Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Linda - 1 augusti 2012 23:36

       

                                                     

Här kommer lite bilder från Hjo.

Av Linda - 1 augusti 2012 22:36

Wiiie, då var dagen kommen som jag har väntat på i två veckor. ÄNTLIGEN blev resan till Hjo av som A., och jag pratat om nu under sommaren, men det var inte helt lätt att byta med nån då vi jobbar tvärtom. Vi sa att antingen blir det Lidköping eller Hjo lite beroende på väder. När vi kolla upp vädret igår skulle det regna i Hjo enligt Yr, men det var en jävla tur att vi inte lita på den uppdateringen! Samtidigt kolla vi bussar/tåg när vi skulle åka.


Jag sov bra inatt fast jag kolla n del på klockan då jag inte ville försova mig inför resan idag. Konstigt sånt där att man kan vakna så många gånger, men ändå sova tungt emellanåt. Fick i alla fall ett sms från A., då hon fråga om vi kunde åka halv ett istället och det var inga problem för mig. När jag gick upp gjorde jag mig i ordning och drack lite vatten innan det var dags att cykla iväg tjugo över tolv. Jobbigt var det att cykla i motvinden ner..

Vi möttes nere på Stationen och det var först där som vi bestämde att det får bli Hjo idag. Sa till A., att vi kan ta Lidköping lite senare denna månaden plus att vi ska fråga en annan också. Kände att det var schysst att göra så. Det var inga problem så vi fixa biljetterna och åkte iväg med tåget till Skövde. Väl i Skövde var det 2o minuters väntetid, men då passa vi på att ta kort vid statyerna utanför Stadsbiblioteket, och sen gick vi in mot bussen.


Det tog bara 35 minuter att åka med buss från Skövde till Hjo. Det tycker inte jag är farligt alls. Tycker att det är kul att se landskapet utanför och speciellt nya ställen som man inte sett innan. Det bästa var när jag såg Vättern skymta. Ååå, vattnet!! När vi kom fram med bussen gick vi ner till Hamnen direkt där vi köpte glass som vi sen satt och åt på en bänk vid bryggan. När vi hade ätit glassen gick vi ut på pirarna så jag kunde ta lite kort, och sen gick vi runt lite i hamnen och kollade. Blev en sväng upp mot "stan", haha, den var ju inte så mycket att hurra för. Eftersom A., har vart i Hjo många gånger känner hon till stan så det var jag som fick leka turist. Vi tog en fika på ett jättemysigt Café som ligger vid vattnet. (Bilder kommer i enskilt inlägg). Jag åt en Morotskaka och drack Vatten. Det där jävla vattnet kostade tio spänn!! Dyyyrt för vatten, tyckte jag. Fem kronor glaset då jag drack två. Sen höll vi på att bli attackerade av de där jävla ankorna som flög precis ovanför oss. Vi stanna inte kvar länge efter det..


Efter fikan gick vi vidare till Stadsparken där vi skulle spela lite minigolf. Det gick åt Helvete för min del!! MEN jag fick i alla fall 1 hol-in-one. Det var inte dåligt det. Banorna var inte på våran sida då de inte höll våran klass, haha! Jättekul var det att spela lite minigolf, och för min del var det nog fyra år sen sist jag spela det på Skrea strand i Falkenberg.

Klockan var la kvart över fem när vi gick därifrån så vi börja röra oss mot Hamnen samtidigt som jag tog en massa kort hela tiden. Det blev ett besök på Hem & Hobby också där vi kika. Vi bestämde oss för att äta på Bryggan. WOW, vilken underbar mat!! Båda tog Fläskfilé, Potatisklyftor, Kantarellsås och Grönsaker som vi fick till. Mmmm, helt jävla underbart gott var det med ALLT!! Inte altid jag blir sååå nöjd med mat när man är ute på Restaurang. Sen fick vi världens skrattattacker där också, haha. Jävligt kul hade vi och säkert den ena servitrisen också. Herregud, han undra nog vad vi var för några, hehe. Nä, maten var verkligen värd sitt pris. Mätta och belåtna gick vi därifrån halv sju.

Sista stoppen blev Hamnkrogen där jag tog mig en Cider innan bussen skulle gå. Tio över sju lämna vi Hjo, och jag var så jävla nöjd med dagens besök. Har bara vart utanför där en gång, men det var ju för 15 år sen så jag var ju aldrig inne i själva stan. Hur nöjda som helst var vi med dagen, och detta kommer vi göra om snart igen.

Drygt var det att vänta i Skövde i 45 minuter bara, men då gick vi till Willys för att fördriva lite tid. Köpte Choklad, Frallor, MER och Skinka med mig hem. Flamsa lite på tåget också, hehe.

En helt GRYM dag med andra ord   Välbehövligt och roligt har det vart. Skönt att komma ut och göra lite annat som vi sa. Samtidigt som vi verkligen hade vädret på vår sida idag!

Hoppas att Ni haft en lika grym dag! Tjing tjong


Hamnen i Hjo.

 

Av Linda - 1 augusti 2012 21:45

Idag när A., och jag var i Hjo gick vi förbi en Bokaffär som var som en Outlet. Dem hade jättebilliga böcker där så jag tänkte att jag ville gå in där och kolla för att se om man kunde hitta nån. Först trodde jag att det var böcker som man inte skulle vilja ha, men det fanns många, bra böcker där. Gjorde verkligen ett kap idag när jag köpte min nya Jane Moore-bok.


Detta köpte jag idag:

* Jane Moore Ex häxorna, 25 kronor- Självklart köpte jag denna boken för det här billiga priset!!


 

Av Linda - 1 augusti 2012 21:34

 

Dagen har vart jättefin i Hjo, men jag visste inte hur jag skulle klä mig. Blev bra ändå även om det var lite varmt med byxor.


* Blus, Vila- En kär favorit!

* Linne, Vero Moda, NYTT- Jätteskönt och enkelt!

* Byxor, Vila, NYA- UNDERBARA byxor! Så jävla sköna är dem också!

* Converse-skor, Stadium.

* Jet Set-klocka, Ur & Penn.

Av Linda - 1 augusti 2012 21:30

 

Första stoppet; Skövde.

                                                    

Här kommer lite fler bilder från A:s., och min dag i Hjo.

Vi har verkligen haft tur med vädret då det har vart sol och blå himmel hela dagen när vi har vart i Hjo. På dagen blåste det lite granna, men senare på eftermiddagen blev det jätteskönt.

Det kommer en hel del bilder i inlägget, och jag tänker bilderna tala för sig själva utan en massa text.

Däremot måste jag rekommendera Restaurang Bryggan i Hjo om Ni har vägarna förbi. Deras Fläskfilé, Potatisklyftor och Kantarellsås var HIMMELSKT god!! En av dem bästa maträtterna som jag har ätit ute. Sjuktgott var det och det var verkligen värt priset. Populärt verkar det vara också då det var jättemycket folk på dagen, men när A., och jag var där var det mycket lugnare. Så, Restaurang Bryggan - besök den restaurangen när du är i Hjo.

Har i alla fall lagt bilderna i ordning hur dagen flöt på.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards