Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Linda - 27 februari 2012 23:54

Tidigare idag var jag ju nere en sväng på stan för att kika lite granna. Först och främst var jag på jakt efter en ny Lampfot som jag hittade och en annan grej, men jag ska återkomma senare i veckan för att se om de fått in den på Hemtex. Kikade även inne på Boutiqe Violen efter mina Dekorationsrosor, men jag såg en färg som jag verkligen ville ha fast de fanns inte att köpa löst. Inne på Lindex såg jag inte nåt speciellt bland kläderna fast jag hitta två saker som jag föll för! På Vero Moda däremot hitta jag en av topparna som jag hade sett för några veckor sen. Jag är jättenöjd med dagens shopping - årets första!! Härligt att kunna unna sig några saker i alla fall.


Detta shoppade jag idag:

* Vit Lampfot, 299 kronor, Hemtex- ÄNTLIGEN har jag en till Lampfot och denna ska stå i hallen! Behöver bara en Lampskärm till, men jag ska kolla senare i veckan ifall de fått in mer. Dagens dyraste köp!

* Rosa Hotpants, 79,5o kronor, Lindex- UNDERBAR färg! Såg dessa när jag var i Skövde för tre veckor sen och då bestämde jag mig att jag skulle köpa ett par trosor i denna färgen när lönen kommer.

* Leopard Solglasögon, 79,5o kronor, Lindex- Har ett par som jag köpte förra året, men jag ville ha ett par till då det är alltid bra att ha ifall de ena paret går sönder.

* Vit Topp, 12o kronor, Vero Moda- Billig topp!! Jag fastnade för den då jag såg den för några veckor sen när jag var inne i butiken. Enkel topp fast den är jätteskön! Blir perfekt i sommar då den är tunn i materialet.

 

       

Av Linda - 27 februari 2012 23:34

                   

Inatt kollade jag faktiskt lite på Oscarsgalan, men det var när kändisarna gick på röda matten - inte mer än så. Det var många fina klänningar som jag såg då, och det var faktiskt kul att se dem komma dit live och bli fotograferade annars ser man ju bara bilderna dagen efter.

Årets Oscarsgala, den 84:e i ordningen, gick av stapeln på Kodak Theatre i Hollywood, Los Angeles. Som alltid när det gäller Oscarsgalan hade kändisarna oerhört vackra, fina klänningar. Dessa är mina favoriter från nattens gala som var väldigt många denna gången vilket är jätteskoj!


* Michelle Williams- Michelle i Louis Vuitton! Underbar klänning och en underbar färg!

* Gwyneth Paltrow- Gwyneth i Tom Ford! VILL HA! UNDERBAR klänning. Gillar dock inte kappan eller vad det är annars är klänningen sjuktsnygg!

* Cameron Diaz- Cameron i Gucci! VILL HA! En av galans absoluta favoriter. Cameron brukar alltid klä sig snyggt till de stora galorna, tycker jag!

* Milla Jovovich- Milla i Elie Saab Haute Couture! VILL HA! Wow, underbar är denna klänningen också.

* Octavia Spencer- Octavia i Thadasi Shoji! Hon passar väldigt bra i klänningen, och jag tycker att den är fin! Smyckena fastnade jag för inatt och hennes väska som jag gillade väldigt mycket.

* Penelope Cruz- Penelope i Giorgio Armani! UNDERBAR klänninng och jag älskar färgen! Penelope klär sig Alltid snyggt på galorna hon också.

* Kristen Wiig- Kristen i en J. Mendel! Väldigt fin klänning, och jag gillar den mycket!

* Maria Menounos- Maria i en Johanna Johnson! VILL HA! Denna fastnade jag för direkt då jag verkligen gillar modellen och färgen på klänningen.

* Missi Pyle- Missi i en Valentina Delfino! VILL HA! Jag älskar färgen och klänningen gillar jag också, men mest den underbara färgen. UNDERBAR klänning!

* Louise Roe- VILL HA! WOW, UNDERBAR klänning är denna också! Jag bara älskar den.

Av Linda - 27 februari 2012 23:04

 

Idag har jag använt min nya blus som jag köpte på mellandagsrean, och jag tycker verkligen om den! Sitter inte för tajt och det är en lite annorlunda färg jämfört med min övriga garderob.


* Blus, Vero Moda, NY- Tycker verkligen om denna blusen! Jätteskön är den och färgen är lite annorlunda!

* Byxor, Lindex.

* Strumpor, Vet ej.

Av Linda - 27 februari 2012 20:24

Idag är det den bästa dagen på hela månaden - LÖNING   Den kommer och försvinner lika snabbt igen, tyvärr.. Fick ut bättre än vad jag brukar få ut så det var ju jättebra, och det är jag jävligt glad över! Däremot hade jag min CSN-räkning nu, och den är ju rätt saftig i sig. Började dagen med att betala de räkningarna jag kunde betala och resten kommer dras på autogiro, och det är riktigt skönt att ha blivit av med dem! Bara vänta på att resten ska dras nu. Då ser man verkligen att lönen försvinner i ett ögonryck, ungefär. Så är det att vara vuxen och betala sånt som är nödvändigt.

Börja som sagt att ta det lugnt ett tag framför datorn, och under tiden började det VRÄKA ner snö!! SKITVÄDER har det verkligen vart idag! Jobbarkompisen sa i lördags att det skulle komma snö i veckan, och det hade hon ju rätt i. Det kom inte så mycket, men det la sig plus att det blev slaskigt då det var lite snöblandat. Störande hur som helst.


Drog till stan runt kvart i tre ungefär, och jag började med Apoteket där jag köpte mina Flourtabletter som jag inte kunnat köpa på bra länge plus Neutrogena Visibly Clear. Sen ner till Hemtex där jag köpte mig en till Lampfot som jag vill ha i hallen, och den har jag verkligen längtat efter att få köpa igen. Det blev en sväng inne på Lindex och Vero Moda också. På Lindex hitta jag ett par Solglasögon och ett par Hotpants i en underbar färg, och en Topp på Vero Moda som jag kollade på sist jag var där. Inget särskilt med den egentligen - den var billig som fan och rätt så tunn! När jag var inne på Vero Moda hitta jag toppen rätt så snabbt, och tjejerna höll på att möblera om så jag plocka ner toppen från väggen och de gick. Sen när jag såg att de låg på ett bord kände jag mig jättedum för att jag förstörde deras planering. Men jag var ju säker på att det var den sista, haha. Bad om ursäkt till dem, men de sa att det var ju meningen att man ska ta den också, och visst det stämmer ju. Efter stan cykla jag vidare ner till ICA där jag handla Chic, Choklad, Ciabatta bröd, Cosmopolitan, Dressing, Fläskfilé, Glass, Gurka, Kaffe, Sallad, Skinka och Tamponger. Det som jag köpte två av var det bra pris på, och kaffet är inte till mig utan till mamma.


När jag kom hem packa jag upp och så innan E., ringde! Hon skulle iväg och handla på PA:s och jag hade frågat om jag kunde få följa med. Innan vi åkte dit stanna vi till på ÖoB där jag köpte Toapapper; 24 rullar för 59 spänn! Nu har jag verkligen så jag klarar mig några månader, hehe. Träffade N., från jobbet där som jag hälsa på, även J., som jag snacka lite med och sen mötte jag G., på väg till bilen! Ibland ser man många, ibland inga som jag sa till E., när vi åkte upp till PA:s för att storhandla. Jag behövde verkligen storhandla denna gången kan man säga.. Summan landa över 1ooo kronor. Det har ALDRIG hänt innan att jag har handlat för en sån stor summa på en och samma gång. Men nu har jag en jävla massa mat som är det viktigaste!

Resten av kvällen har jag bara spenderat i soffan. Känner mig lite trött då jag inte alls sov bra inatt säkert på grund av att jag sov så länge igår när jag kom hem..

Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


På ICA handla jag Chic, Tamponger, Choklad, Cosmopolitan, Kaffe, Gurka, Fläskfilé, Skinka, Dressing, Glass, Ciabatta bröd och Sallad.

 

PÅ Apoteket handla jag Neutrogena Visibly Clear och Fluortabletter.

 

På ÖoB köpte jag Toapapper.

 

På PA:s köpte jag Solo och VeckoRevyn.

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards