Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Linda - 1 januari 2012 23:34

Ja, jag säger då det; 2o11 var fan besvikelsens år, och 2o12 ska faaaan bli MITT år!! Kan inte peka ut en särskild grej som man blivit besviken på, men det är rätt många saker, och personer framförallt. Vissa känns ju fan så mycket mer än andra, och vissa är rentav jävligt sårande. Speciellt när du inte vet ett SKIT som i ett fall. Men det var den vänskapen det. Tjugo år åt helvete kan man säga och tycka. Det finns inte en chans i hela helvetet att jag kommer krusa för den personen heller. En dag kommer människan inse saker och ting. Det är den personens förust!

Sen är det många andra grejer som man känt att det har känts av fast det vill jag inte gå närmare in på. Jag är absolut inte perfekt, och jag har mina brister som alla andra har. Sen att jag inte alltid tänker mig för innan jag öppnar käften många gånger kan vara bra i vissa fall och ibland inte. Oftast menar man bara väl även om det låter för jävla hårt. Så har det vart de senaste dagarna i alla fall.. Ibland blir det bara pannkaka av allting! Särskilt då man har en miljard saker i hövvet, ungefär, som man tänker på/grämer sig över. Det är en stor nackdel jag har många, många gånger. Måste försöka bättra mig på det där faktiskt. Men man bryr sig för mycket om vissa och mindre om andra, och det är ju självklart på gott och ont. En del måste man bara bry sig om mer än andra, och alla har ju sånna personer. Det är en svår balans det där att veta vilka som är värda den där extra omtanken emellanåt. Är jag bekymrad över något så är det för att jag bara bryr mig om den personen/-erna det gäller. Ibland blir det så jävla fel!

Oj, vad djupt det blev nu och massa babbel, men jag ville bara skriva av mig lite granna. Skönt att få göra det också! Även om allt inte handlar om besvikelser!


Nytt år, nya möjligheter och nya mål att uppnå!

Igår blev jag hämtad av J., och R., vid kvart i nio.. Lite sent kände jag då jag var klar i över en timme och bara vänta. Sånt kan göra mig jätteseg och trött! Men det var fan bra av mig att JAG blev klar i tid för en gångs skull. Är inte bra på det där med tider alltså, so not my thing at all! Måste bättra mig på det där, men igår var jag redo i alla fall! Haha, jag märkte att man ska ju inte lita på en jävla GPS i alla fall då den ljög om den snabbaste vägen till Götatunneln. MY ASS säger jag bara!! Vi åkte mot Kortedala till en kompisar till J., och R., där det var fyra personer till. J., hade sagt att det kommer bli ett lugnt Nyår då paret har två barn varav ett barn är bara fyra månader gammal. Det var lugnt för min del och hon var den enda som hade faktiskt frågat och kollat om det var okej om jag följde med. Är inte den personen som bjuder in mig själv till folk jag inte känner eller inte om jag känner dem heller för den delen! Jag uppskattade det jättemycket i alla fall! Årets sista prestation gjorde jag när jag GICK upp för tolv våningar!! Det var jävligt jobbigt kände jag när jag kom upp, och det tog mig två minuter att ta mig upp - lite nöjd faktiskt! Däremot började jag hosta en del efteråt och jag drack två glas vatten för det blev sån mjölksyra och uttörstande att gå upp..

Tolvslaget firade vi ute på balkongen och vi såg riktigt, riktigt bra mot Bergsjön, Partille/Sävedalen och lite in mot stan också. Jävligt bra utsikt hade man däruppe! Rktigt schysst lägenhet hade dem också, men snart skulle de flytta till Radhus då det behövs för familjens skull. De var verkligen jättetrevliga!

Vi åkte efter halv tre någon gång och jag var hemma tio över tre då vi hamna på fel sidan älven, men det gick ju bra det med! Kände knappt av att jag hade druckit en Vinflaska faktiskt. Myste lite med Akelia när jag kom hem och hon är bara för jävla skön den hunden alltså. Henne älskar jag verkligen fullt ut. Älskade, älskade hund    


Däremot det här med Nyår alltså.. Jag är inget fan av Nyår direkt då det är så jävla överskattat och man har la haft tre riktigt, riktigt bra Nyårsaftnar! Millennium var jävligt bra, men det var nog mycket för att det var så speciellt med själva Millennium-hypen liksom. Det var i alla fall en riktigt bra kväll! För fem år sen hade jag ett jävligt bra Nyår också då jag träffa K., och jag var där E., ute på vischan på en Bygdegård med massa roligt och trevlig folk! Det var också en grym kväll! Minns den kvällen med glädje.

Men mitt bästa, bästa Nyår var när jag träffade Han för sju år sedan. FY HELVETE, det där var verkligen love at first sight =) Visst det gick som det gick, men det var helt underbart också, och jag var så jävla kär i honom, och han betydde så oerhört mycket för mig - mer än vad många kan förstå och fatta! Första kärleken är och kommer alltid vara speciell oavsett. Han var den som gjorde mig knäsvag och det är inte många som kan få en sån där. Blyg som faaaaaan och det pirrar i hela kroppen, och hjärtat bultar när du får ett sms och när du träffar honom! Men det har då fan inte vart lätt efter när allt gick åt helvete, det ska gudarna veta. Tänker inte på honom så ofta längre för det gör jag knappt, men ibland kan han dyka upp igen i tankarna. Samtidigt kan jag sakna honom ibland också, men det är ju hur han var DÅ och inte NU. Men det är nog mest den där närheten och att få dela vardagen med någon som jag verkligen saknar också! Det var fina och bra år vi hade, ingen tvekan om den saken... Så nä, Nyår är inte så roligt speciellt inte nu när man har blivit så här jävla gammal! Utomlands ska jag fira Nyår nåt år i alla fall =) 


Akelia kom och väckte mig strax innan elva imorse, och då tror jag att jag somna efter halv fem typ... Hon hade lagt sig i sängen längst in mot väggen och när jag vände på mig pussa hon mig i hela ansiktet. Sötaste Akelia. Vi har myst en del idag, och man får passa på att göra det då det dröjer tills nästa gång man träffar henne igen! Tog en powernap på en timme mellan halv tre och halv fyra, och då var det dags att gå ut och gå med bebisen. Hann gå upp innan hon började gny och yla lite. Vi var ute och gick i 1 timme och 25 minuter sammanlagt! Gött som fan att börja det nya året med motion direkt! Eeeh, det behövs om man säger så. När vi var ute och gick fick jag se min absoluta favorit. Åååå, det där kommer jag leva på resten av det här året, hihi    MUMS, MUMS säger jag bara.

Resten av kvällen har jag kollat på teven, vart nere på Kvantum två gånger och fixat mat med brorsan och gosat med bebisen förstås. En aktiv dag men ack så mysig och skön!

Hoppas att NI hade en jättebra kväll igår och att NI haft en bra start på det nya året! natti och tjing tjong


Togs igår innan jag drog iväg.

  

Av Linda - 1 januari 2012 21:34

 

 

Sitter och kollar på Änglagård andra sommaren nu med mamma.

Det var ett tag sen jag såg den här filmen, och det finns ingen annan som jag ville se på heller så..

Den här filmen är perfekt att se på en dag som denna, första januari 2o12.

Ha en fortsatt fin kväll allihopa!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards