Alla inlägg under december 2011

Av Linda - 16 december 2011 00:34

 Den här låten kan man inte annat än att bli glad av   

Jag tänker på P.S I Love You när jag hör låten!

Jag ÄLSKAR den! Så jävla underbar och man blir på så bra humör.

Var bara tvungen att lägga upp den innan jag ska lägga mig.

Av Linda - 15 december 2011 22:34

Inatt var det lite svårt att somna. Tror att jag har halvsovit jävligt mycket faktiskt. Bättre än inget i alla fall.

Telefonen ringe först nio då det var från Resursen, så jag fick förlängt min dag idag plus att det blev en kväll istället, och det tackar jag ju inte nej till då det gav mer timmar. Sen ringde V., igen kvart i tolv ungefär så jag ska jobba dag imorgon också. Hon sa det att det blir fem dagar i rad, men det gör inget sa jag bara. Det är sista rycket för min del nu. Kollade på jobbet när jag kom dit, och då såg jag att jag ska jobba på söndag också =) Skönt att det blev en del timmar nu denna månaden ändå. I början såg det jävligt dystert ut vill jag påstå..


Eftermiddagen och kvällen har gått jättebra! Har inte vart lite trött som jag var i tisdags, det var helt sjukt då hur för jävla trött jag var. Det är för mycket som händer just nu bara, och det enda jag ser fram emot nu det är att åka hem till Göteborg nästa vecka. Negativ och pessimistisk må jag låta, men det är bara för mycket just nu!! Kan bara säga att det gör ont i en när underbara personer får lida på grund av några jävla surfittor som är falska som faaaaaan!!!

Enough said, let´s boogie. Har kollat på Tomten är far till alla barnen nu ikväll på Sjuan. Det där är en film som verkligen gör mig på bra humör. Har sett den hur många gånger som helst, men man får verkligen julkänsla när man ser filmen. Mysigt hade vi på jobbet när vi kollade på Jul Lotta på Liseberg innan filmen började.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong


 

Av Linda - 14 december 2011 21:34

Har inte så mycket att blogga om idag alls. Jag var verkligen helt slut igår efter nästan 12 timmars arbete, och jag sov som en stock precis hela natten och en bra bit in på dagen! Mer än tolv timmar blev det..

Det har verkligen inte hänt nåt speciellt alls idag. Det har vart skönt att bara vara idag och ta det lugnt faktiskt. Ska jobba imorgon, men det är bara tre timmar så det är skönt med en dag emellan då man tar det lugnt.

Har kollat på dokumentären Nordstan ikväll, och jag måste säga att den är faktiskt intressant att se på. Alla har ju sin historia att berätta, och idag var det mer fokus på människorna och lite historia med. Intressant ur en journalistisk synpunkt då jag brinner för det där, och är jävligt intresserad av mig. Det finns alltid orsaker till varför folk gör som de gör eller är som de är, och DET är jävligt intressant!! Det är hemskt att det är som det är med hemlösa ändå i ett land som Sverige. Men det kanske bara kommer bli vanligare och vanligare också för den delen nu med kriser överallt, vem vet.

Nä, hoppas att Ni haft en bra dag i alla fall. Tjing tjong

Av Linda - 14 december 2011 19:34

   

Nu när jag har läst ut Veckorevyn nummer 26 (9 december9 2o1o, hittade jag inget speciellt att skriva om den här gången heller. Det blev så här i förra numret också, hoppas att det blir en artikel i nästa nummer i alla fall.

Därför har jag suttit och kollat igenom tidningen för att se om det fanns något som jag ville ha. Det blev bara en skönhetsprodukt denna gången.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 26 (9 December) 201:

* Guerlain Eyeliner, 34o kronor- En tunn pensel med en kraftig svärta. Lätt att applicera, och det behövs bara ett drag med penseln för att få det jättesvart. Extremt dryg. Sitter hela dagen utan att kladda av sig någonstans. Vill du ha en riktigt tunn linje är det här absolut rätt eyeliner. Stort plus att den är lätt att tvätta bort!

* Bild på VeckoRevyn nummer 26 (9 December) 2o1o. 

Av Linda - 13 december 2011 22:34

Herregud, nu är jag så där patetiskt trött så jag vet vaken ut eller in. Jag ska strax lägga mig känner jag, men jag vill gärna se på Sex and the City först. Men sen när jag väl lägger mig hoppas jag att det går fort innan jag somnar. Har sovit dåligt som fan tre nätter i rad nu så jag känner att sömnen har fått ta jävligt mycket stryk faktiskt.

Sista gången jag kolla på klockan var den fyra så jag somna la efter det nån gång tror jag. Inte blev det mycket sömn i alla fall då jag blev väckt fem över halv sju då Resursen ringde in mig på jobb för dagsarbete. Sa det när jag kom mitt i rapporten: blev väckt idag igen, och jag hade räknat med bara kvällen då jag visste att A., är hemma och vabbar. Men det gick ju bra så sett! Fick vara på en annan avdelning idag, och sen hade vi besök från ett dagis med ett Luciatåg. Barnen var verkligen jätteduktiga, och det var en tjej som var sååå söt verkligen. Hon blev genast min favorit. Så i år missa jag inget tåg! Det var verkligen kul att se faktiskt. De satt så fint och sjöng med. Underbara =)

Sen kom chefen och sa att kvällen behöver lösas så hon fråga A., om hon kunde jobba kvällen och jag till fyra, men då sa jag det att jag jobbar redan till fyra. Gav förslaget att vi kunde dela upp kvällen istället med tre timmar var så blir det rättvist för oss båda. Det var okej i alla fall. Jobba till fyra och det var inga problem alls!


När jag hade slutat cykla jag upp till PA:s då jag ville ha Lussekatter för en spänn/styck, men det fanns ju inga kvar! en mycket, mycket besviken Linda fick cykla hem utan.. Träffade H., och J., där också som jag snacka lite med. Hade ju lite bråttom då jag hade två timmar på mig innan jag började igen. Var hemma till tio i fem ungefär och då satte jag mig vid datorn innan jag cykla iväg igen till jobbet.

Kvällen gick bra och jag fick jobba med min favorit. Det blev att jag stanna kvar till tjugo i tio. Behöver ventilera av mig innan jag drog hem, och jag ville höra vad hon hade att säga och jag var tvungen att säga också vad jag hade på hjärtat. Just nu är hövvet en jävla berg-och-dalbana. Inget är rättvist här i världen det ska gudarna veta. Drastiska beslut behövs ta emellanåt, and now I have to take mine..

När jag kom hem så har jag satt mig i soffan och vart dödstrött!! Orkar inte tänka alls, och hövvet nickar till när jag sitter här i soffan vilket sällan händer. Kommer sova asgött inatt kan jag ju lova. Måste sova. Natti och tjing tjong

Av Linda - 12 december 2011 21:34

Om jag var förbannad igår så är det ingenting jämfört med idag, och jag är verkligen på krigsstigen. Personer kan köra upp nåt i röven där solen inte skiner!! Bägaren har runnit över.


Nu gnälls det mycket här och jag får ursäkta mig lite, men samtidigt får jag skriva det jag känner och vad jag vill. Blev väckt imorse och jag tänkte bara det; bara det inte är hon som söker den där jävla Nathalie igen, men det gällde ju jobb. Skönt att gå in och jobba dagtid faktiskt, och dagen har gått riktigt, riktigt fort. Sov inte så värst mycket inatt och jag tänkte la att jag skulle bli seg fast det blev jag inte.

Däremot när jag var hemma sen så la jag mig kvart i fem och det tog inte många minuter innan jag somna. Hoppa och ryckte till gjorde jag också. Det var såååå skönt att förlora sig i drömmarnas värld. Kvart över sju gick jag upp, och egentligen hade jag lust att bara fortsätta sova, men då hade jag la bara vaknat inatt klarvaken och hungrig som en gris. Har snackat med A., ikväll i lite mer än en timme också medans jag åt, men jag hade ingen vidare matlust. Den har liksom inte funnits idag riktigt. Däremot mensvärk och hormoner som gör mig sååå arg!!

Yeah yea, fuck it. Ska la läsa innan jag öägger mig och sover. Natti och tjing tjong

Av Linda - 11 december 2011 23:34

Fan vilket pissigt humör jag blir på nu!! Nån hade lovat hjälpa mig med en sak så svarar inte personen när jag behöver hjälp med en grej. FAAAAAAN ta dig ibland!! Sånt där kan reta mig nåt enormt, och man fattar när man blir dissad. Kan själv bli likadan, men nu gäller det ju den här jävla datorn och det är liiiite skillnad det!

För övrigt har detta vart en jävligt seg och tråkig dag!! Sov dåligt som fan, säkert på grund av fullmånen. Vakna upp runt åtta på grund av min brandvarnare som tjöt då jag måste byta batterierna i den. Sen låg jag vaken en bra stund och somna om vid tio igen typ. När jag gått upp fixa jag en grej och sen har jag mest bara slappat vid datorn i sängen. Skönt att koppla av. Har haft lite ont i magen också. Var uppe på OKQ8 en snabbis med, och en kille sa det till mig när jag skulle cykla hem: vågar du cykla nu? Jaaa, det är lugnt sa jag bara. Haha, han ska bara veta att jag är jävligt enveten.

Är på pisshumör nu ikväll helt klart, och det är bara så ibland.


Gårdagskvällen däremot, den var mycket, mycket bättre =) Blev upphämtad av Linda åtta igår, och då åke vi vidare hem till U,. där hela gänget satt förutom E,. Det var verkligen JÄTTEKUL att träffa alla igen, och jag uppskattade det jättemycket. Har verkligen saknat dem och jag tycker verkligen om dem där killarna alltså. Som kompisar. De finns ta mig fan där om det är nåt, och deras sammanhållning emellan dem är guld värt! Sen var det lite kul att en av dem var där då jag bara sett honom på håll sen två år tillbaka. Vi pratade en hel del, och jag tog verkligen in det han sa, även om han kanske inte tror det. Fast det gjorde jag och han hade ju bara så in i helvetes rätt i det han sa också för den delen, och det sa jag till honom med att du har rätt i det du säger.. Men det som etsa sig fast det var; Du är värd så mycket bättre, Linda. Självklart har han rätt i det när det gällde den grejen eller gäller ska jag säga. Samtidigt betyder det mycket för mig att höra det där från någon som faktiskt är utifrån, och som jag inte känner sååå bra. Ibland kan det faktiskt hjälpa mer och att man tar till sig av orden mer. Dessutom är det bra att han sa så när han inte känner mig så jättebra. Kramen jag gav och fick när vi skiljdes åt den var lika bra som jag vill minnas och en varm en.

Killarna skulle ut i Skövde så Linda och jag drog hem till C., som också var med på förfesten där vi satt och pratade i hennes kök. Det var jätteskönt att sitta ner bara vi tjejer och prata en stund. De skulle på Hoffmaestro, men jag drog hem istället. Skitkallt ute var det, men jag tyckte att det var härligt att ta en promenad hem!

Drack en hel vinare, hehe. Gott som fan var det allt! Kvällen var som sagt guld värd, och sen att jag tänkte en hel del på vad som sades ikväll var den feta orsaken till att jag inte kunde somna sen.

Nä, det där får man ta och göra om snart igen, och jag vill verkligen träffa killarna så snart igen då det uppskattades väldigt mycket från min sida - utan tvekan om den saken.

Nä, ska lägga mig och läsa VeckoRevyn i sängen nu innan jag ska sova. Hoppas att Ni haft en bra dag och helg! Natti och tjing tjong

Av Linda - 10 december 2011 19:30

 

Bestämde mig i panik och i sista stund vad jag skulle ha på mig ikväll. Att det skulle bli Byxor hade jag tänkt ut innan i alla fall. Kan dock känna i efterhand att jag skulle tagit på mig en kofta också.


* Tubtopp, Ginatricot, NY- Har denna i svart och jag älskar dem!

* Byxor, Lindex- Bäst!

* Strumpor, H&M.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards