Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Linda - 21 augusti 2011 23:34

Det har faktistk vart skönt att ha en lugn ledig helg! Hade inte skadat med några timmar en dag här på helgen, men det gör inte så mycket heller då man redan jobbat en del. Kroppen behövde den här helgen däremot.

Sov bra inatt även om det tog en stund innan jag väl somnade. Har drömt lite konstigt inatt igen faktiskt. Denna gången var det inte om Han i alla fall, men den heta, heta killen. Jävla drömmar alltså! Gick upp tjugo minuter tidigare än igår, och det är ju bra det! Var uppe runt sju imorse på toa, och helvete vad dimmigt det var ute då. Såg det från köket vilken tjocka. Som tur var så sprack ju den upp, och det blev fint väder på dagen! Sol med moln på den blåa himlen, men lite senare kom dem där molnen tillbaka dock.

Efter halv tre någon gång cyklade jag ner till Pressbyrån där jag skulle ladda på min telefon, och jag köpte med mig Aftonbladet hem. Cyklade sen Bangatan fram, upp mot F-berget och hem. Skönt att cykla lite granna i solen. Tyckte dock att det var lite för varmt kanske med min cardigan på...

Käkade Fläskfilé, Krokette, Bearnaisesås, Färska Champinjoner och Sallad till middag idag! Älskar verkligen mina nya tallrikar - är sjuktnöjd med dem!

Annars en lugn dag. Kollade på Fast and Furious på teven på kvällen, men jag måste säga att jag inte fattade så jävla mycket av den. Vin Diesel är ju aldrig fel att se på, hihi!

Hoppas att Ni haft en bra söndag! Natti och tjing tjong


När jag kom hem från cykelturen, satte jag mig i soffan och kollade på Minnescermonin från Oslo Spektrum, och sen såg jag på Dokumentären; Utöya, en liten ö i världen. Det var jobbigt att se vad dem överlevande hade att säga, men samtidigt beundrar jag dem för att de orkar ställa upp och prata i den här dokumentären om vad de vart med om. Det var väldigt fint måste jag säga. Speciellt cermonin inne på Oslo Spektrum - den var jättefin. Tårarna rann några gånger - speciellt när Kung Harald höll sitt tal, men även när dem räknade upp alla namnen på dem döda. En cermoni värdig för alla som dött, alla anhöriga, alla dem som överlevt Helvetet, alla som jobbat med detta på ett eller annat sätt, och resten av befolkningen i Norge   


Dagens middag Fläskfilé, Kroketter, Bearnaisesås, Färska Champinjoner och Sallad.

 

Av Linda - 21 augusti 2011 21:34

 

 

YEAH, idag kommer ytterligare en film med snygga, heta Vin Diesel =)

Såg den första filmen igår, men denna har jag inte sett innan faktiskt.

Dessa filmerna är sjuktbra om man gillar bilar och fart och fläkt =)

Både Vin Diesel och Paul Walker är sjuktsnygga, hihi!

Ser Du också på filmen kanske? Eller har Du sett den innan?

Av Linda - 21 augusti 2011 19:34


 Jag hörde denna låten tidigare idag på Minnescermonin från Oslo Spektrum.

Vilken fin sång och Melissa har verkligen en röst som berör.

Jättefin är denna och mina ögon tåras när jag hör den.

Man skulle kunna tro att hon har skrivit denna efter händelserna på Utöya då mycket av texten skulle kunna vara ifrån just denna hemska, förjävliga händelse.

Underbar är den helt klart   

Av Linda - 21 augusti 2011 15:34

   

Vi har fint väder idag och då passar jag på att klä mig i klänning, men min tröja hade jag inte behövt ha då det var rätt varmt i solen. Däremot kommer det massa moln nu!


* Cardigan, Ginatricot- Lätt min favorit kofta!

* Klänning, Ginatricot, NY- Gillar verkligen färgen på denna klänningen, och skön är den dessutom!

* Cykelbyxor, Ginatricot, NYA- Jättesköna och billiga!

* Esprit Ballerinaskor, Johanssons Skor- Underbart sköna!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards