Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Linda - 30 augusti 2011 21:34

Först vill jag bara säga att det värmer verkligen så jävla mycket när man får höra att man har gjort något bra på jobbet, som jag faktisk fick höra nu ikväll =) Det betydde jättemycket just nu att få höra dem där orden. Man gör så gott man kan, och man försöker jämt även om det kanske inte är vad "alla" andra gör, eller vad som ska informeras om. Började gråta, haha, känslig som man är. Men det betydde verkligen sjuktmycket   


Sov inte bra inatt heller vilket var jävligt jobbigt, och varför vet jag inte riktigt.. Kan la inte slappna av ordentligt eller nåt sånt där. Ändå var jag jävligt trött igår, jaja.

Gick upp kvart i tio idag och då var det bara att ta på sig, dricka vatten och borsta tänderna för att sen cykla iväg i det där jävla regnet. Det var inte alls skönt ute då jag tyckte att det var kallt om mina fingrar.. Det var jättelugnt dem få timmarna som jag jobbade, och idag hjälpte jag till att BAKA BULLAR!! Dem blev skitgoa faktiskt. De blev jättestora när dem hade jäst färdigt, haha! Hjälpte mest till med lite annat, fast jag pensla dem och la på en massa Pärlsocker, hehe, det blev lite för mycket på vissa utav dem. När jag jobbat klart stannade jag till på en annan avdelning och prata lite där innan jag cyklade hem i regnet igen.


När jag kom hem plocka jag ihop det jag skulle ha med mig eftersom jag skulle till PA:s och storhandla! Jag var hemma en tjugo minuter då jag ville se om det blev uppehåll, och Ja det blev det! Cyklade iväg kvart över två till PA:s där jag gjorde min månads storhandling. Summan landade faktiskt på 5oo idag, men jag hade pant och en 5o-kronors kupong plus lite smårabatter som ICA erbjuder i butik - väldigt bra med alla rabatterna, tycker jag.

Det var fortfarande uppehåll när jag hade cyklat hem vilket var bra, men sen när jag hade vart hemma inte ens tio minuter kom det en skur igen, och där hade jag tur! Hade en jävla röta igen då min frys hade stängt av sig själv på grund av all is inne i den, och det var JÄVLIGT bra att det hände när jag var hemma då det absolut INTE får hända när jag INTE är hemma! Där kunde jag pusta ut lite faktiskt då jag hade väntat mig att den skulle göra så.. Jag var så jävla trött efteråt så jag la mig la vid tjugo i fem och jag gick upp två timmar senare igen. Sov riktigt bra då jag dregglade, haha. Skönt var det hur som helst!


När jag hade gått upp fixa jag min middag som var Kycklingfilé i Marinad med Vitlök. Pommesfrites, Bearnaisesås och Sallad till det. Mycket gott som vanligt =) Slappa en stund vid datorn och teven sen innan jag cyklade ner till Pressbyrån fem över nio där jag skulle köpa VeckoRevyn, och där hade jag tur då jag tog den sista! Hittade inte den på PA:s när jag var där tidigare idag då dem håller på och bygger om kassorna.

Har som sagt pratat med en jobbarkompis nu ikväll så man har inte hunnit skriva så mycket eller tänka då. Betalade mina räkäningar idag (i alla fall några av dem). USCH, vad jag HATAR räkningar!! Nu ska bara tre till dras från Autogiro, och sen är det två till som jag tar i helgen för de ska inte in förrän nästa vecka ändå så.

Yeah yeah, nu ska jag lägga mig tänkte jag då klockan är mycket (mer än tio i alla fall). Natti och tjing tjong!


På PA:s köpte jag Cosmopolitan och VeckoRevyn fick jag köpa på Pressbyrån nu ikväll.

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards