Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Linda - 22 augusti 2012 22:34

Då var skolan igång då. Känns lite konstigt att man har börjat i skolan igen efter ett break från Högskolan på några år. Idag var det mest en form av Introduktion, och lite genomgång om lektionerna. Vi kommer bara ha två obligatoriska träffar av sju, men jag kommer nog gå alla gångerna som erbjuds. Tiden är mellan tio och tolv vilket är bra, tycker jag! Då kan man sitta med detta i Studieverkstan efteråt. Vad är det jag ska läsa då? Jo, det är Medicin 1. Sen på måndag kommer jag ha en Introduktion i Etik och Människans livsvillkor. Antar att det är ungefär samma som vi har gått igenom idag. Förhoppningsvis är det skola måndagar och onsdagar på förmiddagen fram tills dessa kurserna är avslutade innan man hoppar på nästa längre fram. Medicin ska bli intressant att läsa om, men det är jävligt omfattande.


När jag drog iväg vid kvart i tio hängde regnet i luften, men det kom inget förräns lite senare när vi satt och hade genomgång. Det regna rätt bra när jag cykla iväg till ICA, men sen lugna det ner sig lite granna. På ICA handla jag Choklad, Chokladflarn, Ciabatta bröd, Mjölk, Tv-tidningen och Äpplejuice. Det var ett tag sen jag drack just Mjölk nu - det är ju så jävla gott!! Tycker verkligen om Mjölk, nästan för mycket då jag dricker upp det väldigt snabbt när jag väl har det hemma.. Det är ju bra för tänderna och för skelettet med så. Det är bra att jag köpte Chokladen idag så har jag det i helgen. Är så jävla sugen på det nu innan mensen. Dem där flarnen är livsfarliga med i och för sig. Jättelängesen jag åt dessa nu så jag köpte ett paket idag, dem är ju rätt dyra med. I vanliga fall har jag inget sug längre efter nåt sånt där sött, men just nu har jag det. Bara hoppas att mensen kommer snart.


På grund av det dåliga vädret blir man trött och seg, och man har inte så stor lust att göra nåt speciellt. Satte mig vid datorn när jag kom hem och där satt jag en bra jävla stund. Hängde även in mina kläder i garderoben och åt en Ciabatta innan jag satte mig vid den. Blev jävligt seg av att bara sitta ner så jag sov mellan halv sex och halv åtta. Hoppa in i duschen direkt efteråt, och sen fixa jag Schnitzel, Kroketter, Bearnaisesås och Sallad till middag. Det var riktigt längesen jag åt just Schnitzel och Kroketter till middag. Har vart rätt less på det så det är nog därför jag inte ätit det på länge nu. Så är det ibland med mycket av mat och "skit". Apropå nåt roligare; har suttit och letat efter Gardiner nu en bra stund. Det är INTE det lättaste om man är jag. Jag hitta ett par som jag verkligen gillar och som kommer passa bra i storarummet plus att det är min stil. Priset var dock inte det roligaste, MEN det är inte lätt att hitta billiga, fina gardiner som man fastnar för, i alla fall inte jag. Tycker att det är jättsvårt med gardiner. Bara jag som tycker det är svårt att hitta några som man gillar? Ser fram emot att få dem på Posten nästa vecka i alla fall =)

Nä, nu ska jag lägga mig. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På ICA handla jag Ciabatta bröd, Chokladflarn, Mjölk, Choklad och Äpplejuice.

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards