Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Linda - 20 augusti 2011 21:34

Det är fan helt SJUKT att det har gått fem år sen jag lämnade mitt älskade Göteborg   Då var det helt underbart att flytta; ny stad, nya människor, nytt liv på Högskolan som student, och sist men inte minst var det ju underbart att träffa Han på den tiden mycket mer! Poängterar dock att det var inte för hans skull som jag flyttade utan det var bara en jävligt bra bonus. Kan inte förstå att det har gått så många år nu, och det är jävligt mycket som hänt dessa åren - på gott och ont!

Något jag kan känna det är att man var naiv nog att tro att allt skulle ordna sig bara man flyttade, men NEPP det gör det inte! Det är något en del kommer få erfara, helt klart!! Fast dem två första åren var verkligen skitbra. Det var först efter det som det blev jobbigt på grund av honom, och ja, då rasade mycket för en.

Känner att vissa killar gav man ingen chans bara, vilket jag jävlar i mig kan ångra idag. Speciellt A., ångrar jag att jag inte "vågade" mer. Lärt mig något viktigt där!

Allting har ju inte vart pest och pina heller, utan jag har verkligen lärt känna många fina, bra personer. Den som var bra då är borta för läääängesen. I det fallet var jag jävligt naiv också när hon kom med sina knivar i ryggen, och efter vad hon gjorde klippte jag bara totalt..

Med detta sagt; motgångar stöter man på, och jäääääävlar det är jobbigt just då, men samtidigt är det sånt som händer! Känns bara helt sjukt att alla dessa åren har gått. Vad har man åstadkommit på dessa fem åren?   


Har inte gjort något vettigt idag alls! Har bara njutit av att vara ledig. Detta var min första lördag på fyra veckor som jag bara var hemma, och jag kände verkligen att jag har saknat det ändå! Visst, man är hemma när man jobbar, men det är ju bara innan och efter jobbet liksom. Så det har vart skönt att vara hemma idag. Har sovit så där inatt. Tog inte så långt tid för mig att somna, men jag vaknade jättemånga gånger på morgonen sen. Gick upp ett idag ur sängen, fast då har jag legat och dratt mig rätt så länge. Drömde om honom vilket fick mig att vakna upp och se om det verkligen var en dröm. Fan, kan bli tokig på drömmar ibland! Det är som att dem jagar en emellanåt...

Har diskat och läst i en gammal Aftonbladet om allt som hände i Oslo, och sen har jag bara slappat vid datorn. Vi har haft fint väder idag, men fy faaaan vad det har blåst istället! Blir tokig på den där blåsten alltså. På balkongen var det skönt i solen då jag gick ut där och njöt lite av solen, men i luften är det ingen värme alls!

Käkade Marinerad Kycklingflié med Vitlök, Pommes frites, Färska Champinjoner, Bearnaisesås och Sallad till. Blev lite för mycket mat kände jag så jag åt inte upp allt, men det var sjuktgott - speciellt kycklingen som blev perfekt!

Nä, dags att sova kanske eller glo på teven i alla fall. Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


Dagens middag Marinerad Kycklingfilé, Bearnaisesås, Pommes frites, Färska Champinjoner och Sallad.

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards