Alla inlägg under september 2012

Av Linda - 4 september 2012 23:54

Idag fick jag ett sms från DHL angående mitt paket som jag väntat på nu i två veckor, men den första varan som jag beställde var slut så jag fick ta en annan färg istället.


 

Av Linda - 4 september 2012 23:34

Blä vilken jävla hövvevärk jag fick ikväll som inte ville ge med sig. Drack massor medans jag jobba och nu när jag kom hem ikväll hoppa jag in i duschen vilket gjorde den liiite bättre. Många är ju sjuka nu - jävligt många faktiskt så det kanske är nåt som spökar? Äsch, kommer det så kommer det.

Har tvättat idag innan jobbet, men jag hann inte tvätta så många maskiner då jag hade tid mellan tolv till fem. Får ta resten nästa vecka tänkte jag när jag har lite mer tid på mig med tvätten. Hann bli fyra maskiner i alla fall och det viktigaste hann jag ta vilket är huvudsaken. Cykla ner till Pressbyrån närjag slängt i dem två första maskinerna för att hämta ut ett paket och sen stanna jag till på ICA för att köpa Sköljmedel innan jag cykla hem igen i den jävla blåsten!! Blir ta mig fan galen på all denna blåsten när man cyklar. Kommer fram helt död vad fan.


Mitt lilla rosa paket som hämtades ut idag, vad kan det vara? =)

 

Av Linda - 3 september 2012 23:34

 

Vi har haft hyfsat väder idag, men det har blåst jävligt mycket så då får man använda jeans.


* Blus, Vero Moda.

* Jeansleggings, H&M.

* Ballerinaskor, Skopunkten, NYA- Dessa är rätt sköna.

* Jet Set-klocka, Ur & Penn.

Av Linda - 3 september 2012 22:36

Blä, jag hatar när jag inte kan sova på nätterna. Låg och vred och vände på mig sjuktmånga gånger plus att jag vakna jävligt många gånger också för att kolla på klockan. Störande är sånt där, helt klart! Gick på toa vid halv åtta på toa och det var först då som jag kunde somna efter det. Skulle ju gå upp nio, men jag sov tjugo minuter till innan jag gick upp. Hade föreläsning i Hälsopedagogik idag klockan tio, men när jag kom dit stod jag och läste på teven för att se vilken sal jag skulle gå till. Det var ju inte lätt kan jag säga, men sen hörde jag en lärare säga föreläsarens namn så jag följde med dem. Skicka iväg ett sms till E., också men det var innan jag hörde namnet. Föreläsningen i sig var väldigt intressant, och hon var bra att lyssna på, lätt liksom. Man fick lite idéer inför grupparbetet som vi ska göra.

Vi var klara till halv tolv då tog jag sällskap med C., och E., till ICA där vi skulle gå in och handla. Handla Aioli, Chic, Kyckling i salladsbaren och Äpplejuice. Fixa i ordning Kycklingsallad till middag idag nämligen.

Snacka med grannen innan jag gick upp till mig också och sen la jag mig kvart över ett för att sova lite. Halvsov hela tiden så det blev ingen ordentlig sömn, men jag gick upp till kvart över fyra igen. Resursen ringde precis när jag hade lagt mig med om jobb imorgon vilket jag tacksamt tar emot! Denna månaden brukar vara känd för att vara dålig rent jobbmässigt.. Nu kommer man ta allt man får!!

Hade velat tvätta mina fönster idag egentligen, men det har ju blåst som faaaaaan så det blev inte av idag. Dem är i behov av det om man säger så. Satte mig vid datorn istället till nångång efter sju. Cykla ner till Stationen för att lösa ut biljett till Göteborg på torsdag. Glömde av att fixa en när jag ändå gick förbi där förut. Billig var den också; endast 59 spänn! Blev lite förvånad själv över att den var billig då den kan kosta mer om man köper biljett samma vecka, men det är väldigt olika det där samt beroende på vilken tid på dygnet man åker.

Idag har i alla fall inga jävla hormoner jävlats med mig =) SKÖNT det! Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På ICA handla jag Äpplejuice, Chic, Kyckling och Aioli.

 

Av Linda - 2 september 2012 22:34

Även denna söndagen har jag jobbat där jag validera i våras så nu hoppas jag att jag får fler bokningar just där. Vill ju gärna lära mig stället mer och få in foten mer. Men det har gått bra idag! Timmarna går ju så mycket fortare då man inte har lika mycket "dö tid" som man kan ha ibland. Har svettats jävligt mycket idag!! Känts som att jag har vart i klimakteriet, typ. Så fort jag kom hem hoppa jag in i duschen. Brukar inte svettas så mycket eller vara så varm av mig.

Det bästa var att få ha sovmorgon idag då jag sov så dåligt natten till igår. Sov rätt länge idag och jag blev förvånad själv när jag kolla på klockan. Innan jag cykla iväg satt jag vid datorn plus att jag åt med innan det var dags att ge sig ut i blåsten. Hade tur nu ikväll när jag sluta då det inte regna för det gjorde det innan.


Hade sån jävla mensvärk igårkväll så jag kunde spy. Då visste jag att skiten snart kommer när jag mår så illa. Hormonerna har åkt åt helvete också. När jag lyssna på Spotify igår lyssna jag på en låt som direkt fick mig att tänka på honom, men den är bara ett år gammal. Så egentligen vet jag inte varför jag reagera så på den, men den är HAN. Började lipa och nu ikväll har jag fått tårar också. Så jävla jobbigt är det efter all denna tid som gått så ska man vara känslig bara på grund av dessa jävla hormoner. Är rätt känslig av mig över huvud taget, men det beror självklart på vad det är. Mest av allt saknar jag att ha nån faktiskt. Det är mest det som är jobbigt när jag tänker tillbaka på hur det var. Fy helvete vad jag kan sakna just att ha nån när jag tänker på honom. Att vara kär liksom. Så där jävla kär så man blir så där knäsvag när man ser människan, pirret, hjärtklappningen med mera. Som det var med Han fast ÄNNU bättre vill jag ha det förstås!! Än idag skulle jag nog få lite dubbla hjärtslag om jag såg honom, eller jag vette faaaan. Tiderna ändras likaså han och jag. Framförallt för hans del då han har förlovat sig. Men det är mest allt det där ovanämnda som jag verkligen, verkligen saknar som jag vill känna för nån igen. "Behovet" märker jag av mer på hösten när allt blir mörkare och mysigare både ute och inne. Den jävla första kärleken känns alltid mer än dem andra, och den kommer alltid, alltid vara mest speciell. För övrigt var det längesen jag kände så här, en sån längtan, men nu kom den ifatt mig samtidigt som hormonerna och den jävla mensen. Men jag säger då det; tro inte att jag känner så här varje dag eller saknar honom varje dag för det gör jag inte längre. Alla har sina sämre/bättre dagar. Vill bara klargöra det så det inte blir missförstånd.

Nä, usch Jävla kväll ändå. Bäst att lägga sig och sova nu. Natti och tjing tjong



 

Av Linda - 2 september 2012 14:14

 Så jävla grym låt   

Längtar verkligen, verkligen till NOVEMBER =)

Ser fram emot att få se ER killar. Det blir en kväll jag Aldrig kommer glömma.

Av Linda - 1 september 2012 19:30

Egentligen var det tänkt att jag skulle jobba ikväll idag mellan fyra till nio, men strax innan halv sju imorse blev jag inringd. Det var M., som hade ringt och sjukanmält sig, och redan igårkväll hade jag på känn att hon inte skulle komma idag. Jag sa det att jag ska egentligen jobba ikväll då det bestämdes igår, men så sa jag att jag fixar in nån under dagen då man behöver personal på morgonen. Så det var ingen fara så sett. Jobbigt för mig dock då jag inte sov bra alls inatt. Det var ju bara att gå upp och cykla iväg så fick dagen bli som den blev. Det blir lite så när man inte är beredd på att gå upp. Hur som helst har det gått bra idag, och jag löste kvällen med så.

När jag hade slutat gick jag till "min" avdelning där jag snacka lite med Z., innan jag cykla hem strax innan fem. Det var bara att lägga sig när jag kom hem. La mig vid halv sex och gick upp halv nio igen. Det fick bli en Vesuvio idag som jag beställde på Chili. Orkade verkligen inte fixa nån mat när jag sovit så länge, men det orkar jag för det mesta inte göra när man slutat halv fem. Annars har det inte hänt så mycket mer idag, och det lär det inte göra heller så. 

Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards