Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Linda - 8 augusti 2012 21:34

Imorse höll jag på att försova mig rejält. Vakna av att klockan ringde, och jag ville ligga kvar fem minuter till, men jag vakna tjugo i sju igen. Skönt att vakna av sig själv förstås istället för att bli väckt. Kom precis till sju till jobbet.

Det har vart skönt att jobba dag även om det har vart bra segt emellanåt, men då har man kvällen hemma. Regnet vräkte ner utanför i flera omgångar. Hade dock tur när jag skulle hem då det var uppehåll, men det kom liiite regn. På rasten tog jag en välbehövlig powernap. Jävla skit att jag sov tio minuter längre än vad jag skulle ha gjort. Blev så mycket piggare efteråt! Har jobbat sju dagar i sträck nu och det har gått bara bra. Fördelen med att man jobbat så mycket det är att jag sover så mycket bättre på nätterna. Tar mig inte många minuter innan jag däckar, haha.

Ja just det, foten är bättre idag! Alltid nåt =) Snacka med sjuksköterskan och han trodde att det var en inflammation som jag har fått, men jag tänkte att jag avvaktar och ser om det inte går över. Är fortfarande svullen om foten, men det gör inte ont längre. Går förhoppningsvis åt rätt håll med den.


När jag hade slutat cykla jag till Station där jag skulle lösa ut biljett till nästa vecka. Ska åka bort några dagar =) SÅ SKÖNT ska det bli! Efter sju veckors intensivt arbete behöver man det. Cykla hem direkt när jag hade fixat biljetten eller först till N., förresten där jag vänta utanför henne. Var tvungen att säga en sak som jag hade dåligt samvete över, sen hem. La mig tjugo över fyra och jag gick upp sju igen. Var lite seg med att gå upp idag. Satte mig vid datorn en stund medans jag kolla på teven samtidigt. Cykla ner till ICA halv nio där jag handla Aioli, Chic, Gurka, Haribo (påsarna kosta bara 5 kronor/styck), Jordnötter, Kyckling, Rödlök och Sallad. Passade på att köpa Nappar och sånna där Nallar från Haribo när dem var så himla billiga! När jag ändå var nere på ICA cykla jag den lilla vägen till Stationen igen, och löste min hembiljett. Ser jättemycket fram emot den här resan! Fixa i ordning Sallad till middag idag.

Har kollat på handbollen och zappat över till Barcelona-Manchester United som spelades på Ullevi. Gillar inte nåt av lagen egentligen, men det är kul att dem spelar på hemmaplan, tycker jag. Bäst idag var Sveriges landslag i handbollen som ska spela semifinal mot Ungern. Den matchen ser jag verkligen FRAM emot =) Heja Sverige för faaaaaan!! Hoppas att Ni spöar Ungern och tar Er till final då Ni är värda detta.

Nä, nu är det dags att sova. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På ICA handla jag Chic, Jordnötter, Haribo, Rödlök, Kyckling, Sallad, Aioli och Gurka.

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards