Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Ikea och A6 i Jönköping idag!

Av Linda - 11 augusti 2011 21:34

Idag var det äntligen dags att åka till Jönköping igen! Det var säkert nästan två år sen jag var där nu sist, och det har hänt en del sen sist - inte minst på stan! Tyvärr var inte vädret på A.;s och min sida där nere idag, men vad gjorde det när vi gick inne på Ikea och inne på A6. Bilresan dit och hem gick jättebra föresten. Här var det sol, men i Jönköping var det grått och regn i luften när vi kom dit...


Vi började med Ikea först, där vi båda hittade en hel del saker som vi båda behöver! Hade egentligen velat köpa såååå mycket mer, men jag har inte ekonomin till det just nu. Ska köpa resten senare istället. Ville kolla på tevebänkar, men dem hade ingen som jag ville ha så jag ska faktiskt kolla vidare. Ingen av dem föll mig riktigt i smaken, eller så var dem inte så som jag har tänkt mig.. Kollade lite på mattor också, men det var samma sak där! Det är kul att gå runt där och kolla i sig. Finns mycket som man vill ha och som man behöver egentligen, men några saker la jag ifrån mig.

När vi var färdiga inne på Ikea gick vi in på A6 och Blomsteraffären först innan vi gick vidare mot Stadium, in på H&M, Vila, Vero Moda och iems var vi inne på också. Jag hittade ett Linne och ett par String på H&M, en Bokstav på iems, ett Pennfodral på Stadium och en Klänning som var på rea på Vila. Jag är jättenöjd med mina köp där!

Vi käkade varsin Tacobuffé på Olsen Twins vid två då båda var hungriga. Det tar på krafterna att shoppa, hihi! Jättegott var det med mat i magen, och mätta blev vi också. Dessutom fick man kakor efter att man hade ätit, och A., tog tre av varje smak fast jag nöjde mig med en Pepparkaka med glasyr på.


När vi var klara på A6 åkte vi vidare mot stan där jag gärna ville kolla inne på Gina och Once (som jag för övrigt inte hittade), och det blev en sväng inne på New Yorker också då A., inte vart inne i den butiken innan. Herrejävlar vad dem har gjort om på stan där. Det märktes verkligen att jag inte vart där på länge nu.. Butiker hade bytt lokaler, nya butiker hade öppnats, en jättefin restaurang låg vid vattnet utanför Wayne´s Coffee, dem var klara med husen på andra sidan Munksjön, Parkeringshuset var färdigt med mera. Så såg det inte ut sist jag var där =) Kände verkligen att jag har saknat stan när jag var där. Det var ju ändå i Jönköping jag läste i två år på HLK.

Helt underbar stad verkligen   Det kommer bli en resa dit rätt så snart igen - looovely.


Sov bra inatt och det var skönt det så jag orkade med denna dagen. Gick upp nio idag då A., skulle hämta mig tio. Var inte klar när hon kom så hon fick vänta lite på mig (sega jag som vanligt). Vi åkte från mig strax efter halv elva, men sen tankade vi innan vi åkte ner mot A6 där vi började dagen. Vi var utanför A6 tjugo i tolv, och vi åkte från stan tjugo över fem. Var borta över sex timmar! Härligt att komma iväg och göra något roligt på sin enda lediga dag på sex dagar nu... Var rätt seg när jag kom hem vill jag lova. Har packat upp allting som jag har köpt, men jag har inte diskat allt som köptes på Ikea då jag tar det imorgon istället.

Fick köpa mig en Kebabtallrik nu ikväll då jag var hungrig igen, och jag orkade fan inte laga till något heller. Det var rätt så skönt ute då på kvällen - i alla fall här.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


 

 
 
johanna lee

johanna lee

13 augusti 2011 10:12

Åh vad mysigt det såg ut! :)

Det var riktigt kul att gå ut i lördags,var på ett ställe som heter Sommar och det var hur mysigt som helst!! Så roligt när det blir lyckat!

Jaha okej vad roligt! vad är det för skor då? :)

Det är så mysigt med såna tröjor!

Haha ja men visst är det hemskt, man bara klagar å klagar :P men men ...

Aha Jönköping, där har jag aldrig vart :P Såg fint ut på bilderna, finns massa fina ställen i sverige som man aldrig vart på :o

Kul att gå på IKEA, där finns det alltid något man behöver haha :P

Oj 7 veckor, vad duktigt! Förstår att du är lite trött då! Själv är det jättebra, utvilad tills skolan börjar :P

http://jlee.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards