Alla inlägg den 22 november 2011

Av Linda - 22 november 2011 21:34

Jag vakna med ett jävla rivjärn i halsen imorse, sen på kvällen hade jag hövvevärk som var jobbig och nu är jag dödstrött. Vilken dag för kroppen, haha! Ska se klart på Desperate förstås och sen på Sex and the City innan jag lägger mig sen. Haha, det gjorde jag ju också! Samantha är ju så jävla rolig, och hennes sköna kommentar: Vad är det för en man? Aidan? Har han klippt sig eller har jag vart med en kvinna för länge? Som vanligt låter det mesta mycket bättre på engelska, eller nästan allt faktiskt från amerikanska serier.. Vad jag babblar om skit

Yeah yeah, tråkig dag med andra ord! Inget roligt alls. Har läst i min Solo December på eftermiddagen, och det är så himla skönt att bara koppla av och läsa. Nästa vecka kan jag nog frosta av frysen - ÄNTLIGEN så jag får äta det som finns, och idag åt jag Schnitzel och Kroketter med en massa Sallad som blev över från helgen när jag åt Tacos, gott var det i alla fall.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Natti och tjing tjong


Dagens goa middag; Schnitzel, Kroketter, Bearnaisesås och Sallad till!

 

Av Linda - 22 november 2011 19:34

Nu när jag har läst ut SOLOs December nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Zac Efron. Många vet ju vem han är, men jag kände inte till honom så bra fast jag är lite för gammal för High School Musical-filmerna där han slog igenom. Han har tränat upp sig och fått en snygg kropp, och dessutom har han jättefina ögon, tycker jag. Tänkte i alla fall skriva ner vad jag kunde läsa om honom i artikeln.


Han slog igenom som basketspelande sötnos i "High school musical". Under de senaste åren har vi sett honom, och hans magmuskler växa till sig ordentligt. SOLO har snackat med Zac...

Artikeln är skriven av Anna Klockare och Katarina Wendelin.

 

Vu lärde känna honom som Troy Bolton i tonårstriologin "High school musical" men i vinter är det äntligen dags för Zac att visa oss en annan sida. I filmen "Charlie St. Cloud" soekar han en kille vars lillebror dör i en olycka (japp, Zac kommer att gråta på vita duken). SOLO träffar snyggingen på exklusiva Marriott i centrala los Angeles. Och ja, han är precis lika het som på bild, om inte ännu hetare.

Det är stora känslor i den här filmen. Var det en jobbig inspelning?

- Jag brukar gilla det fysiska arbetet under en inspelning, att dansa till exempel, men nu blev jag istället en downer på grund av alla känslor. Jag brukar vara lätt att jobba med och gillar att prata oc skoja men den här rollen krävde att egentid så jag satt mest ensam med min iPod och var en riktig skitstövel, haha. Men det var kul att göra något nytt; att spela en karaktär som måste ta tag i sina mörka, jobbiga känslor.

Hur framkallar du känslor under inspelningarna?

- Jag tänkte på min lillebror och hade med mig fotografiter på honom till inspelningen. Jag funderade på hur det var att växa upp med honom och innan de svåra scenerna tittade jag på bilderna och funderade på hur det skulle vara att förlora honom. Det funkade verkligen för mig. Jag älskar den här delen av jobbet, att kunna leka med sina känslor. 

Har du själv förlorat en nära anhörig?

- Ja, det har jag. Jag tror att de flesta människor upplevt en sådan sorg och saknad.

Är du religös?

- Jag är skeptisk, men tror. Mitt liv hitills har varit otroligt välsignat så någon håller nog ett öga på mig. "Charlie St. Cloud" får mig såklart att begrunda hur det ligger till med saker och ting men jag har inte bestämt mig för något.

 

Vilken är din drömroll?

- Just nu skulle jag gärna utmana mig själv och möta mina rädslor men den rollen har inte dykt upp än. Jag tänker inte berätta vad jag är rädd för för du skriver det bara i tidningen, haha!

Är det viktigt för dig att dina fans godkänner dina roller?

- Jag försöker verkligen sätta mig in i vad de tänker när de ser mig i en ny roll. Jag tänker ofta på mina fans, de finns alltid där i bakhuvudet. De influerar mig verkligen när jag fattar beslut angående roller och jag har lärt känna en del av dem. Det handlar om smarta tjejer så jag skulle gärna välja en roll som utmanar deras intelligens.

Det känns verkligen som att du älskar dem, så där på riktigt?

- När mina fans kommer fram till mig och berättar om sina problem, som nyss, när den där tjejen satt och grät här utanför, och de berättar att de blir retade eller känner sig utanför motiverar det mig verkligen att definiera cool på mitt eget sätt. Om jag genom mitt jobb inte kan hjälpa folk, vad är då poängen med att göra film? 

 

Trodde du någonsin att det skulle gå så här bra för dig?

- Jag försökte alltid tänka mig i ett bästa fall-scenario: i bästa fall händer det här och det här, i bästa fall får jag en roll i  "Hairspray". Jag hade mål att fokusera på och uppnå men nu är det svårare; det finns inga tydliga mål och jag tvingas tänka själv vilket är skitsvårt men kul.

Vad skulle du jobba med om det här med att vara kändis inte gått vägen?

- Jag höll alla dörrar öppna och ena dagen ville jag bli läkare och hjälpa människor för att nästa dag testa videospel eller göra serietidningar eftersom jag älskar att teckna. Jag visste att jag hittat rätt när jag började skådespela. Jag är så tacksam att jag får göra det här och det är sinnessjukt att jag inte ens får betalt!

Men pengarna måste ju locka...

- Jag har aldrig valt roll på grund av storleken på lönechecken. Jag har valt roller utifrn vad jag själv skulle vilja titta på och vad jag tycker om. Mitt mål var verkligen aldrig att bli känids.

 

Det måste finnas negativa sidor med kändisskapet?

- Naturligtvis. Den stora förändringen är att väldigt många vill göra dig tjänster och jag har alltid varit självständig. Jag försöker fortfarande i största möjliga mån göra allting själv och har ingen hemhjälp eller butler. Det är bara jag. Jag har inge bodyguards och inga fotografer som förföljer mig... Eller jo, fotografer har jag i och för sig, haha.

Kan du röra dig som du vill på stan?

- Öppna platser som shoppingcenter är naturligtvis jobbiga och i LA kan jag inte vistas inom hundra meter från en skola eller en snabbmatsrestaurang, haha. Men jag har aldrig varit en shoppingkille så det är helt okej. "Disney world" är ju uteslutet, men det gillade jag ju också när jag var lite yngre.

Vilket är det västa ryktet du hört om dig själv? 

- Att jag var död. Seriöst alltså! En kompis ringde mig och var så glad att jag levde men jag blev verkligen illa berörd, min mamma också. Det var ett nätrykte som fick eget liv.

 

När jag träffade din tjej Vanessa Hudgens sa hon att hennes drömkille är David Beckham. Vem är din drömkvinna?

- Haha, David Beckham... eva Mendes har verkligen en personlighet som lyser igenom och hon är otroligt vacker. Penelope Cruz är cool och jag blev helt starstruck när hon promenerade förbi mig på Oscarsgalan. Hon gick omkring barfota och jag tänkte "Du är så jävla het!".

Hur uppvaktar du Vanessa?

- (Zac skruvar på sig i stolen och grimaserar). Jag improviserar nog ganska mycket när det kommer till det där, så det är svårt att svara på. En middag är alltid trevlig. Jag vet inte... Det här är jobbigt att prata om.

Vad föll du för hos Vanessa?

- Första gången jag såg "High school musical" förstod jag hur hon kan trollbinda publiken. Hon är fantastisk och så snäll och omtänksam, något som ofta lyser igenom i de roller hon spelar. Jag gillar att jobba med tjejer som har karisma och det har Vanessa. Hon är otrolig och i en klass för sig...

 

5 snabba med Zac

När kysste du en tjej första gången?

- I femman. Vi satt i en trädkoja och spelade sanning eller konsekvens men det förvandlades till "Hångla med den andra personen". Jag var typ ensam kille med en grupp tjejer, det blev lite mycket.

Vad smygtittar du på på teve?

- "Survivor" och "American Idol".

Vilken är din största ovana?

- När det är riktigt kallt blir min hy jättetorr och då kliar jag den alldeles för ofta, äckligt.

Vilken låt lyssnade du på senaste?

- "Boston" av Augustana.

Beskriv din stil!

- Just nu älskar jag Clarks ökenkängor, de kostar sjuhundra kronor och håller för alltid. Jag gillar Topman också. Jag försöker hålla min stil enkel vilket är en konst i sig. På röda mattan gillar jag smala kostymer som sitter tight. Dior har otroliga, precis som Balenciaga. De jag glömt att nämna nu kommer bli förbannade...

 

    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards