Alla inlägg under juni 2012

Av Linda - 9 juni 2012 21:34

Det har vart riktigt skönt att ha haft en ledig lördag. Kände igår att jag var verkligen helt slut i kroppen, men framförallt i hövvet. Trodde att man skulle sova bra inatt, men det var ju önsketänkande. Vakna upp vid fyra och sen låg jag vaken till åtta typ. Hade skitsvårt att somna om! Blev störd av nåt dunkande och det gjorde mig irriterad. Fick sova sen på moronen i alla fall. Skönt att slippa gå upp idag!

Har egentligen inte gjort så mycket idag utan jag har mest njutit av att ha en ledig dag. Som tur var sprack molnen upp och det slutade regna. Cykla ner till stan tjugo i två där jag kolla snabbt inne på Vero Moda. Hittade många fina kläder därinne, men jag köpte en sak som jag verkligen behöver! Gick även in på Expert där jag köpte ett minneskort till min Samsung. Mer hann jag inte göra för butikerna stänger ju två.

Efter stan cykla jag till PA:s där jag köpte Blandfärs och en Nalle till nån som jag ska ge bort. Var sugen på Baugette så i hopp om att hitta det cykla jag ner till Coop Extra där jag köpte Ciabatta bröd, Glass och Solo Mode. Hitta ingen Baugette som jag ville ha, men Ciabattan kosta bara 3,45 kronor/styck. Drog sen hem och jag käka resten av min Kycklingsallad som middag idag, det blev en tidig en då jag var så jävla hungrig!


Igår börja ju fotbolls EM - ÄNTLIGEN!! Har kollat på mina absoluta favoriter ikväll, nämligen; Holland och Tyskland. Holland var fan inte bra idag då dem förlora mot Danmark!! HALLÅ, Danmark av alla länder!! Grupp B kallas ju Dödens grupp. Vem vet, dem kanske tar sig till Kvartsfinalen som Sverige gjorde i VM 2oo2. Det där målet var bara ren jävla röta. Men jag fick bli glad när Tyskland nu slog Portugal. AS GÖTT!! Deutschland kan leverera   Tur att de slog Portugal och den äckliga Ronaldo. Kommer bli en del snack om EM nu framöver..

Yeah yeah, hoppas att Ni haft en bra dag. Tjing tjong


På PA:s handla jag Blandfärsen och nallen, och på Coop Extra handla jag Ciabatta bröd, Glass och Solo Mode.

 

Av Linda - 9 juni 2012 00:34

Riktigt jävla skön låt, tycker jag.

Vill verkligen dansa till den här låten!!

Vad tycker Du om låten?

Av Linda - 8 juni 2012 23:36

Idag har alla tagit studenten i stan, och studenterna har åkt omkring i lastbilar, traktorer och bilar. Men den allra bästa var dubbeldäcks bussen en sån som de har i London. Det var riktigt jävla häftigt för den stack verkligen ut jämfört med dem andra. Genomtänkt var det och sånt är jävligt kul! När man såg dem åka utanför jobbet blev jag sugen på Champagne, festsugen som faaaan och självklart att ta studenten igen!! Det blir man alltid varje år. Vi hade riktigt kul ute på balkongen i alla fall, hahahaha!

Känner mig dock lite flummig nu efter sex dagar i rad. Har inte orkat tänka nu på kvällen över huvud taget. Imorgon är jag ledig i alla fall   Ska bli skönt att ha en ledig dag imorgon känner jag. Kanske ska börja förbereda packningen imorgon.. I alla fall tänka ut vad jag ska ta med mig för kläder tror jag.

Nä, ska fortsätta lyssna på lite musik på Spotify. Är så jävla danssugen nu va!! Men nästa vecka då jävlar. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong

Av Linda - 7 juni 2012 23:34

Idag har det gått hur bra som helst och lugnt har vi haft det, men det är ju inte så konstigt när vi har vart fyra personal. Både M., och jag skulle jobba för samma person (!) fast hon blev bokad för jävligt längesen, och min tur blev ombokad förra veckan. Skönt att det inte var vi som hade krånglat utan Resursen. Hon hade aldrig vart med om det inte jag heller för den delen. Det var bara att tacka och ta emot =) Det har vart riktigt skönt att jobba några få timmar idag. Det är härligt att göra det emellanåt - händer inte jätteofta.


Hade dock världens jävla otur idag när jag skulle hem. Regnet hängde i luften och precis när jag skulle hem kom världens jävla regn som jag fick cykla hem i!! La mig två och jag gick inte upp förrän halv sex igen, men jag fick ett samtal vid halv fem och sen var jag på toa efteråt. La mig bara och vila en timme till innan jag gick upp. Regnet hade slutat då och sen sprack molnen upp mer och mer. Cykla ner till ICA efter sex där jag köpte Aioli, Bearnaisesås, Champinjoner, Expressen, Hallon, Jordnötter och Salladskyckling. Skulle egentligen ha Kycklingpsett, men dem var slut och det verkar som att de inte kommer säljas på ett litet tag. Då fick jag plocka ihop i Salladsbaren istället. Fixa ihop en sallad som jag alltid gör när jag kom hem. Blir alltid så mycket mer och jag har den i några dagar då. Köpte en liten 5o cl Pepsi och då fick man ta ett glas, och det gjorde jag ju självklart! Valde en bild på en av mina absoluta favorit fotbollsspelare de senaste åren nämligen; Frank Lampard. Så jävla tråkigt att han missar EM på grund av skada :(

En lugn och skön kväll har det vart. Underbart att vara hemma på kvällen då det inte blir många kvällar hemma denna veckan.. Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


 


Av Linda - 7 juni 2012 21:34

 

Sitter och kollar på denna filmen som går nu på Sjuan.

Det som är bra med sommaren det är att filmer visas på kvällarna! Det tycker jag är jättebra om det är nån bra film vill säga eller en som faller mig i smaken.

Ser mest på den här filmen på grund av att George Clooney är med i den, haha!

Den mannen är inte bara snygg, manlig och allt - han är även en jävligt bra skådis!

Av Linda - 6 juni 2012 23:36

Idag har det vart jätteskönt att jobba dagtid, men jag har vart så jävla trött bara. Det viktigaste har ändå vart att ha kvällen ledig hemma. Man har ju fått OB hela dagen också, och det är ju inte dumt det. Märkte dock imorse att folk var lediga idag då det var helt dött ute vid kvart i sju. Sånt märks verkligen när man jobbar obekvämt att det är knappt inga bilar man möter på vägen. Istället kan man cykla på som en jävla galning, haha!

Skönt att få jobba dag som sagt, men jag var la inte så nöjd med vissa grejer idag. Det bästa var ändå att vara på en annan avdelning och se lite annat. Kul att A., kom förbi så man fick skratta lite. Men något som verkligen var roligt det var när jag träffade S., igen som jag inte sett på jättelänge nu. Det var hur kul som helst att se henne igen =)

När jag kom hem skulle jag sätta in mitt nya Sim-kort i min nya telefon, men den jävla skiten funkar inte, och jag hade inte fått ett sms som det står att jag ska få för att det ska aktiveras. Men jag kan varken ringa, smsa samt ta emot samtal eller sms. Håll tummarna för att jag INTE försover mig imorgon!! Jävla natta om nåt viktigt samtal missas från jobbet framföralt. Ska gå till Expert imorgon och se om dem kan hjälpa mig. Annars får jag ta det på lördag på Elgiganten. Höll på med det när jag kom hem som sagt. Till slut var jag så trött så jag inte kunde hålla ögonen öppna. Det var bara att lägga sig och sova mellan halv sex och åtta. Kunde lätt legat kvar i sängen egentligen..

Nu är det dags att krypa ner i alla fall. Natti och tjing tjong

Av Linda - 5 juni 2012 22:34

Inatt har jag sovit som en stock. ÄNTLIGEN får man säga då det vart för jävla dåligt nu i några dagar. Resursen ringde efter tio nån gång, och sen prata jag med en jobbarkompis lite snabbt efter det. Sen fortsatte jag att sova, och helvete vad jag sov då! När jag väl hade gått upp hoppa jag in i duschen och sen satt jag lite vid datorn innan jag cykla iväg.

Drog först till jobbet där jag skulle hämta mina tofflor plus att jag skulle göra en grej till. Har inte vart på vanliga jobbet idag eller vad man ska säga utan jag har vart där jag validera. Det var första gången jag var inne och jobba på "riktigt". Lite ovant får jag säga, men riktigt skönt att vara på ett annat ställe, och det är ju inte dumt med miljöombyte heller för den delen.

En vanlig tisdag kan man säga. Alla andra är ju lediga imorgon, men det är inte jag! Ska bli skönt med dagtid imorgon då det händer alltför sällan. Speciellt mitt i veckan.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong

Av Linda - 4 juni 2012 23:34

Har verkligen vart dålig på att blogga hela helgen, men det har bara inte blivit av tyvärr. Har dels vart i Göteborg och sen var jag på fest i lördags direkt när jag hade kommit tillbaka igen, så tiden har inte riktigt räckt till. Ska i alla fall lägga in inläggen nu i veckan.

Igår var ingen bra dag, och jag sov knappt inatt faktiskt. Låg och messa med en, och det kändes bra sen faktiskt. Somna sjuktsent!! Sen vakna jag upp innan åtta igen och då var jag vaken en stund innan jag somna om och sov några timmar igen. Ändå har jag inte vart så jävla trött idag efter två nätter med värdelös sömn.. Hann inte göra så mycket innan jag drog iväg idag heller utan jag satt vid datorn och slappa innan jag cykla iväg till jobbet. Inte hänt så mycket mer än så idag!

Ska lägga mig och sova nu. Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards