Alla inlägg den 21 november 2011

Av Linda - 21 november 2011 23:34

     

       

    


Nu har jag suttit och kollat igenom Plaza Kvinnas December nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Det blev en del produkter den här gången, och det är blandat också!


Detta hittade jag i Plaza Kvinnas December nummer 2o1o:

* Sophie by Sophie Örhängen finns hos www.sophiebysophie.com, 125oo kronor- VILL HA! Jättefina örhängen! Kan tyvärr inte ha örhängen, men hade jag kunnat ha det och jag hade den plånboken hade jag gärna velat ha dessa fina!  

* Donna Karan Kjol finns hos www.netaporter.com, 1532o kronor- VILL HA! Gillar verkligen den här kjolen, och den är jättefin, tycker jag!

* Bllack Noir Spetsbody, 3145 kronor- Jag gillar verkligendenna bodyn! Sjuktsnygg!

* Behå Twilfit, 249 kronor- Fin behå!

* Behå Cubus, 169 kronor- Denna är fin den också!

* Hipsters Cubus, 79 kronor- Tycker att det är ett fint set!  

* Biotherm Skin Ergetic Dag- och Nattcreme, 43o kronor/styck- VILL HA! Biotherm lanserar två nya fuktigt doftande hudcremer för kvinnor i farten som behöver energiboosta sin trött hy!

* Clarins Powder Compact Ouder, 38o kronor- VILL HA! Allt från den söta lilla påsen som pudret levererasi, till den milda violdoften och det naturligt mattande och utjämnande resultatet är klar puderperfektion. Det ljusa pudret smälter in fint i huden och lämnar din hy med porslinslik finish och en silkesmjuk perfekt yta!      

Av Linda - 21 november 2011 21:34

Tjugo över sex väcktes jag av att telefonen ringde, och som vanligt brukar jag alltid tänka: jag har fan inte ställt klockan nu, haha. Jag trodde att det var jobbet som ringde, men det var nån som sökte en Nathalie, vi la på och sen ringde hon igen. Hon bad så mycket om ursäkt och fråga är inte detta det här numret, och det var ju mitt nummer hon rabbla upp. Fråga henne vart hon ringde ifrån och det var från Sjukhuset sa hon. Hon snackade skånska/småländska så det var inte i närheten, eller det vet jag ju inte. Hoppas hon fick tag på den hon sökte sen! Dessutom var det dolt nummer, och då vet man ju inte vem det är..

Det tog en bra stund innan jag kunde somna om sen, men sen sov jag hur jävla bra som helst. Märktes att man hade sömn att ta igen sen Oden cup. Annars har detta vart en jävla dimmig, grå och trist måndag!! Har läst ut dem sista sidorna i min Plaza Kvinna December nu på eftermiddagen/kvällen med. Inget speciellt mer har hänt idag. Blev dock vansinnig när det ringde på dörren, haha! Idioter var det förstås. 


När det ringde på dörren i eftermiddags öppna jag inte då jag var upptagen, men när jag hämta Posten såg jag att det var dem där JÄVLA Jehovas. Sa till dem på skarpen: Sluta ring på min dörr, jag är inte intresserad! Det sa jag jävligt bestämt och högt, hoppas helvetes kärringarna fatta det. Sen fråga de vart jag bor. Jag är för fan den enda tjejen på mitt våningsplan. Kärringjävlar!!

Jaja, en grå måndag med hormoner som åker berg-och dalbana. Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


Fick min Plaza Kvinna med Posten idag - alltid lika trevligt när den kommer!

 

Av Linda - 21 november 2011 19:34

Nu när jag har läsa ut Plaza Kvinnas December nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Julia Roberts. Hon är min absolua favorit skådespelerska alla kategorier sen jag såg Pretty Woman när jag var liten. Det är alltid lika kul att läsa om henne, men artikeln var inte så lång, men jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


De lysande rollerna har avlöst varandra men privatlivet förblir en hemlighet. Världens mest populära 43-åriga trebarnsmamma debuterar i höst som modell. Och är självsäkert snyggare än någonsin.

Bearbetning och översättning Malin Lundberg.

 

Hon är i särklass en världens bäst betalda kvinnliga skådespelare - och den tveklöst mest populära. Trots att hon befunnit sig i rampljuset under decennier är det egentligen oerhört kute vi egentligen vi vet om Julia Roberts. Kanske är det hennes karaktäristiska leende som tycks tapetsera hella hennes ansikte, hennes ostyrigt eldfängda hår och inte minst hennes succéstart i filmen precis som alla älskar, Pretty Woman, som gjort at man inte kan annat än avguda henne. De fantastiska rollerna kan staplas på hög; för vem minns inte Notting Hill och inte minst Erin Brokovich? Denna karaktäristiska småbarnsmorsa som brann för sin sak och som vågade stå upp för både sin egen och andras rätt. Och det är förmodligen den bilden vi ständigt förknippat med unikumet Julia Roberts. I höst är den amerikanska trebarnsmamman mer aktuell än någonsin, och magasin världen över har fullständigt frossat i bildkavalkader som avslöjar att hon är snyggare än någonsin. Och inte minst mer förförande än förut, speciellt på de bilder där vi kan se henne agera ut mer förförande skådespelaren Javier Bardem som är hennes motspelare i filmen Eat, Pray, Love. Som ett bevis på att den 43-åriga skådespelaren nått en helt ny peak, kan vi i höst se henne som det vackra kampanjansiktet för skönhetsmärket Lancôme.


Hur kommer det sig att du är Lancômes ambassadör, och genom att vara det, bli förknippad med ett skönhetsmärke för första gången i din karriär?

- Det kändes för mig som om det var den slutgiltiga destinationen, faktiskt. Det kändes moget och elegant. Och hela idén med att vara modell i fyrtioårsåldern, tycker jag, känns väldigt modernt och kul! Det är en ren glädje och det känns roligt att göra detta just nu. Något som jag förmodligen inte skulle ha känt om jag hade gjort det när jag var yngre. Mycket därför att jag har en helt annan självkänsla och säkerhet i vem jag verkligen är, nu som fyrtioåring.

Använder du själv Lancômes produkter?

- Ja, det gör jag. Och jag har gjort det under en längre tid vilket är en riktig hjälp. Jag skulle aldrig ha kunnat jobba med ett märkes produkter om jag inte själv använt eller tyckt om dem. Jag har Lancômes ögoncreme framme på mitt nattduksbord och Aqua Fusion ansiktscreme och ögonmakeupremover använder jag, vilken för mig är den absolut bästa removern av alla. Jag har använt den länge. Sen älskar jag förstås deras solprodukter och alla mascaror.

 

Vilket är det bästa skönhetstipset som du själv har fått?

- Att böja dina fransar och hålla dina ögonbryn ansade. Det kan verkligen ändra hela din look. eller varför inte bara vara lycklig? Jag tror nämligen att så småningom kommer det synas i ditt ansikte hur du egentligen mår.

Vad är din egen definition av skönhet?

- Att få känna glädje och ha känsla för humor, det är just de kvaliteterna som beskriver de vackraste människor jag känner.


Har du alltid velat bli skådespelare?

- Nej, jag ville egentligen bli veterinär. Jag älskar djur men sen upptäckte jag hur svårt vetenskap kan vara.

Vilken av dina tidigare roller förändrade dig?

- Jag skulle nog vilja säga Mystic Pizza. Det var en fantastisk vacker film att få vara en del av och en riktigt rolig roll att spela. Den hade även stor inverkan på businessvärlden. Jag tror att det var den här filmen som ändrade saker och ting för mig, och den påverkade mig både rent personligt och professionellt. Efter den kom Pretty Woman ...

Du har ständigt lyckats hålla ditt privatliv för dig själv, trots dina framgångar. Är det ett medvetet beslut?

- Ja! Och det är allt jag har att säga om det!

Vill du en dag agera bakom kameran istället?

- Inte direkt. Men min syster och jag producerar lite tillsammans. det är en annorlunda process än att agera själv, men det är någonting som vi båda gillar att göra: hitta material och sätta ihop alla delar i en film tillsammans. Det är en lång process men förhoppningsvis har min syster tålamodet som jag saknar.

 

Vilken talang önskar du att du hade haft?

- Jag önskar att jag skulle ha kunnat måla.

Vilken är din största svaghet?

- Kakor. Vilka kakor som helst som det är russin i.

Lever du efter något motto?

- Var snäll!...

 

    

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards