Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

JOBB 15-2o

Av Linda - 22 februari 2013 22:34

Ja, jag säger då det: vilken SNURRIG morgon!! För det första så fick jag min mens sent igår runt tolv ungefär vilket sabbade min natt med mensvärk till en förbannelse, men jag tänkte att jag somnar snart så det är lugnt med att inte ta några tabletter emot det. Inte fan somnade jag på några timmar i alla fall, men när jag väl hade gjort det vaknade jag av en hemsk mardröm istället.. Efter halv sju nån gång märkte jag att det vibrerade till i sängen då telefonen dog så jag satte den på laddning. Några minuter senare ringde D. från Resursen om jobb. Jag tar det sa jag, men jag stressade inte då jag tänkte att jag tar bussen istället så fick telefonen ladda lite också. Tänkte ta den som gick kvart över sju, men jag missade den precis så jag gick till en annan hållplats där jag fick vänta lite. Ringde till jobbet för att säga att bussen var lite sen, men jag är på väg - kom aldrig fram då samtalet bröts. Istället var det Resursen igen som ringde. Det är nån som skickat fel tur, det är ingen som är sjuk idag, det var först ikväll sen sa hon lite annat. Jag tar hellre kvällen sa jag då när jag hade sån jävla värdelös natt med mensvärk och värdelös sömn. Så jag var LAGOM ROAD över att personer skickar fel turer, jag blir väckt på morgonen, stackars Resursen som får ringa några gånger för att det är fel samt att det var -13 grader imorse!! Det var en jävla tur att bussen var lite sen, och att jag inte hade hoppat på den!!

När jag kom hem igen la jag mig för att försöka sova några timmar vilket gick så där. Blev uppringd efter elva igen och då fick jag byta avdelning samt tid, men jag blev i alla fall glad över att få slutta åtta idag istället =) Nåt positivt över den här jävla skitmorgonen samt mensvärken från helvetet!!


Sen när jag hade gått upp igen kokade jag lite mer Spaghetti till min matlåda som jag ska ha med mig imorgon. Kollade lite på datorn också samt prata med N. i telefon innan det var dags att gå iväg. Istället för att gå till jobbet tog jag bussen idag istället. Efter strulet imorse orkade jag inte gå idag helt enkelt. Dem här timmarna idag har gått bara bra med N. och fort har det gått också! Det är såå skönt att sluta åtta på kvällarna. Får njuta så länge det varar för det är inte länge kvar tills schemat ändras - IGEN! Pratade med S. en tio minuter när också efter sex, men det var ingen fara att gå undan lite.

När jag hade slutat åtta hade jag tänkt ta bussen hem, men jag missade den precis då också så jag gick till hållplatsen för att se när nästa gick, men det var en kvart kvar tills dess. Istället tog jag en pw hem som tog 15 minuter, 1,51 kilometer och 85 kalorier förbrändes. Det var väldigt kallt ute fast jag blir så varm när jag går så jag fick ta av mig mina vantar ändå.. Sent på eftermiddagen sprack molnen nämligen upp och solen kom fram, och det blev blå himmel vilket var helt underbart att få se =) Då brukar ju oftast kvällarna bli väldigt kalla också.


När jag kom hem fixade jag mat; Lax, Ugnsrostad Potatis, Bearnaisesås och Sallad till middag blev det idag. En lite sen middag, men jag tänkte att det hinner jag göra idag när jag kommer hem från jobbet istället när det blev så jävla omständigt och krångligt imorse. Jättegott var det i alla fall, men nu är jag riktigt, riktigt mätt!

Förresten så ringde jag till S. nyss för att fråga henne några saker angående det vi pratade om tidigare idag. Hörde min lilla älskling L. i bakgrunden   Han gnydde lite och hade sånna där små bebisljud för sig som bebisar har ni vet. Ååå, helt underbart var det att få höra honom nu ikväll efter ett tråkigt besked på jobbet. Saknaden är JÄTTESTOR! En annan positiv sak som jag fick med Posten idag var brevet från undersökningen jag gjorde för en månad sen angående livmodershalscancer; inga konstigheter utan allt var bara bra. Skönt att ha fått det beskedet =)

Näää, dags att sluta tjöta/skriva/gnälla/whatever för den här kvällen. Ska ta en snabb dusch innan jag ska kolla på film tänkte jag så man kan somna sen. Hoppas att ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong


Här är kvällens sena middag som jag fixade när jag kom hem; Lax, Ugnsrostad Potatis, Beasås och Sallad till.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards