Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Linda - 22 februari 2012 23:54

 

 ÄNTLIGEN satte jag upp min tavla som jag fick i julklapp av mamma.

Jag tycker att den är jättefin, och jag är så jävla nöjd med den!

Egentligen hade jag velat ha den över sängen, men det matchade inte med en betongspik till den.

En underbart söt liten tavla som jag kommer se varje dag när jag går upp för dagen.

Jag är riktigt nöjd med all min nya inredning som jag har köpt de senaste månaderna, och mer kommer det bli!

Av Linda - 22 februari 2012 23:34

När jag hade gått upp och vaknat till idag gjorde jag slag i saken och gjorde något som jag har funderat på att göra i några dagar nu nämligen; rensat i mina garderober. Gick igenom alla högarna med toppar, linnen, klänningar och toppar med lång ärm som jag la ut på sängen och började gå igenom vad jag ville ha kvar och vad som skulle slängas. Det är många toppar som jag har haft i många, många år som självklart har krypmt med åren, och några är så fula så jag inte vill ha dem kvar eller så är de söndertvättade helt enkelt. Jag är verkligen inte bra på det där med att kasta saker, och absolut INTE kläder.. Men jag fick ihop två fulla påsar som jag ska skänka till Myrorna. Har två andra garderober som gicks igenom också, men där fanns det inte så mycket som skulle slängas. Är jävligt nöjd i alla fall att det blev en del som ska bort. Då blir det roligare att köpa nya kläder framöver! Plus att jag vet vad som behövs köpas framöver..


Har även tagit ner några tavlor som jag inte vill ha längre som jag ska skänka till Kupan eller om det blir till Pingstkyrkans Secondhand. Det är mer sånt som inte är slitet och sånt som folk kan ha användning av, men jag ska fylla den påsen lite mer dock. Skönt som fan att rensa bort gammal skit som man inte vill ha längre.

Det var nån från Arbetsförmedlingen som ringde medans jag höll på med kläderna då hon hade lite frågor. Sen efter fem gick jag till grannen och frågade om han hade en spik som jag kunde få då jag ÄNTLIGEN satt upp min lilla tavla som jag fick i julklapp! Han sa att jag inte kunde sätta den på den väggen som jag hade tänkt från början, haha, det var ju bra det. Fixat lite smått idag med andra ord, en perfekt dag för det då det har blåst och regnat hela jävla dagen! Enda gången jag var ute idag det var när jag var tvungen att kasta mina sopor nedanför backen på gården..

Har även läst i min Solo och glott på teven en del idag. En skön dag med lite nytta gjord här hemma!

Hoppas att Ni haft en bra dag. Natti och tjing tjong


Så här såg mina högar med kläder ut som jag ska skänka bort.. Linnen, långärmade toppar, tunikor/klänningar, kortärmade toppar, koftor och långärmad tröja och löpare och mössa.

           

Av Linda - 22 februari 2012 21:34

Nu när jag har läst ut SOLOs Januari nummer 2o11, kom jag till den här artikeln som handlade om Jessica Alba. Det var intressant att läsa om då hon var lite öppenhjärtlig och berättade saker om när hon gick i skolan till exempel, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Hon är en av vår tids största filmstjärnor, och en förebild för otroligt många. SOLO fick som enda svenska tidning en exklusiv intervju med bioaktuella Jessica Alba för att snacka mobbning, utseendehets och vackra svenskar.

Artikeln är skriven av Katarina Wendelin.

 

Jessica slog igenom som strulig, genetiskt modifierad soldat i kultserien "Dark Angel". Med rakad skalle och en kropp att dö för blev hon 2ooo-talets mesta babe och flerfaldigt etta på världens "Mest heta"-listor. Idag är Jessica Alba mamma till tvååriga dottern Honor och gift med företagaren Cash Warren - actionfilmerna har hon lämnat därhän. I vår syns hon till exempel i komedin "Little Fockers" mot bland andra Ben Stiller. SOLO fick en exklusiv pratstund med Her Hotness under en galen pressvecka i november.

 

Hej Jessica! Och grattis: Du är omslagstjej på SOLOs stora nyårsnummer. Känns det konstigt att se dig själv på omslag världen över?

- Well, jag ser ju inte alla, men om jag gjorde det så skulle det antagligen vara lite weird, haha. Men visst, det är fortfarande smått surrealistiskt när jag ser mig själv på omslag här i USA.

Hur ska du fira nyår?

- Jag vet inte det ännu. Förhoppningsvis är jag där solen skiner som starkas och slappar!

 

Du har utsetts till sexigast i världen gud vet hur många gånger, men jag läste att du tycker att din kropp är "hängig" efter din graviditet. De flesta tjejer jag känner skulle säga att du har en perfekt kropp!

- Läste du hela intervjun? Saker jag säger tas ofta ur sitt sammanhand. Slutet på den där meningen handlade om att jag visserlien är hängigare nu, men att jag älskar min kropp och tycker att jag är mycket sexigare nu eftersom jag fått ett självförtroende som jag tidigare saknade. Jag kanske eller kanske inte är den där perfekta tjejen jag var som 18-åring men jag hade definitivt inte det här självförtroendet och saknade erfarenheten av att ha burit och fött ett barn. Och den erfarenheten gör mig kvinnligare och sexigare än allt annat i världen.

Men hur känner du inför alla de där sexigast i världen-listor?

- Jag bryr mig verkligen inte alls. Självklart blir jag smickrad men jag ser saken lite annorlunda. De betyder liksom inget, det är bara ytterligare ett sätt att sälja fler tidningar och marknadsföra filmer.

Jessica är självsäker i sina svar. Hon svarar aldrig på frågor hon tycker är för personliga, vägrar prata om sitt förhållande till äkta maken Cash och verkar, gud förbjude, verkligen så där jordnära som stjärnor säger sig vara men sällan är.

 

I intervjuer har hon dock berättat om sin mörka skoltid och mobbningen som var så allvarlig att hennes pappa fick följa henne till och hem från klassrummet och hon tvingades äta sin lunch hos sjuksyrran för att slippa bli slagen av de jämnåriga tjejerna. I nya filmen "Little Fockers" spelar hon Andi Garcia, en tjej med massvis av självkänsla och en sprudlande cheerleader-mentalitet.

- Det är väldigt komiskt eftersom jag var den ensamma typen i skolan, så det är verkligen kul att spela en av de där tjejerna, berättar Jessica.

Du var väldigt mobbad i skolan. Hur hanterade du det?

- Jag tror att jag hanterade det genom att bli skådespelare, faktiskt. Jag kände mig som en robot. Jag blev retad varje dag, hade få kompisar och saknade det sociala umgänge de flesta har i skolan, jag hade liksom inte vänner att hänga med. Det var rätt så deprimerande. Jag befann mig oftast inuti mig själv och fantiserade om att spela olika karaktärer, och önskade att jag skulle vara modig nog att vara som dem. När jag började skådespela hade jag inget att förlora eftersom jag inte hade några vänner, ingen kunde döma mig.

Hur har mobbningen påverkat dig som vuxen?

- Jag tror att jag har stor respekt för människor och att jag är noggrann med att behandla alla likvärdigt och vara vänlig. Jag hoppas att jag skulle bete mig likadant även om jag inte varit mobbad.   

Har du några tips till SOLO-läsare som går igenom vad du gått igenom?

- När jag mådde som sämst sa min pappa till mig att jag skulle fundera på om jag om fem år ens skulle bry mig om det som händer just nu. Kommer de här människorna finnas kvar i ditt liv? Jag funderade alltid på det; att jag inte brydde mig om mina plågoandar eftersom jag skulle befinna mig långt borta om fem år. De jag brydde mig om, personerna som var viktiga i mitt liv, blev bara ännu mer viktiga. Visst var jag ledsen ibland, men försök fundera på att det här inte är början på slutet, tvärtom!

 

Jessica träffade sin man Cash Warren under inspleningen av "Fantastiska fyran" för sex år sedan. De gifte sig 2oo8. Jessica pratar ogärna om sin man, vilket han att att göra med att han inte blivit särsklit väl behandlad av media. Han har kallats för golddigger eftersom han inte är känd, och det har ryktats om att han skulle ha hånglat med Jessicas motspelerska Lindsay Lohan efter bröllopet.

- Under en intervju frågade journalisten väldigt nyfiket vem jag dejtade. När jag svarade att han inte är känd appade han totalt intresset. Men jag känner inte att jag behöver kommentera rykten. Jag älskar min familj och det är det viktigaste, säger Jessica.

 

Men är ditt liv lika glamouröst som vi tror. Hur ser en Jessica Alba-dag ut?

- Jag väcker min dotter och fixar oss frukost innan vi leker eller går till parken. Jag lagar lunch till oss och sedan sover hon en stund medan jag tvättar och svarar på mejl, sådant jag i vanliga fall inte hinner med.

Du tvättar själv? Det är liksom inte bilden man har av Hollywood...

- Haha, mitt liv är ganska normalt. Jag låter i och för sig min man plocka upp efter hundarna och vi har en dog walker som tar ut dem på promenade och springer med dem, jag är jättedåligt på att springa. Men det är nog det enda jag inte gör själv.

Har du många kändiskompisar?

- Jag har några kompisar inom ndustrin men mina närmaste vänner, de jag ser varje dag, är de jag känt sedan 15-års åldern.

 

Under sin graviditet mådde Jessica bäldigt dåligt. De tre första månaderna bestod av konstant illamående och de extra 25 milon hon la på sig gjorde henne deprimerad. Bara månader efter förlossningen gick hon ner alltihop inför en viktig fotografering. Och det var inte ett lätt jobb. En timmes träning om dagen plus Jessicas hemliga knep -gördeln.

Hur tränar och äter du?

- Jag är inte världens hälsosammaste, fnissar hon.

- Men jag försöker yoga så ofta jag kan och jag äter bara organisk mat och dricker väldigt mycket vatten. Annars är jag inte särsklit hälsosam. 

Du följer ingen diet?

- Jag försöker äta glutenfri mat men det är jottejobbigt och irriterande, haha. Det är för svårt! Jag provade det en tid tillsammans med en tjejkompis men det funkar inte alls. Jag tror på att äta det mesta med måtta.

 

Hur har din dotter Honor förändrat dig?

- Innan jag fick henne var jag mycket mer ängslig och sällan nöjd. Nu är jag väldigt nöjd och ser inte längre jobbet som det viktigaste i livet. Min familj och vänner är det som betyder något här i livet och mina prioriteringar är helt annorlunda idag.

 

Sista frågan, Jessica! Har du någontin besökt Sverige?

- Jag besökte Stockholm för "Fantastiska fyran" och "Dark angel". Stockholm var otroligt vackert och så otroligt rent för att vara en storstad! Men det jag minns bäst är att alla var så humla snygga. Hur kan det finnas en stad med enbart attraktiva människor?...

 

    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards