Alla inlägg den 9 november 2011

Av Linda - 9 november 2011 21:34

YEAH, idag har vi haft jättefint väder; sol och blå himmel =) Kan inte alla dagar vara så här fina resten av denna månaden? Önsketänkande är det ju, men då känns inte denna månaden så jobbig, trist eller grå.

Den där promenaden igår var ett jävligt bra sömnmedel för mig för jag blev verkligen sjukttrött, och jag somna direkt när jag la mig i sängen. Plus att jag la mig tidigt - i alla fall för mig vilket var nog det bästa - att lägga sig i tid.. Sov som en gris hela natten lång! Gillar verkligen när man sover bra på nätterna, och man slipper bli störd av diverse saker som till exempel behöva gå på toa.

Har fortsatt leta efter saker till bloggen och det börjar arta sig lite. Skönt att få det gjort nu! Var en sväng på PA:s också och där träffa jag A., som jag tjöta lite med. På PA:s handla jag Bearnaisesås, Choklad, Ciabattabröd, Gurka, Julmust, Pommesfrits, Potatisklyftor, Sallad, Skinka och Tv-tidningen. Den där Julmusten kostade bara fem spänn så jag slog till på en. Tyckte att denna inte hade så mycket must som till exempel Apotekarnes har. Nu saknas bara Pepparkakorna, har redan ätit två stycken och det gjorde jag i helgen när jag jobbade.

Satt en stund i sängen och läste också innan jag satte mig vid datorn igen, och det är så himla skönt att bädda ner sig under ett täcke, läsa och bara koppla av allt.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


På PA:s handla jag Ciabattabröd, Potatisklyftor, Pommesfrites, Bearnaisesås, Choklad, Julmust, Skinka, Gurka och Sallad.

 

Av Linda - 9 november 2011 19:34

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans December nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Blake Lively. Hon är aktuell med en ny film där hon spelar mot Ben Affleck, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Nu tar Gossip girl-plingan Blake Lively klivet in på bioduken i thrillern The Town. För Cosmo berättar hon om hur det var att spela in intimscener med Ben Affleck redan första dagen, om sin dolda talang och de oväntade framtidsplanerna.

Artikeln är skriven av Sian Edwards. Översättning Isabella Bjurström.

 

Nu i december kommer du att kunna se den sjukt snygga Gossip girl-stjärnan Blake Lively spela en knarkande ensamstående mamma i Ben Afflecks film The Town. Det är en mycket annorlunda roll om man tänker på hennes TV-personlighet som en ung fashionista i överklassens New York. Men det är just det som är så fantastiskt med Blake Lively. Hon är sugen på att testa nya saker, hon är självsäker - men samtidigt ödmjuk - och hon vågar.

Vi träffar henne en eftermiddag i Toronto, Kanada. Kvällen före hade filmen premiär här. Hon är klädd i ett par lila glänsande boots från Chanel, en lila jacka från Sass & Bide över en vit t-shirt och en minikjol från Diane von Furstenberg. Hon har satt upp sitt hår i en hög, stram hästsvans och solbrännan är precis lagom gyllene. Hon utstrålar båe fräschhet, sundhet och sexighet. Penn Badgley, som spelar mot henne i Gossip girl och som är hennes pojkvän i verkliga livet, håller nog med.


Din roll i The Town känns ungefär så längr ifrån Gossip girl som du kunde komma...

- Ja, det är roligt att spela en annan sorts människa. Jag älskar att spela i Gossip girl, men eftersom jag gör det fem dagar i veckan, och vi är inne på det fjärde året nu, så är det viktigt att ibland få spela en annorlunda roll så att man inte glömmer bort hur man gör.

 

Ägnar du dig åt någon annan konstnärlig verksamhet än skådespeleri?

- Jag önskar att jag kunde svara att jag sjunger, dansar och målar men tyvärr är jag usel på allt det där ... Haha. Men jag är jätteduktig på att laga mat, det är verkligen en talang jag har.

Jaha! Kan du dela med dig av något recept?

- Det går inte eftersom jag är en spontan kock som improviserar. Jag inspireras av de smaker som finns omkring mig. När jag är ute och reser passar jag ofta på att hoppa in på någon matlagningskurs där jag befinner mig.

När du firade din födelsedag i höstas hörde vi att du lagade mat. Berätta!

- Ja, det stämmer. Jag fick den finaste födelsedagspresenten som jag någonsin fått - jag fick laga mat i ett restaurangkök! Det var i köket till systerrestaurangen till French Laundry (som ligger i Yountville i norra Kaliforniens vindistrikt), en av världens mest berömda restauranger. Jag fick vara konditorns assistent, men jag gjorde ett jobb som nio personer normalt gör. Det var konditorn, hans riktiga assistent och jag och vi gjorde jordnötskrokant från grunden. En kompis sa till mig "Jobbade du i köket i sju timmar på din födelsedag? Det låter hemskt". Haha. Jag älskade det! Det var det roligaste jag någonsin har gjort!


Hur var det att spela in Gossip girl i Paris?

- Det var helt otroligt! Vi har ju turen att filma på Manhattans gator men gatorna i Paris är något helt annat! Och jag gick på modevisningar ihop med Anna Wintour och fick kläder av Karl Lagerfeld. Jag fick nypa mig själv i armen för att fatta att det verkligen hände mig.


I The Town jobbade du med tuffingar som Ben Affleck, Jon Hamm och Jeremy Renner, hur var det?

- Jaja, vem säger att de är tuffa? du har kanske sett dem på filmduken men inte mött dem i verkligheten? Haha. Nej, det är Rebecca Hall och jag sim är tuffingarna. Det är sant! Det var som att vara med ett gäng bröder, de retade varandra Jag kunde känna mig jättesnygg i min fina outfit men så kunde de säga "Vad är det du har på dig= Ta av det där, du ser ju inte klok ut". Tack killar, nu är självförtroendet verkligen på topp, haha. Men de är inga tuffingar utan bara ett gäng väldigt begåvade män.

Och Rebecca Hall?   

- Vi hade inga gemensamma scener men hin ör ett energiknippe, en verkligt begåvad skådespelerska. Hon är en av de intelligentaste personer som jag någonsin har träffat och därtill en av de snällaste. Det är ovanligt eftersom många gånger anser inte begåvade människor att de behöver vara snälla mot andra människor och det gäller inte bara inom film och TV. Jag har sett upp till människor under lång tid som är både begåvade och berömda, men som när jag har fått möjlighet att träffa dem visade sig vara överlägsna och otrevliga. Ibland är det tvärtom, människor som jag har uppfattat som snorkiga visar sig vara hur trevliga som helst. Rebecca är i alla fall en fantastisk person.

 

Funderar du fortfarande på att börja plugga?

- Ja, det gör jag. Det skulle bli en annorlunda erfarenhet nu än om jag hade gått på college efter high school. Det vore härligt med anonymiteten och att kunna gå in helt och håller för universitetslivet. Det är viktigt för mig att utbilda mig och att lära mig nya saker och jag trivs som bäst när jag får lära mig från allt omkring mig. Man är aldrig fullärd anser jag.

 

Kan du berätta lite om hur det var att spela ensamstående mamma? Är du redo för något sådant i ditt eget liv?

- Om jag är redo? Herregud, jag har just fyllt 23! Haha, jag är redo att bli mamma när ni ser mig bärande på en bebis. Men visst förstår jag kärleken till ett barn - det är den renaste känslan av alla. Jag har flera syskonbarn så det kan mycket väl hända att ni ser mig kånkande på ett barn.

 

Är det svårt att göra de intima scenerna? Eller är det som vilken dag som helst på kontoret?

- Ja, vi arbetar ju inte på något kontor utan i en helt annan miljö. Vi skriker, gråter, är påverkade av heroin, kokain, smärtstillande tabletter ... Inget vi gör liknar ett kontorsjobb, Men allt det där gjorde vi den första dagen och om inte en sexscen, i det här fallet med Ben Affleck, får en att slappna av med varandra så vet jag inte vad som skulle göra det. Men visst oroar jag mig för det fysiska i en sexscen, koreografin. Men det var ingen omotiverad sexscen som skulle finnas med i trailern för att locka killar att se filmen, den fanns med för att visa hur destruktivt de här två människornas liv är och hur fast han är i den här världen som är så skadlig för honom. Det är hemskt att se hur de här två människorna som hatar varandra utför en så intim och känslosam handling tillsammans. Vi är inte exponerade i sexscenen utan vi visas i närbild från axlarna och uppåt. Det viktiga är vad som försiggår i våra ögon, scenen är mörk och tragisk.

Kan du förstå hur smarta, förståndiga kvinnor kan hamna i sådana skadliga förhållanden?

- Självklart. Men det handlar inte om förståndiga människor. Vissa människor följer sitt huvud medan andra följer sitt hjärta. Alla människor gör saker som de vet att de inte borde göra. Vem är jag och vem är du att tala om för någon att han eller hon inte ska leva i ett visst förhållande? Vissa förhållanden är direkt skadliga men människor sitter fast i dem för att de inte kan kontrollera sina känslor.


Vi har förstått att du inte gillar att träna?

- Det stämmer, jag tränar bara om det krävs för en filmroll. Jag kommer nog att få ändra mina vanor när jag blir äldre men jag gillar verkligen inte alls att träna.

Ditt bästa skönhetstips`

- Kérastase schampo och balsam. Jag kan inte leva utan dem...


      

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards