Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 3 maj 2011 17:34

Nu när jag har läst ut Cosmoolitans Oktober nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Freida Pinto. Hon blev ju känd genom sin medverkan i filmen Slumdog Millionaire, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Hon har knappt hunnit njuta av sina framgångar efter filmen Slumdog millionaire. Men hon fann sin drömman i sin motspelare. Cosmo har träffat en av de mest eftertraktade filmstjärnorna i Hollywood just nu - vackra Freida Pinto.

Artikeln är skriven av Jan Janssen/The Interiew Peolpe, Corinne Griffith-Cole.

 

- Mitt liv är som en dröm, säger Freida Pinto. Det har varit en alldeles underbar tid och jag tror fortfarande inte att allt som har hänt är verkligt.

Freida träffade inte bara sin stora kärlek (Dev Patel) tack vare den Oscarsbelönade filmen Slumdog millionaire - hon fick även en rad erbjudanden. Nu har hon fått jobba med mannen som många bara drömmer om att få träffa - Woody Allen.

- Att arbeta med honom är en stor ära och jag kan bara hoppas att jag får fortsätta göra intressanta filmer och träffa begåvade människor. Jag älskar att resa och se vad världen har att erbjuda. Jag tänker att det finns hur mycket skönhet och hur många underverk som helst att upptäcka om man bara letar.

 

I slutet av oktober har filmen You will meet a tall dark stranger premiär. Freida spelar Dia, en mystisk kvinna som förhäxar den neurotiskt författaren Roy (Josh Brolin) medan hans fru Sally (Naomi Watts) förälskar sig i sin snygge chef på konstgalleriet, Greg (Antonio Banderas). Kritikerna i Cannes uppmärksammade särskilt Freida Pinro för hennes heta för förföriska skådespeleri.

 

Sedan du blev stjärna i Slumdog millionaire har det hänt väldigt mycket i ditt liv. Hur känns det?

Ibland känns det överväldigande. Men nu när jag har gjort fler filmer har jag gradvis börjat förstå att det är på riktigt. Jag lever ett fantastiskt liv, jag får se världen oh är i ständig rörelse. Ibland känns det som om jag är med i ett surrealistiskt experiment, när jag växlar mellan den påhittade världen vid filminspelningen och mitt verkliga liv med nära och kära. 

Hade du någonsin kunnat föreställa dig hur ditt liv skulle förändras när Danny Boyle valde dig till rollen i Slumdog millionaire?

Nej, aldrig. Ingen räknade med att filmen skulle bli en sådan enorm internationell framgång. När vi fick en Oscar var det ett fantastiskt ögonblick för oss alla. Men jag tror att ödet styr allt i livet. Så nu njuter jag och är säker på att fler goda ting väntar.

 

Vilken är den största förändringen i ditt liv?

Plötsligt vet människor i hela världen vad jag heter. Papparazzi känner igen mig och förföljer mig. Jag har haft möten med chefer på Warner och Sony Pictures. Och så har jag samlat ganska många flygmil...

Har Dev patel blivit din lyckokälla?

Dev är en av de vackraste och mest generösa människor jag någonsin träffar. Jag är lycklig över att han är en så viktig del av mitt liv. När filmen släpptes hjälpte vi varandra att klara av all uppmärksamhet. Vi har delat så mycket under vår resa tillsammans och det har varit fantastiskt.


Hur kom det sig att du blev skådis?

Jag är född i Mumbai, mina föräldrar är från Mangalore. Den enda som hade någon kontat med nöjesindustrin var min syster som är TV-producent. Jag började drömma om att bli skådespelare när jag var fem år. I skolan var jag med i allt som hade med teater att göra. Jag var till och med modell - allt för att få in en fot i den här branschen.

Var modellkarriären viktig för dig?

Jag var ganska framgångsrik och jobbade för stora märken. Men trots att det gick bra, var jag inte helt nöjd eftersom jag ville bli skådespelare. Det var bara ett steg på vägen. Jag fick självförtroende och lärde mig att stå framför kameran. Sedan blev jag programledare för ett reseprogram, och lärde mig mycket av det. Jag har fått kämpa en hel del, och det tycker jag är bra.

Och sedan fick du ett telefonsamtal från London...

Ja. Jag hade varit på ett antal auditions i Indien. Efter en audition ringde Loveleen Tandon som skulle rollsätta Slumdog millionaire. Det var helt obegripligt - jag skulle gå på audition för en Danny Boyle-film! Men som de säger, verkligheten överträffar drömmen... Haha.  


Är det svårt att vänja sig vid all uppmärksamhet?

Jag håller fortfarande på att vänja mig. Jag är en blyg och reserverad flicka. Jag blir fortfarande generad när jag får komplimanger, men jag sparar de ögonblicken i min skattkista för att kunna njuta av dem resten av mitt liv. Min tacksamhetsskuld till Danny Boyle är enorm. När vi började arbeta tillsammans sa han. "Livet förändras. Fatta mod och gå ut i världen".

 

Du som har varit modell, berätta lite om din personliga stil. Vilka är favoritplaggen i din garderob?

Ett par jeans och en fin, bekväm T-shirt eller en svart topp är fortfarande mina favoritplagg. Med högklackat känner jag mig alltid välklädd.

 

Vilka egenskaper bör en pojkvän ha, tycker du?

Han ska vara rolig, men veta var gränsen går. Han ska vara lite galen och inte vara rädd för att visa mig vem han är. Sådana män gillar jag. Jag gillar inte tråkiga män som pratar hela tiden. När en man försöker för mycket är det lite scary.

 

I Slumdog millionaire spelar ödet en viktig roll. Tror du på ödet?

Självklart. Ödet har verkligen varit på min sida när det gäller filmen. Som när vi skulle till filmfestivalen i Toronto och jag insåg bara fyra timmar innan planet skulle gå att jag inte fått mitt visum. Då ringde telefonen. "Ditt pass har skickats från Dehli till Mumbai. Kan någon komma och hämta det?" Mina väskor var packade, jag satt och grät för att jag skulle missa det första tillfälle att se den färdiga filmen och så löste sig allt. Det bekräftade verkligen min tro på ödet. Det är mycket som bara hänt, det ena efter det andra. Det bara måste finnas en högre makt...


   

  

Av Linda - 2 maj 2011 22:34

HEJA BLÅVITT, HEJA BLÅVITT!! FORZA IFK GÖTEBORG   Jag var bara tvungen att säga detta först, hehe!


Inatt har jag sovit helt jävla värdelöst faktiskt. Jag läste ändå till tjugo i två typ för att bli trött, men jag somnade inte förräns sent, sent och sen vaknade jag vid sex och låg vaken en BRA stund!

Runt halv tio ringde V., från jobbet och frågade om jag kunde jobba ikväll, och självklart vill jag det sa jag. Hon vet ju att jag inte får så många timmar, och lite annat, så jag blev verkligen jätteglad när hon ringde!


Fan, timmarna gick lite väl fort hemma innan jag stack iväg till jobbet. Fick med nöd och näppe iväg min sista ansökan till hösten, men den kom iväg, och nu är det bara att hoppas att jag kommer in till hösten! Skulle lagat mat också hade jag tänkt, men den där ansökan tog lite väl lång tid så det hanns inte med...

Kvällen gick jättebra då jag jobbade med A., som inte jobbat nu på några månader, och det var härligt att höra en del saker som hon sa faktiskt. Mitt humör är inte det bästa längre - det kan jag verkligen erkänna!! Jag vill inte vara så här bitter, upprörd och lättirriterad som jag är, men det är några grejer som stör mig något DJÄVULSKT MYCKET, och då blir inte jag glad helt enkelt. Så med detta sagt var det skönt att få höra det hon sa, och då log jag.

Att Blåvitt vann mot Malmö FF idag gjorde ju bara humöret gladare igen =)

Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong


 

Av Linda - 1 maj 2011 19:34

HUA, idag är det kallt!! Min ventil i köket som jag haft öppen dygnet runt sen slutet av mars (då snön försvann i alla fall) fick jag stänga idag. KATASTROF enligt mig då detta är maj, men det lär bli busväder denna månaden då april har vart riktigt varm! Får nog använda jacka och jeansleggnings nu dem kommande dagarna så man inte blir sjuk!


Gårdagen var lugn på grund av flera anledningar! MEN det som retar mig det är att jag skickade ett jävla sms, och jag har inte fått något svar än. Jävla dålig stil, tycker jag! Det var inte så att jag tjatade utan jag skickade bara ett. Den personen ska fan få höra sen - man kan i alla fall svara.. Yeah yeah.

I fredags upptäckte jag en stor grej nere på hakan som jag trodde var en finne först, men det är ingen finne, och ett myggbett trodde en att det kunde vara också. Nu är det så att jag har en knöl under hakan också, och då kom jag och tänka på den där gången för ett och ett halvt år sen jag hade liknande symptom. Jag kollade på Sjukrådgivningens hemsida så det är svullna Lymfkörtlar jag har! Skulle jag ta sänkan nu skulle den nog ligga lite över det normala. Så det är dels på grund av den som jag fått ta det lugnt då den där grejen är STÖRANDE! Knölen under hakan gör lite ont och den är ta mig fan stenhård. Hoppas att skiten försvinner snart!

Nä, nu ska jag äta Pizza och sen ska jag in i duschen! Hoppas att Ni haft en bra valborg och första maj. Tjing tjong


Bjuder på en bild från förra helgen.

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards