Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Linda - 22 juli 2012 23:34

Herregud, idag är det ett år sen den där hemska jävla bomben som sprängdes i Regeringskvarteret i Oslo samt ett år sen den där HEMSKA JÄVLA massakern ute på Utöya.

Jag kan verkligen inte fatta att detta fortfarande har hänt, men inte minst då det gått ett år ändå känns det som igår...

Även om jag har jobbat har jag kollat på dem olika minnesscermonierna under dagen bland annat på Utöya. Kolla även på minneskonserten från Rådhusplatsen nu ikväll. Jättekul att se Bruce Springsteen uppträda inför över 5oooo personer mitt på Rådhusplatsen vid fjorden, och inte på nån arena.

Har fällt en del tårar när jag satt och kolla på teven. Samtidigt som jag beundrar ungdomarna som var tillbaka på Utöya. Usch, det är så jävla hemskt allting, och man kan inte annat än att bli berörd. I´ll never forget that fucking day, never ever. Kommer aldrig nånsin förlåta heller för den delen!

Det värsta enligt mig var det som hände ute på Utöya där 69 personer dog   Sammanlagt dog 77 personer för ett år sen. May you forever rest in peace.  

Mina tankar går till alla drabbade familjer som förlorat en; dotter, son, syster, bror, barnbarn, kusin, övriga släktingar, kompis, bekant eller en kollega. Det är ta mig fan helt overkligt, och jag är så ledsen för ERAN skull!!

Min gamla hemstad Oslo, älskade, älskade Oslo   JEG ELSKER NORGE OG JEG TENKER PÅ DERE!


       

Den fina minnesstenen i minneslunden utanför Oslo Domkyrka.

 

Så här såg det ut för exakt ett år sen.

         

Glömmer aldrig bilderna på alla blommor som låg utanför Oslos Domkyrkan samt cermonin där alla höll upp rosor på Rådhusplatsen,

Av Linda - 22 juli 2012 21:34

Jag fastnade vid en film igår som gick på teven, och det var inte vilken film som helst utan en rysare!! HUA, jag brukar inte se på sånna filmer då jag är för feg av mig. Men jag visste inte att det var en rysare först annars hade jag nog inte kollat klart. Har dock tänkt lite på den idag och vissa scener ur den. Usch, bara jag inte drömmer om den inatt. Gjorde inte det denna natten i alla fall.

Skönt med sovmorgon var det idag fast jag hade ingen större lust att gå upp då jag verkligen ville ligga kvar i sängen istället. När jag väl kom upp satt jag lite vid datorn innan det var dags att cykla iväg och jobba. Det har vart en lugn dag med en massa prat om allt möjligt. En hel del allvar blev det i och för sig inte så konstigt med tanke på den här dagen..

Det bästa var att sluta åtta och få cykla hem. Då kom regnet bara i lagom tid fast det regna inte så värst mycekt som tur var. Cykla ner till stationen där jag skulle lösa ut tågbiljett innan jag cykla hem.

Åt Grillad Kyckling, Potatisklyftor, Bearnaisesås och Sallad till som middag när jag kom hem. Orka inte fixa i ordning nåt när jag hade gått upp, och sen har jag ju tid när jag slutar tidigt. Gott var det hur som helst.

Nä, nu ska jag sova. Det har blivit en hel del tårar idag. Natti och tjing tjong

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards