Alla inlägg under juli 2012

Av Linda - 18 juli 2012 21:34

Vad skönt det var att jobba dagtid idag. På veckorna slutar man tidigt, och då är det så skönt att sluta som många andra gör. Ska börja sju imorgon också. Enda nackdelen är att jag inte sover bra när jag ska upp tidigt, men jag har inte vart trött alls idag. Hade en jävla massa energi på dagen och den tog jag tillvara på. När jag får eld i röven som jag fick idag var jag även lite stressad. Däremot var det skönt att lägga sig på soffan lite på min rast så man kunde sträcka ut benen. Kolla Fejsbook, och sen ringde jag A., som jag prata lite snabbt med innan det var dags att jobba dem sista två timmarna igen. Fick lite besök också av A., innan hon börja jobba, och då blev det en hel del skratt. Jag är inte klok många gånger, men jävligt ärlig =) Blev lite skratt om detta imorse också, haha. Visste inte att man kan se saker så jävla tydligt... Ser ju inte hur en själv reagerar utåt. Fan, kroppsspråket Linda, kroppsspråket. Tänk på det nästa gång! Måste ju bjuda på mig själv lite, och jag hoppas verkligen att det var bara en som såg - ingen mer!


Hade tur imorse när en skur kom halv sju, men när jag skulle cykla iväg kvart i sju hade det lättat och det droppa lite granna bara. Småskurar har kommit annars har det vart uppehåll. Det bästa har vart att det inte har blåst lika mycket som dem andra dagarna utan hyfsat vindstilla. Värme är det inte direkt så jävla trååkigt!! När jag kom hem var jag inte så trött, men jag la mig och sov ändå från kvart i fyra till halv sju då jag gick upp. Det var mer den sista timmen som jag sov tungt. Innan hade jag vaknat upp, och det tog en stund innan jag somna. Sen var jag bra trött innan jag fixa mat, men då hade jag i och för sig inte käkat sen imorse heller.. Är jag inte hungrig kan jag inte äta heller bara för att. Många kan men inte jag. Får ju skylla mig själv också om jag blir trött då liksom. Men jag har tänkt skaffa gymkort här nu i augusti just för att bli mycket piggare, och för att orka med den hemska jävla hösten! Det kan behövas om man säger så. Ska bli riktigt gött också för den delen. Nä, nu ska jag inte gnälla/klaga mer. Det är bara fakta och sanningen.

Alla som har semester är jag avundsjuk på i alla fall Ni som åkt utomlanfs till värmen för det har Ni ta mig faaaaaan gjort rätt i! Som det är nu det är rent av bedrövligt.

Yeah yeah, hoppas att Ni haft en bra dag. Tjing tjong

Av Linda - 17 juli 2012 21:34

Skulle vart ledig idag egentligen, men det blev inte så till slut. Det var en massa strul så jag hoppa in några timmar. Det var inga problem att jobba dem timmarna. Jobba med A., den lilla stunden, och det var längesen jag var just på den avdelningen, senast på Nationaldagen såg jag i kalendern. Men det var ingen fara att jobba den lilla stunden det var ju ändå så kort. Skulle inte göra nåt speciellt idag ändå.

Sov länge idag med förresten, jätteskönt! Sen satt jag vid datorn när A., ringde runt halv tre första gången, men då var det en privatgrej vi diskutera, och sen ringde hon en timme senare igen då ringde hon om jobbet ikväll. Blev lite snurrigt där också för jag var på väg in i duschen. Skönt att sluta halv sju för en gångs skull! Ha lite mer kväll hemma.

När jag kom hem hämta jag min plånbok, fyllde i min tjänstgöringsrapport som jag hade med mig från jobbet innan jag cykla ner till ICA. Mötte E., utanför som jag snacka med och vi hade sällskap in så vi stod och tjöta en liten stund. Köpte bara Dricka, Kylklampar (som jag inte äger sen innan) och Tv-tidningen. Cykla sen till Alfreds för att köpa mig en Kebabtallrik. Nja, då tycker jag att Chilis är bättre faktiskt. Då vet man det till en annan gång. Hade ingen lust att fixa mat idag, och då fick det bli nåt sånt där. Orka inte fixa i ordning nån Sallad heller.

Hoppas att jag somnar sen när jag ska upp tidigt imorgon. Hoppas att Ni haft en bra dag. Tjing tjong


Underbara ros. Luktar gott gör den också

 

Av Linda - 16 juli 2012 22:34

 

Har sett denna filmen många gånger nu, men ikväll när den fick på Kanal 9 kolla jag på den igen.

Det var längesen jag såg den nu så det gjorde inget att man sett en innan.

Jag tycker att Chris Tucker är för jävla rolig, och jag skratta en del åt honom som vanligt.

Filmen passa dessutom bra ikväll när man är seg i hövvet.

Av Linda - 16 juli 2012 21:34

Herregud, igår var jag fan helt jävla slut. Orka knappt hålla ögonen öppna sen på slutet. Sov, sov, sov hela natten utan att vakna upp alltför många gånger eller behöva gå på toa. Jätteskönt var det att få sova ut, men jag hade egentligen velat fortsätta sova fast klockan var mycket så jag strunta i det.

Gick ner till tvättstugan efter ett nån gång för att slänga i dem två första maskinerna. Det blev sju maskiner idag, men det är en del som tvättas i 3o grader och två maskiner kördes separat bland annat mina Träningsbyxor. Så nu är hela tvättstället fullt igen! Skönt att bli av med skiten i alla fall.

Medans jag tvätta satt jag vid datorn och jag damma av i storarummet också. Ville egentligen sitta ute på balkongen, men när det blåste som det har gjort igår och idag kände jag att det var för kallt. Det räckte faktiskt med att gå ut på balkongen några gånger och få luft. Samma var det igår. Så jävla TRÅKIGT när det är så fint ute så ska det blåsa svinkallt.


När jag var klar med tvätten och allt sånt kolla jag upp lite vad jag skulle handla. Gick ner till cykeln strax innan sex. Där fick jag se tre Gråsparvar som satt på styret, och sen var det nog en till som satt på sadeln. Jättegulligt, tyckte jag. Synd att jag inte fick en bild när dem satt där. Jag har inte sett innan att min cykel haft besök av några fåglar..

Cykla upp till OKQ8 där jag skulle pumpa mina däck - nu går det mycket lättare att cykla på den! Sen cykla jag på Skövdevägen bort till PA:s. Det var verkligen jobbigt, men jävligt bra träning förstås! På PA:s handla jag Bearnaisesås, Baugette, Champinjoner, Chic, Cosmopolitan, Expressen, Gurka, Sallad och Äpplejuice. Tycker verkligen om Bravos Äpplejuice mer än Apelsinjuicen. Just det, använde appen när jag cykla dit också, men just nu kommer jag inte ihåg siffrorna. Det verka som att jag glömde av att pausa på Runkeeper när jag handla för den hade gått iväg i tid och kalorier såg jag när jag skulle starta igen. Kom la åt paus-knappen antar jag.

När jag kom hem sen efter halv sju har jag bara slappat i soffan. Känt mig lite frusen har jag gjort också. Åt Chicken Nuggets, Pommesfrites, Bearnaisesås och Sallad till idag. Det var ett tag sen nu jag åt dem där Nuggetsen.

Nä, ska fortsätta glo på teven innan det är dags att lägga sig. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


På PA:s handla jag Expressen, Bearnaisesås, Baugette, Sallad, Cosmopolitan, Chic, Äpplejuice, Champinjoner och Gurka.

 

Fick min Plza Kvinna med Posten idag med ja.

 

Av Linda - 15 juli 2012 23:34

Även om jag var sjukttrött igår hade jag svårt att somna inatt ändå. Blir så jävla trött på mig själv när jag inte kan slappna av ordentligt så jag får sova. Höll inte på att försova mig idag i alla fall, men jag hade verkligen lust att ligga kvar så jag kunde få sova. Nu är denna jobbhelgen slut i alla fall, och det är skönt det då den har vart lång med långa pass.

Morgonen gick bra utan några problem, men fy faaaan vad trötta N., och jag var. Helt slut var vi på förmiddagen, men då har jag tur som fick sluta tolv och cykla hem och sova. Sova gjorde jag jävlar i mig. La mig kvart över tolv och jag vakna tre timmar senare. Jätteskönt var det! Brukar sova två timmar annars, men jag behövde mer sömn idag. Eller så somnar man inte ordentligt då det är så olika från gång till gång. Satt lite vid datorn när jag hade vaknat till i sängen.

Eftermiddagen och kvällen har gått bara bra också. Satt och kolla på Solsidan klocka åtta. Haha, den serien är ju bara för jävla underbar va! Men idag var det inte såå roligt som det kan vara. Skönt att ha nåt att se på på söndagarna hur som helst. Speciellt nu på sommaren när det oftast bara är skit som går.

Har snackat med A., nu i telefon på kvällen. Vi ska göra en grej nån dag här nu som man ser fram emot. Det blir kanon det! Nä, dags att försöka sova strax tänkte jag. Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong


Dagens middag som jag köpte på Willys innan jag drog till jobbet halv fem igen.

 

Av Linda - 14 juli 2012 21:34

Det blev ingen jävla sömn på hela natten!! Det var inte mitt fel heller. Fy faaaaaan vad arg jag var inatt kan jag lova.

När klockan ringde imorse tänkte jag; fem minuter till. Det blev inga fem snarare tjugo minuter till.. Gick upp kvart i sju, och då fick man eld i röven. Hade inte hunnit vakna till när jag kom till jobbet. Såg jävligt nyvaken ut.

Dagen har flutit på bra trots den värdelösa sömnen, men jag var helt död imorse och sen på eftermiddagen när jag skulle hem. Orka knappt cykla hem och det gick låååångsamt hemåt. Snacka med grannen innan jag gick till min lägenhet, och jag la mig kvart i sex och sov, sov, sov. Halv nio gick jag upp igen. Då var det bara att fixa mat; Marinerad Kycklingfilé, Potatisklyftor, Bearnaisesås och Gurka.

Nä, nu måste jag lägga mig och sova. Natti och tjing tjong

Av Linda - 13 juli 2012 23:34

Idag var det dags att jobba igen, och det gör jag hela helgen nu.. Riktigt lång tur blev det idag. Brukar inte jobba så här länge på fredagar annars, men jag fick två timmar extra. Det är ju några som har gått på semester idag, och en utav dem tog komp dem tre sista timmarna så därför fick jag hoppa in tidigare. Lite segt men det har gått. Hinner inte göra så mycket innan jobbet bara. Ställde mig dock och stekte mina Grillkotletter som jag skulle äta idag tillsammans med Potatissalladen. Jättegott var det! Lugn dag och kväll har det vart i alla fall.

När jag sluta cykla jag upp till Willys en snabbis där jag träffa N., så vi snacka lite snabbt, men vi ses ju imorgon bitti igen. Sen när jag väl kom hem satte jag på musik på högsta volym, och hoppa in i duschen. Dansa även i tio minuter när jag var klar. Det blev lite svettigt för jag rörde mig verkligen hela tiden, och det lär nog kännas imorgon på vissa ställen. Att dansa är jävligt bra träning! Bästa är att det sker spontant när man inte kan vara still till musiken samtidigt som det är roligt =)

Nä, ska se om jag kan sova nu. Tidigt blir det hela helgen nu, men imorgon kväll är jag hemma i alla fall. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong

Av Linda - 12 juli 2012 23:34

Var ju en kort sväng på stan idag som sagt. Var mest nyfiken på att kolla om det fanns nåt, men det gjorde det inte direkt. Jag var inne rätt länge på hemtex där jag hitta en del på REA, men jag ångra mig och köpte inget utav det jag hade tänkt när jag kom in där. På Lindex hitta jag två presenter som jag köpte till den lille, hihi, det är så jävla roligt att köpa till den lille. Var inne på garderob 2o och kolla där det fanns mycket kläder på REA. Mycket utav det var faktiskt inte så dumt. Såg nåt som jag mest gilla för färgens skull som kommer bli bra i höst, men som även funkar nu. Nöjd med det lilla köpet.


Detta shoppa jag på Garderob 2o idag:

* Marinblått Linne, 159 kronor, Garderob 2o- Jag tyckte att färgen på detta linnet var så härligt! Dessutom är det riktigt skönt i materialet och det sitter slappt. Jätteskönt med andra ord. Inte så dyrt heller!


  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards