du har ju den där nya filmen som snart kommer ut.

* Du tycker att Café-bilderna är sensuella - inte sexiga.

* Din blogg blev inte så populär som du önskade men när du började namedroppa kända män du legat med strömmade plötsligt läsarna in.

* När din karriär gick på tomgång flyttade du till Köpenhamn för att hitta dig själv och nekade alla intervjuer tills du märkte att du bara blev ännu mer bortglömd.

* Se&Hör är hedersgäster på ditt bröllop. Mamma får faktiskt ge upp sin plats till förmån för vimmelfotografen.

* Du kindpussas med varje hovmästare i Stockholm och utnyttjar hänsynslöst detta faktum.

* Du vill inte synas i media och kör de stora svarta året om. Gärna inomhus. Du vill absolut inte sticka ut.

* Du pratar om hur förstört Östermalm är och hur bratsen är djävulens avkomma. Själv bor du i en etta på Söder med dusch över gården.

* När du fick din första check tog du ditt pick och pack till en tvåa vid Svampen. Vaddå sellout? Knivsöder är ju livsfarligt!

* Du har ett kärleksbarn som heter Älva, Tindra eller Mingus.

* Du får veta hur du, ditt äktenskap och dina vänner mår genom diverse löpsedlar.

* Ditt nya husbygge ska sponsras av Kanal5 vilket innebär att en husgavel kommer täckas av en gigantisk femma i minst tre år.

* Cucaruhabären som Mayafolket offrade till kärleksguden Milton är det enda du äter.

* Du älskar din stadsjeep som om den vore din bebis. Bilen är en hybrid, okej?

* Semester är en vecka utanför Ibizas kust på en "killkompis" lyxyacht.

* Du fixade brösten dagen du fyllde 18. Du refererade ingreppet som en "investering".

* När du landade ditt första skådisjobb tog du ut silikonet och skrev en debattartikel om tjejers självkänsla.

* Att du fixar läpparna och botoxat i fem år förnekar du in i döden. Din skönhet är av den naturliga sorten.

* Du har stått på en sommarscen och snackat om bingo, korsord eller låttexter till en halvsovande publik.

* Du håller dina barn undan rampljuset till varje pris och stämmer den som vågar publicera så mycket som en fot i tidningen.

* Lagom till lilla Ivars fem års-dag spelar han valfri barnkaraktär på valfri revyscen. "Lilla Melodifestivalen" är redan bokad.

* Kritik avfärdar du systematiskt som "avundsjuka".

* Du älskar New York trots att du bara mellandat där på väg till Bahamas.

* Du älskar vintage trots att det enda du äger i secondhandväg är en kopia av en Chanel-kavaj som du ärvt av mormor.

* Du kallar dig "Mångsysslare".

* När du inser att Blondinbella får fler premiärinbjudningar än du ringer du och gallskriker på praktikanten som har hand om listan tills du också får se "Sunes sista sommar" först av alla.

* På premiären fnyser du åt folk som köar till presentpåsarna. När du vill gå hem promenerar du förbi den kilometerlånga pås-kön och kindpussas med PR-tjejerna innan du tar tre kassar och går.

* Att du "slog i Hollywood" innebar att du var inneboende hos en gammal dam och jobbade på Kitson i ett halvår.

* När kassan är skral kan du alltid boka in ett gig på valfri Finlandsfärja. Caching!

* De ringde från Let´s dance - check!

* Du har släppt minst en låt som gick under namnet "Sommarplåga"...

 

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards