Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Linda - 20 februari 2012 21:30

Inatt fick jag i alla fall sova UTAN att magen är helt fuckad! Har inte vaknat av mycket heller.. Fick ett samtal tjugo över ett från V., som frågade några saker och sen vila jag lite till i sängen innan jag gick upp. Så det blev att sova lite länge idag efter natten, men det är okej då jag inte somna ordentligt igår förräns efter tio nån gång..

Jävligt tråkigt väder har vi idag; blåst och grått väder! Då är det perfekt att bara vara hemma när det är så här, tycker jag. Runt halv fyra började jag ÄNTLIGEN läsa i min Glaze December, och jag läste ut den några timmar senare! Skönt att komma igång med läsandet igen då jag verkligen ligger efter!! Har skrivit lite inlägg här i bloggen idag också. Annars har det inte hänt så mycket mer idag än att jag har läst och bara varit.

Ööö, det har börjat snöa nu på kvällen och blåsten den har bara ökat i styrka. Hoppas verkligen INTE att skitsnön lägger sig. Det är dock lite snö somm har lagt sig, men den lär försvinna lika fort igen!

Ovärdiga inlägg man skriver nu för tiden egentligen, men det är inte så kul nu när man är fattig och bara längtar tills lönen kommer. Vintern ÄR och kommer ALDRIG vara min favorit-årstid helt enkelt, och då händer det inte så jävla mycket.

Hoppas att Ni haft en bra dag i alla fall! Tjing tjong

Av Linda - 20 februari 2012 19:34

Nu när jag har läst ut Glaze December nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Victoria Silvstedt. Den handlade om hennes bok där hon avslöjar en del saker, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Victoria Silvstedt har alltid varit föregen om sitt privatliv, men nu har hon släppt en minst sagt öppenhjärtlig biografi. Och det är stundvis skakande läsning det handlar om, med abort, anorexia, våldtäktsförsök och en karriärdröm som föll i spillror.

Artikeln är skriven av Linda Nilsson.

 

Hon må vara mest känd för sin vampiga look och sina vågade utvik, åtminstone här hemma i Sverige, men Victoria Silvstedt är så mycket mer än nidbilden av en blond bimbo. I sin autobiografi "Les Secrets de Veictoria" ("Victorias hemligheter", reds. anm.) berättar hon öppet och ärligt om sitt 36-åriga liv, ett liv som sannerligen är väl levt.

 

Innan Victoria inledde sin modellkarruär med att 1993 komma på andra plats i Fröken Sverige-tävlingen, så hade den långbenta blondinen siktet inställt på att bli professionell skidåkare tills en knäskada satte stopp för planerna.

Men inget ont som inte för något gott med sig, för den oväntade vändningen i Victorias liv ledde senare till att hon redan som 23-åring hade tjänat ihop sina första miljoner. Den första tiden som modell fick dock en tung start när Victoria blev utsatt för ett våldtäktsförsök strax efter att hon flyttat till Paris.

- Jag blev jättechockad. Jag var naiv. Jag kom från en liten svensk stad där alla är genomärliga. När jag kom till Paris trodde jag att alla där skulle vara likadana... Den hemska upplevelsen fick mig att inse att så inte var fallet, skriver Victoria.


Kraven från modellagenturen skulle också de komma att få svåra konsekvenser för den vackra svenskan. Så svåra att hon drabbades av anorexia.

- När jag började gå visningar var det en coach som sade till mig: "Du måste gå ner tio kilo, du har för mycket muskler. Du måste sluta äta den och den maten". Och jag tog hans råd alldeles för seriöst och slutade nästan helt att äta. Jag gjorde allt som han sade till mig, jag blev sjuk och hade ingen mens på två år, berättar hon.

 

Många av avslöjanden i boken kan tyckas vara chockerande, speciellt med tanke på hur privat Victoria alltid varit. Det har hon dock ett rakt svar på.

- När jag gör något, så gör jag det aldrig halvhjärtat. Efter den här boken kommer jag dock inte säga något mer om det här.

Tycka vad man vill om Victorias sätt att tjäna pengar, men baokm den blonda bimbofasaden döljer sig en knivskarp affärskvinna.

- Jag är en businesswoman. Att visa brösten är inte något man kan göra hela livet. Från början tänkte jag att jag skulle dra mig tillbaka när jag tjänat in min första dollarmiljon, men bevisligen blev det inte så, fortsätter Victoria.

 

Victoria berättar även om en ännu tyngre period. I början av sitt förhållande med Chris Wragge, den amerikanska journalist som hon sedemera gifte sig med, genomgick Victoria en abort.

- Vi kände knappt varandra när jag blev gravid. Jag hade precis påbörjat min karriär, och jag kände mig alldeles för ung och omogen. Vi bestämde, gemensamt, att vi inte skulle behålla barnet. Det har alltid varit väldigt svårt för mig att prata om det. Ibland funderar jag på vem utav oss vårt barn skulle ha varit mest lik nu. Om jag hade behållit barnet så hade mitt liv varit totalt annorlunda idag, avslöjar hon.

Vackra Victoria, som 1997 var den första svenskan att bli utsedd till tidningen Playboys "playmate of the Year", är dock en kämpe som aldrig slutar hoppas.

- Man ska aldrig ångra något, jag tror på ödet... Och än är det inte för sent.

Så finns då äktenskap och barn på tapeten för Victoria?

- Barn? Ja, det tror jag. Jag träffar en man... Min syster Veronica fick en son förra året, det fick mig att bli sugen. men då krävs det att jag bestämmer mig.

 

På en mer underhållande not minns Victoria hur det gick till när Ben Affleck, som då var singel, försökte ragga upp henne - och varför han inte direkt föll henne i smaken.

- Han erbjöd mig att följa med honom in på toaletten! Inte ett särsklit romantiskt erbjudande, eller hur?...

 

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards