Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Linda - 4 mars 2012 23:34

Igår var jag verkligen riktigt trött, och jag la mig efter tolv. Brukar vara vaken lite längre på helgerna för det mesta, då man ser på nån film som gör att man är vaken längre. Men igår la jag mig efter tolv, och det tog mig några få minuter innan jag somna. Vakna inte upp förräns klockan ringde imorse. Det var riktigt skönt att få sova hela natten! Däremot när jag hade vaknat såg jag att den där jävla mensen hade kommit. Bra att den kom i alla fall och jag har haft ont i magen på förmiddagen plus att jag var riktigt trött som jag alltid blir då när man har skiten.

Det var skönt att gå imorse, men jag går ut för hårt så jag får sån mjölksyra i benen sen vilket gör att det blir jobbigt att gå den sista biten till jobbet sen. Jävligt störande är vad det är.

Såg några Tranor som flög förbi mig - ett vårtecken som folk åker och kollar på. Det räcker la med att se dem när de kommer flygandes i luften, och sen när de åker inför hösten?   Dessutom hör man dem riktigt bra då de låter rätt så mycket, och mycket mer än andra fåglar. Apropå det här med fåglar tycker jag att de är äckliga! Det är två träd precis på infarten till jobbet som har vart fullt med fåglar nu i helgen. Det var INTE kul att gå under dem då jag var helt bombsäker på att de skulla bajsa i hövvet på mig. Det såg rentav för jävligt ut med allt bajs på marken när de hade uträtttat sina behov. Röta hade jag kan man la säga, och arbetskamraterna =)


I förmiddags var jag sjukttrött faktiskt och toan fick jag besöka många gånger under hela dagen - jävla vätska man samlar på sig dessa dagar alltså!! Kände mig lite frusen på morgonen också, men det var på grund av tröttheten. Jag fick låna min jobbarkompis V:s cykel när jag skulle hem och sova. Det var verkligen GULD VÄRT! Det sparar tid som är värdefull när man gör de där timmarna, och sen när man ska tillbaka igen. Jag sparade en halvtimme av 3,5 timmar som jag hade ledigt här hemma. Ovant att cykla på en mountainbike bara med bara handbromsar.. Jag sov i två timmar när jag kom hem så jag var fit for fight de sista timmarna sen på kvällen.

Det har vart så lugnt och skönt i helgen, och det är verkligen på gott och ont det där. Har haft en som vart lite pain in the ass, och nu på kvällen blev jag så jävla trött så jag sa ifrån lite irriterat. Det här med upprepningar och samma jävla frågor hela helgen det gör mig totalt GALEN och lite förbannad när personen inte fattar!! Då ska man fan inte fråga. Inte när det gäller privata frågor som INTE rör jobbet. Det är skillnad när det gäller jobb. Där märktes idag att tålamodet och humöret inte vart på topp. Samtidigt har jag haft en rolig kväll med mycket skratt =) Inte jobbig som gårdagen var.

En annan grej som hände imorse det var när en klappar mig på magen och frågar om man är gravid   Det var mer när är det dags för dig. Sånt gillar jag inte heller! OKEJ, jag är fan uppsvälld tack vare mensen, men jag är knappast gravid. Sånt där sätter verkligen griller i mitt hövve, och det tycker jag verkligen inte om!! Men det är inget jag har tänkt på under dagen i alla fall utan jag kom bara på det nu. Ska tilläggas att personen sa det inte på ett nedvärderande sätt i alla fall, och det gör lite det också beroende på hur man säger en sak. Räckte att man var ledsen igår över annat. Ska dock säga till personen nästa gång lite snällt att jag inte tycker om när nån gör så där.


Nä, nu ska jag inte klaga/gnälla mer för det kan ju verkligen tas på fel sätt. Saker låter alltid värre i text när man inte ser personen i fråga. Känner mig lugn fast seg.

Hoppas att Ni haft en bra dag och helg. Natti och tjing tjong

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards