Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Linda - 24 juli 2011 21:34

Detta var min första av två lediga helger på raken, men glädjen av att vara ledig denna helgen försvann helt och hållet efter i fredags. Jag trodde inte mina ögon när jag såg rubrikerna på text-tv i fredags eftermiddag - som så många andra. Oslo, mitt älskade Oslo, var utsatt för ett attentat vid Regeringskvarteren, men inte nog med det så kommer larmet från Utöya... Det är helt för jävligt det som ungdomarna vart med om ute på ön. Deras berättelser är så jävla hemska. Jag tycker sååå synd om dem som har överlevt denna massaker på ön, men även om alla deras anhöriga som mist någon som stått dem kärt. Det skär i mig faktiskt när jag hör deras berättelser, och jag tycker så jävla synd om dem, men jag är "glad" (om man kan säga så) för Deras skull att dem överlevde. Samtidigt som man är helt ledsen för alla dem har förlorat någon i den värsta massakern...

 

Inte nog med fredagens helvete så var det den dagen då Ola begravdes, och jag läste att det var 1ooo personer (!!) som var på hans och kompisens begravning. Det säger jävligt mycket om dem som människor. Jag var inne på deras minnessida på Facebook där jag hörde en jättefin sång till killarna där det var ett gäng killar som sjöng sången. Då trillade tårarna ner för mina kinder ännu mer. Såg ett inlägg från hans lillasyster också, och det skärde i mig ännu mer då jag VET hur mycket Ola betydde för henne och för brorsan sin. Hans familj har vart i mina tankar sen jag fick reda på att han olyckligt gått bort förra veckan. Hans familj är underbar akkurat som Ola själv var   

 

Tycker att det är jävligt jobbigt nu för jag tänker på alla fina norrmännen som går igenom det jävla helvete som dem går igenom nu. Sen allt med Ola gör inte saken lättare. För jag tänker inte på mig själv!! Blir lite pissed faktiskt. Ha respekt och visa respekt säger jag bara.. Som gammal Oslo-bo är man fortfarande chockerad och tom. Jag vet ju vad jag ska göra sen när S., och jag åker till Oslo i slutet av augusti i alla fall! Även vad jag ska göra på torsdag när jag kommer hem till Göteborg..

Minns även Brandkatastrofen på Hisingen då 63 ungdomar dog. Dem dog på ett helt annat sätt, men det var fortfarande unga som blev dödade i den jävla, hemska branden. Man blir berörd helt enkelt. Finns saker som skrämmer mig också som jag inte tänker dra upp här.

 

Detta har vart en jävligt lugn dag annars. Sov bra inatt vilket var skönt det, eller ja, de timmarna jag väl sov sov jag bra. Kände hur trött jag var också vilket man blir av sånna här grejer. Gick upp tio över tolv idag. Skönt att ligga och dra sig i sängen. Regnet har kommit och gått också. Meterelogerna hade ju sagt att det skulle bli sol idag, haha, ja så gick det med den prognosen för idag. Har haft en riktigt skön slappar söndag helt klart. 

Cyklade ner till Station vid sju för att köpa biljetten tillbaka från Göteborg nästa helg, men det fick bli att jag åker på måndag istället för på söndag. Var inne på ICA snabbt också där jag köpte Choklad, Expressen, Kollegieblock, Rostbiff och Skinka. Sen var det bara att cykla hem igen och då var det uppehåll med! Käkade Tacos idag igen - mycket gott var det får jag säga!

Nä, nu ska jag sova för imorgon är det jobb igen. Hoppas att Ni haft en bra dag! Ta vara på tiden Ni har med nära och kära för man vet aldrig när det tar slut    

"De beste to mennske som vi har mött, ses snart igjen OlaFrikken".


Köpte Expressen, Skinka, Kollegieblock, Choklad och Rostbiff på ICA tidigare idag.

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards