Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Linda - 24 juli 2012 21:36

Vilken UNDERBAR dag vi haft idag!! På dagen har det var molnigt och det blåste en del, men senare på eftermiddagen sprack molnen upp, och det sluta blåsa vilket innebar att det blev JÄTTESKÖNT!! Man är verkligen inte bortskämd med värme denna sommaren. Resten av eftermiddagen och kvällen var det hur underbart som helst. Satt ute på balkongen där jag käka min Kycklingsallad som jag hade gjort i ordning. Har även stått ute på balkongen och snackat med grannen en timme, och det är fortfarande lika skönt.

Det har vart jätteskönt med en ledig dag. Skönt med lite sovmorgon som jag tog tillvara på. När jag hade gått upp satt jag vid datorn en stund innan jag ringde syrran och snacka med henne en bra stund. Samtidigt började molnen spricka upp lite sakta. Passade på att diska mina tallrikar och dammsuga innan jag hoppa in i duschen! Haha, lite dumt att duscha innan man powerwalka, men mitt hår behövde verkligen bli rent.


Strax efter halv sex kom S., då vi skulle ut och powerwalka Hälsoslingan. Vi gick 7,86 kilometer på 1 timme och 22 minuter, och jag förbrände 423 kalorier. Det känns efteråt i benen kan man säga när man kommer hem. Vi gjorde ett kort stopp inne på ICA där jag köpte Aftonbladet, Gurka, Kyckling, OS-bilagan, Rostad lök och Sallad. Sen fortsatte vi gå den sista kilometern. Underbart som alltid var det att gå speciellt när det var så jävla skönt ute! Sena eftermiddagen blev riktigt varm och det slutade blåsa som det gjort nu i några dagar. Jättehärlig eftermiddag och det är alltid lika kul att träffa S., också för den delen =)


När jag kom hem ställde jag mig och diska, koka Makaroner och stekte Champinjoner samtidigt som jag gjorde i ordning salladen. Känner inte för att laga en monstermiddag när det är varmt - som många andra inte orkar göra! Nu var det ett tag sen jag åt sallad också så det passa verkligen perfekt idag, men det bästa är att jag har mat imorgon och på torsdag också när jag ska jobba kväll båda dagarna. Apropå nåt helt annat kolla jag på Allsången ikväll bara den siste timman när Tomas Ledin uppträdde! Han är riktigt bra och han ÄR svensk sommar, tycker jag. Kul att han hade med sig hemliga artister också som sjöng hans låtar med honom. Självklart avslutade han med "Sommaren är kort", och i år måste man ju hålla med honom om det där. Jättekul att se i alla fall.

Nä, har tjötat med grannen en timme på balkongen efter att jag fick besök av hennes katt idag igen. Fast idag var hon mycket speciell katten. Fräste åt mig när jag försökte lyfta upp henne och ta ut henne på balkongen igen. Nu är klockan mycket och jag ska lägga mig. Hoppas att Ni också haft en jättebra dag. Natti och tjing tjong


Dagens middag; Kycklingsallad.

 

På ICA handla jag Rostad lök, aftonbladet, OS-bilagan, Kyckling, Gurka och Sallad.

     

Försökte ta en bild på månen, men det var svårt att få en bra bild.

  

Katten på besök.

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards