Alla inlägg den 1 november 2011

Av Linda - 1 november 2011 21:34

Shit, det är redan november! Detta året har gått jävligt fort ändå och om två månader är det nytt år - igen! Vill dock att denna månaden ska gå jävligt fort då det är mörkt JÄMT, och den är så deprimerande i sig.. Snön behöver inte komma förräns i mitten av december typ.

Det var riktigt skönt att få sova i sin egna säng inatt precis som jag kände igår. Sov ändå bra hela natten, men jag vakna upp en timme innan klockan ringde som jag alltid gör när jag ställer klockan! Skulle iväg på morgonen så jag hade en tid att passa även om jag gärna hade velat ligga kvar i sängen.

När jag kom hem satte jag mig och sortera i mina papper; räkningar och Lönespecar la jag i varsin plastficka, år efter år. Det där tog en fyrtiofem minuter att sortera dem i ordning.. Skönt att ha det gjort, men speciellt att få in mina Dokumenthållare i skrivbordet som bara stått i sovrummet sen augusti. Skönt att ha lite ordning och reda nu bland papprena. Innan låg dem i en låda och där började det bli fullt nu.

Hade lite sömn att ta igen så jag la mig halv ett och gick upp fem över tre igen. Då fick det vara färdig vilat! Gött att ta en powernap ibland. Cykla iväg till ÖoB sen efter att jag hade gått upp där jag skulle handla lite smått; Baugetter, Choklad, Tandkräm, Tvål och Tvättmedel. Dem tre sista behövde jag verkligen ha, och Baugetterna och Chokladen var jag bara sugen på.. Det var bra pris på Tandkrämen nu  så jag tog två stycken, och sånt är jävligt bra att ha hemma då det alltid går åt!

Har glott lite på teven och skrivit inlägg till bloggen och bara varit på eftermiddagen/kvällen. Tog en välbehövlig dusch också, och det var skönt det för då slipper jag ta det imorgon kväll efter jobbet.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


PÅ ÖoB handla jag Tvättmedel, Choklad, Baugetter, Tvål och Tandkräm.

 

Så här blev det nu i Skrivbordet när jag hade sorterat mina räkningar och lönespecar i plastfickor.

 

Av Linda - 1 november 2011 19:34

 

 När jag var hemma i Göteborg i helgen köpte jag dessa fina Ljuslyktor på Haga Hem.

dessa blir perfekta att ha värmeljus i sen när dessa ljusen har brunnit upp!

Jag gillade dessa lyktorna då jag tycker att dem var fina. Hade dock lite svårt att veta vart jag skulle ställa dem först.

Tycker att de passar bra in där på fönsterbrädan i köket!

Av Linda - 1 november 2011 17:34

 

 

Sitter och kollar på Miffo nu som går på TV4.

Tycker att det är rätt trevligt med filmer som gå på eftermiddagarna, och det är kul att se dem om man har tid!

Har inte sett denna filmen innan. Jag tycker att Jonas Karlsson är rätt rolig i vissa filmer.

 En bra film att fördriva tiden med och en som man inte behöver tänka så mycket till, perfekt idag!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards