Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Skönt med en ledig fredag

Av Linda - 17 februari 2012 21:34

Idag har det vart jävligt skönt med en ledig fredag rent ut sagt!! Jag behövde verkligen ha den här lediga dagen då jag har hållt på och grejat här hemma. Även om jag var ledig från jobbet hade man massor att göra här istället! Jag började dagen med att diska, hänga in kläderna i garderoberna, dammat av överallt, städat bänkarna i köket, städat hela toaletten och vart nere i Återvinningsrummet och återvunnit. Säkert gjort nåt mer, men det har jag nog glömt av då i så fall.

Däremot har jag inte vart ute idag mer än att jag har vart ute på balkongen, men jag har vädrat i storarummet så jag har fått in en massa luft här. Kände att jag var tvungne att göra allt det där idag. Skulle dammsugit också, men jag fastnade på röven framför datorn istället - dåligt av mig. Kan dammsuga imorgon istället. Några saker gjorda idag i alla fall som jag var tvungen att göra. Har skrivit inlägg här i bloggen med ja som jag legat efter med.

Strax efter halv fem ringde S., från jobbet och frågade om jobb imorgon. Sa att jag tar den natten, men det blir bara den - inga mer. För denna gången går det bra sa jag till honom. Det blir jävligt omständigt för min kropp speciellt då sömnen tar sjuktmycket stryk, och jag vänder verkligen upp- och ner på dygnet - mer än vanligt! Man ska göra bara nätter eller bara jobba dagar och kvällar - INTE båda! Det funkar att jobba så ett tag, men som sagt kroppen tar alldeles för mycket stryk. Det är bara ren och skär fakta. När valideringen drar igång kommer det sällan funka att jobba så om man ska kunna plugga på dagarna. Vet med mig att det inte kommer funka redan nu..

 

En grej retar mig nåt jävla enormt; det är när vissa inte LYSSNAR och när man måste UPPREPA sig. Sånt kan jag bli förbannad på när vissa inte är lyhörda, och respekterar en. Har märkt det mer och mer att några är jävligt dåliga på det där och jag får upprepa mig hela jävla tiden. Sånt gör mig vansinnig då det bara gäller samma sak om och om igen. Förklarar man ska man inte behöva göra det veckan därpå igen. Så jävla enkelt är det!! 

Bara apropå nåt helt annat. Jag har märkt när jag marinerar Kycklingfiléer så börjar mina händer klia och göra lite ont när jag tar ur dem ur påsen med marinaden. Är det nån mer som har samma bekymmer? Jävligt störande är det att det börjar göra ont så fort jag är i närheten av marinaden med händerna, tycker jag.   

Nä, nu ska jag ta en dusch och se på nån film eller en serie på datorn, får se vad som finns först. Hoppas att Ni haft en bra dag för det har jag haft då det var skönt att bara få vara idag. Natti och tjing tjong

 
 
neli

neli

18 februari 2012 15:38

hihi erkänn armbanden är snygga? älskar dem =) köpte mig faktiskt dem färgade idag haha! kunde inte låta bli =)

haha ja vi får helt enkelt se hur det blir =) börjar redan bli lite bättre på uppdateringen haha. haha asså klassen är så jävla härlig att det inte finns ord till det.... nej inte sjuk på dåligt sätt utan på ett bra sätt haha. vi är typ överenergiska och flummar oss som fan =P jadå, klart det ger något.. vår lärare har typ hjärntvättat oss haha.
kram

http://iamsofashion.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards