Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Linda - 11 augusti 2011 21:34

Idag var det äntligen dags att åka till Jönköping igen! Det var säkert nästan två år sen jag var där nu sist, och det har hänt en del sen sist - inte minst på stan! Tyvärr var inte vädret på A.;s och min sida där nere idag, men vad gjorde det när vi gick inne på Ikea och inne på A6. Bilresan dit och hem gick jättebra föresten. Här var det sol, men i Jönköping var det grått och regn i luften när vi kom dit...


Vi började med Ikea först, där vi båda hittade en hel del saker som vi båda behöver! Hade egentligen velat köpa såååå mycket mer, men jag har inte ekonomin till det just nu. Ska köpa resten senare istället. Ville kolla på tevebänkar, men dem hade ingen som jag ville ha så jag ska faktiskt kolla vidare. Ingen av dem föll mig riktigt i smaken, eller så var dem inte så som jag har tänkt mig.. Kollade lite på mattor också, men det var samma sak där! Det är kul att gå runt där och kolla i sig. Finns mycket som man vill ha och som man behöver egentligen, men några saker la jag ifrån mig.

När vi var färdiga inne på Ikea gick vi in på A6 och Blomsteraffären först innan vi gick vidare mot Stadium, in på H&M, Vila, Vero Moda och iems var vi inne på också. Jag hittade ett Linne och ett par String på H&M, en Bokstav på iems, ett Pennfodral på Stadium och en Klänning som var på rea på Vila. Jag är jättenöjd med mina köp där!

Vi käkade varsin Tacobuffé på Olsen Twins vid två då båda var hungriga. Det tar på krafterna att shoppa, hihi! Jättegott var det med mat i magen, och mätta blev vi också. Dessutom fick man kakor efter att man hade ätit, och A., tog tre av varje smak fast jag nöjde mig med en Pepparkaka med glasyr på.


När vi var klara på A6 åkte vi vidare mot stan där jag gärna ville kolla inne på Gina och Once (som jag för övrigt inte hittade), och det blev en sväng inne på New Yorker också då A., inte vart inne i den butiken innan. Herrejävlar vad dem har gjort om på stan där. Det märktes verkligen att jag inte vart där på länge nu.. Butiker hade bytt lokaler, nya butiker hade öppnats, en jättefin restaurang låg vid vattnet utanför Wayne´s Coffee, dem var klara med husen på andra sidan Munksjön, Parkeringshuset var färdigt med mera. Så såg det inte ut sist jag var där =) Kände verkligen att jag har saknat stan när jag var där. Det var ju ändå i Jönköping jag läste i två år på HLK.

Helt underbar stad verkligen   Det kommer bli en resa dit rätt så snart igen - looovely.


Sov bra inatt och det var skönt det så jag orkade med denna dagen. Gick upp nio idag då A., skulle hämta mig tio. Var inte klar när hon kom så hon fick vänta lite på mig (sega jag som vanligt). Vi åkte från mig strax efter halv elva, men sen tankade vi innan vi åkte ner mot A6 där vi började dagen. Vi var utanför A6 tjugo i tolv, och vi åkte från stan tjugo över fem. Var borta över sex timmar! Härligt att komma iväg och göra något roligt på sin enda lediga dag på sex dagar nu... Var rätt seg när jag kom hem vill jag lova. Har packat upp allting som jag har köpt, men jag har inte diskat allt som köptes på Ikea då jag tar det imorgon istället.

Fick köpa mig en Kebabtallrik nu ikväll då jag var hungrig igen, och jag orkade fan inte laga till något heller. Det var rätt så skönt ute då på kvällen - i alla fall här.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


 

Av Linda - 11 augusti 2011 20:45

Idag har jag ju vart i Jönköping med A., och besökt Ikea och A6, men vi tog även en snabb sväng på stan. Var inte på jakt efter någon speciell shopping egentligen då jag hittade en del på Ikea istället - sånt som var viktigare. Så det var bara en bonus att jag hittade lite annat inne på A6, och det var sånt som jag inte hade räknat med. Är faktiskt jättenöjd med mina köp idag. Inget var speciellt dyrt och jag fick en del som behövdes.


Detta shoppade jag idag:

* Svarta String, 59,5o kronor och Vitt Linne, 79,5o kronor (hade 1o% rabatt som Club-medlem, så det blev 14 kronor i rabatt), båda från H&M- Snygga trosor, tycker jag! Linnet var fint och dessutom billigt! Aldrig fel med sånna här linnen. Gillade volangen på linnet också!

* &-bokstav, 89 kronor, iems- Denna gillar jag! Fin och billig är den. Dessutom är det jävligt snyggt med sånna här bokstäver, och den kommer göra sig jättebra på mitt nya, fina bord!

* Pennfodral, 39 kronor, Stadium- Här kom nog dagens bästa spontana inköp - nämligen detta pennfodralet! Letade efter mitt gamla som jag hade när jag var liten, men den kastade jag nog när jag flyttade! Dessa är bra att ha och det var billigt också.

* Svart Klänning med Blommor, 15o kronor (Ordinarie pris 3oo kronor, men det var 5o% på rean), Vila- Ytterligare ett fynd som gjordes idag! Tycker att denna klänningen är jättefin, och jag har sett den på reklamen i mina tidningar! Den satt väldigt bra också, tyckte A., och jag med förstås!

 

       

Av Linda - 11 augusti 2011 20:15

Idag har jag vart med A., nere i Jönköping, och vi började dagen med att gå på Ikea. Vi båda var sugna på att åka dit när jag frågade henne. Jag visste på ett ungefär vad jag var ute efter innan, och det visste A., också - vilket underlättar! Vi gick därinne och plockade på oss det som vi ville ha som vi visste innan, men jag hade egentligen velat ha lite mer, men där sa pengarna stopp, tyvärr. Behöver dock lite grejer till fast det får komma lite senare istället. Jag är jävligt nöjd med dagens shopping på Ikea! Allt är dock samlat på en och samma bild då det skulle bli för mycket bilder om jag tog kort på varje pryl, men jag skriver allt var för sig så det inte blir för långa meningar och rörigt.


Detta shoppade jag på Ikea idag:

* Vit Skärbräda "Legitim", 15 kronor, Ikea- Behövde ha en ny sen lång tid tillbaka. Billiga är dem dessutom!

* Vitt Sidobord "Lack", 49 kronor, Ikea- ÄNTLIGEN har jag ett snyggt bord till min hall, och det kommer bli perfekt på den platsen som jag har tänkt! Dagens bästa investering, typ. Ville ha detta mest av allt!

* Doftljus 3-pack "Tindra", 49 kronor, Ikea- Har haft dessa innan och dem luktar jättegott! Perfekta att ha nu på hösten, tycker jag!

* Blockljus 5-pack "Fenomen", 45 kronor, Ikea- Dessa ljusen hade jag tänkt ha på mitt nya bord! Har köpt dessa innan, och jag tycker att dem har bra pris! 

* Galgar "Bumerang" 8-pack, 39 kronor, Ikea- Hade velat ha galgar med små hål nere på kanterna, men dem verkade inte finnas! Detta är något jag verkligen behövde också!

* Ugnsform "Mixtur", 59 kronor, Ikea- Var i behov av en lite större form då jag bara har en sen innan! Vet att dessa är jävligt bra. Mycket bra köp!

* Vita Tallrikar "Myndig", 49 kronor/styck, Ikea- Har velat ha nya tallrikar länge, och nu passade jag på att köpa lite finare tallrikar! Kommer köpa fler lite senare. Är jättenöjd med dessa!

* Vit Tvättsäck "Jäll", 39 kronor, Ikea- Min gamla tvättsäck hade börjat gå sönder uppe i handtagen, och när jag såg dessa plocka jag ner en i vagnen! Väldigt bra köp detta också.

* Bakformar 2-pack "Bullar", 49 kronor, Ikea- Jag hade ingen sån där springform sen innan där man kan ta loss kanterna så det var jävligt bra att man fick två formar för detta priset! En sån där pajform har jag sen innan, men den är i porslin.

Kan bara säga att jag är JÄTTENÖJD med alla mina köp idag! Mycket av dem behövde jag också! 


  

Av Linda - 11 augusti 2011 19:34

   

Idag har jag vart i Jönköping och shoppat lite. Visste inte riktigt hur jag skulle klä mig, men det fick bli jeansleggings idag, och det var tur det för det regna där!


* Cardigan, Ginatricot- I LOVE IT! Jätteskön är denna!

* Tubtopp, Ginatricot, NY- Älskar denna också!

* Jeansleggings, Cubus- Supersköna!

* Ballerinaskor, Lindex.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards