Alla inlägg under maj 2011

Av Linda - 26 maj 2011 20:06

Vilka slappa dagar jag har haft denna veckan både månda, tisdag och onsdag, men i måndags tvättade jag ju hela dagen så då gick timmarna åt av det. Annars har jag fan inte gjort ett skit de där dagarna då det slåst SJUKTMYCKET!! Har läst en hel del däremot. Tycker att dagarna precis innan lön alltid är så sega varenda månad.. Så nä, det har vart lugnt!

Jag gjorde ett smart drag idag när jag hade gått upp; jag tog tag i disken! Sen när jag cyklade hem visade det sig att jag hade lite hövvevärk, så det var bra gjort. Man bara väntar på att klockan ska gå när man börjar senare då dagen ändå är "förstörd" då man inte kan göra något annat än jobba, typ.

Idag har jag vart iväg och jobbat lite i alla fall, och det har vart skönt faktisk! De få timmarna gick bra då det är väldigt lugna timmar då inte mycket händer.


Hoppas att jag kan få sova bra denna natten då jag inte sovit så jättebra i veckan. Vaknade runt åtta imorse, och sen låg jag vaken ett bra tag för att sen somna om igen då jag var tvungen att gå upp. Sånt är så jävla störande då jag gärna ville sova lite mera! Hoppas att det blir bättre sömn inatt som sagt.

Hoppas att Ni haft en bra dag! Tjing tjong

Av Linda - 25 maj 2011 23:34

 

 

 

    


Nu har jag suttit och kollat igenom SOLOs November nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Det blev mest kläder denna gången faktiskt.


Detta hittade jag i SOLOs November nummer 2o1o:

* Clarins Pure and Radiant Mask, 285 kronor- VILL HA! Djuprengörande men ändå mild! 

* Påslakanset H&M Home, 249 kronor- Fint påslakanset i den finaste färgen!

* Halsduk Ginatricot, 149 kronor- Fin och skön halsduk! Gillar Ginas halsdukar faktiskt då jag tycker att dem är bra!

* Stickad Tröja Ginatricot, 249 kronor- Den ser varm och skön ut! Rätt schysst är den också!

* Spetsklänning Cubus, 299 kronor- VILL HA! SNYGG klänning, tycker jag!

Av Linda - 25 maj 2011 21:34

Nu när jag har läst ut SOLOs November nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Solos stora fråga: Hur långt är det nya förevigt? Jag tyckte att det var intressant att läsa, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Du och jag, förevigt tillsammans... Eller i alla fall förevigt, just nu. Idag är inte långa relationer nödvändigtvis lika med för resten av ditt liv. SOLO undersöker den nya bäst före-märkningen.

Artikeln är skriven av Nathalia Lindvall och Katarina Wendelin.


I Sverige är vi ganska duktiga på att ha långa relationer och under de senaste åren har det där med att knyta banden framför en mindre eller större skara till och med blivit trendigt. Samtidigt är Stockholm världens singeltätaste stad och skilsmässa är inte längre något man skäms för att snacka om. Men vad är då en lång relation, idag? Ett äktenskap innebär inte alltid att det där "tills döden skiljer oss åt"-löftet hålls. Skilsmässan är något som alltid finns där som en otrevlig möjlighet för många. Kanske tror vi inte längre på kärlekens magiska kraft, på själsfränden som läser våra tankar, och går det ens att tänka sig att vara tillsammans med samma person i femtio år när det är så enkelt att bryta upp och simma vidare till någon av alla de andra fiskarna? Dessutom är ju singel inte längre något fult och tragiskt utan något många strävar efter att vara länge, kanske för alltid.


Att det inte är bra att stressa upp sig över sin relation är något som trendanalytikern Stefan Nilsson håller med om. Han menar att relationer idag präglas av en jakt på en ständig endorfinkick: Vi vill känna de där fjärilarna i magen, hela tiden.

- Vi ställer otroligt höga krav på oss själva idag, vi vill alltid bli bättre, alltid ha mer och vi är aldrig nöjda. Livet ska vara så ultimat som möjligt och många bygger upp en bild av precis hur de vill att det ska vara och sen försöker de följa den planen. Det gäller både kärleken och karriären, att ständigt leta efter det perfekta blir som en drog, säger Stefan.

 

Ingemar Gens är relationsexpert och han menar, precis som Stefan, att tvåsamheten alltid varit, och alltid kommer att vara, det vi alla vill uppnå.

- Du vill hitta den där speciella, den där underbara, människan som du kan dela ditt liv med. Nuförtiden är det dock betydligt svårare att hitta en sådan person då vi, och i synnerhet kvinnorna, har höjt kraven. Man kan säga att det är precis som när man förr i tiden ville gifta upp sig över sitt stånd; idag vill kvinnor hitta någon som är "bättre" än de själva. Man vill ha en man som tjänar ännu mer, är ännu snyggare och har en ännu bättre karriär än man själv, något som kan göra att kvinnor omedvetet är väldigt kräsna. Vi är inte alls mer rädda för att binda oss men vi är mer måna om att hitta någon som duger.

 

Stefan Nilsson håller med Ingemar men berättar att vi fortfarande har en väldigt romantiskt syn på förhållanden och på kärlek i allmänhet. Enligt honom ör vi inne i en mycket romantisk tidsperiod: kärleken ska ta plats och vi har också en väldigt positiv syn på den. Dock är vi också otroligt kräsna och byter gärna om det inte är precis som man vill att det ska vara.

- Förr fokuserade vi på det positiva i relationen och tog inte problemen på så stort allvar, man jobbade sig igenom dem istället. Nu gifter man sig för att fira den kärlek man känner för någon just nu, men man vet också att det går att skilja sig väldigt enkelt. Man ger helt enkelt upp mycket lättare, och går vidare til nästa, för tänk om han eller hon faktiskt kan ge dig det där pirret du letar efter? Man är räddn för att inte kunna hantera situationen när allt inte är rosenrött längre, och inser inte att vardagen faktiskt inte alltid är underbar. Ibland är det tufft och man måste lära sig att acceptera det och inte tro att det är ens relation som går utför.

 

Just lugn är något Stefan Nilsson tror att vi borde fokusera på mera på när det kommer till relationer.

- Vi borde inse att jakten på kärlekskickar bara kommer att leda till att alla kommer att knapra lugnande piller innan de är trettio. Visst, det är viktigt att ha roligt med sin partner och man ska inte bli bekväm, men att leva lite mer för stunden är nog en bra idé och du ska verkligen försöka uppskatta det du har. Det är nästan som om folk försöker att göra karriär i kärlek också; man ska åka på de häftigaste resorna, ha det bästa sexet, det roligaste umgänget och samtidigt ha härliga myskvällar i soffan. Man glömmer bort att ett förhållande först och främst ska handla om ömma känslor för en annan person. Kärlek ska ju inte vara något utkalkylerat.  

 

Ingemar Gens menar att de relationer som framförallt blir långvariga är de där man träffat sin partner i trettioårsåldern. De som träffas unga tenderar, av naturliga orsaker, att vilja träffa fler innan de stadgar sig.

- För att få ett förhållande att fungera är det viktigt att man är jämställda och inte bundna av stereotypa könsroller. Man ska kunna dela på allt arbete i hemmet till exempel, och man ska gärna också dela sin livsresa. Det betyder att man har ungefär samma typ av karriär, samma mål och liknande inkomst. Blir det för stor skillnad är det svårt att kunna följa samma väg i livet, och risken för till exempel skilsmässa ökar. Eftersom relationer också är mycket mera utbytbara idag är man inte heller lika rädd för att bryta upp om det inte fungerar.


Att hitta kärleken kan vara svåt men det är värt att vänta på den rätte. Att vara kräsen kan vara precis det som krävs för att du ska hitta den där som sticker ut ur mängden men själsfrände existerar nog trots allt bara på film. När det börjar krisa, och det gör det förr eller senare för precis alla par i hela världen, är det oftast värt att rida ut stormen. Okej, han kanske inte fäller ner toalocket och kanske älskar han att sjunga med till White Snake, men fundera på det där som betyder lite mer. Finns han där för dig? Vet han att du älskar vita liljor? Kollar han på "Gossip girl" bara för att kunna prata med dina bästisar? Då kanske han är värd lite hårt arbete (pch en pch annan robotfilm på bio)...


Ingemars bästa tips

1. Var generösa mot varandra, beröm, uppmuntra och hjälps åt. Det kommer oftast ingenting gott ur kritik och tillrättavisningar.

2. Introducera varandra i ämnen och områden som ni själva uppskattar, men som partnern ännu inte upptäckt. Ha tålamod och gör det med kärlek.

3. Utvecklas tillsammans och se på varandra som jämlikar. Om ni är av olika kön, kom ihåg att ni är ack så mycket mer lika än olika och att "det motsatta könet" är en myt...


    

Av Linda - 25 maj 2011 15:34

Nu när jag har läst ut SOLOs November nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om 1o tecken på att du haft en bra respektive dålig kväll. Det var lite kul, tyckte jag, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Ibland blir kvällen lyckad, ibland mindre lyckad. Vi vet när du kan glädjas och när det är dags att gräva ner dig, dock gissar vi att du själv känner hur det ligger till.

Artikeln är skriven av Katarina Wendelin.

 

1o tecken på att du haft en bra kväll

1. Du kommer ihåg var du bor, vad du heter och varför du har ett hjärta intatuerat på skinkan. Det finns en bra förklaring och den involverar inte Henke som du var dökär i när du gick i åttan.

2. Din kareokeversion av "All by myself" spelades in av okänd välgörare som skickade in videon till "Idol"-juryn. Dina kommande fredagar är nu uppbokade av något som heter "livesändning".

3. Du är en miljon rikare. Vem visste att det lönar sig att titta på Bingolotto?

4. Din dejt är inte seriemördare, din brorsa eller din mammas ex och han kallar sig inte Hornyboy69 på Match.com. Han har heller inte "ett komplicerande förhållande" till sin föredetta och vill inte att du kissar i hans navel. Score!

5. Dörrvakten misstar dig för Sveriges största bloggerska och låter dig och dina åtta väninnor trippa förbi VIP-kön. Väl inne berättar du högt om bloggdöden och hur det nya är att utbilda sig på högskola och skaffa sig ett nio till fem. Ungdomarnas framtid är din sak.

6. Du springer på din gamla bästis Linda som du inte sett sedan nian. Det visar sig att ni numera bor grannar och har precis lika mycket gemensamt som då.

7. Innehaket var så fullt att servitrisen glömde ta betalt för dina fyra Strawberry daquiris. I taxin hittar du en femhundralapp och tar taxin genom Burger Kings drive-in - för att du kan, darling. Medan du och chauffören äter varsin whopper berättar han för dig om sin son som studerar till jurist och den extra flybiljetten till familjens semester i strandvillan i Turkiet han måste bli av med. 

8. Du vaknar utan huvudvärk, spyor på golvet och utan en främmande man brevid dig men med en bebismjuk hud, soft hår och målade tånaglar. Hemmakväll är bra kväll.

9. Du skulle gå ut men avbokade i sista stund. Du springer istället ner till din lokala kiosk för att äntligen hyra "Eclipse" i skyhöga stilettos och din lilla svarta. När du står och väljer dyker svinet till ex-kille och hans nya tjej upp; i mysbyxor, flottigt hår och med vitlöksandedräkt. Yes!

1o. Alkolås på mobilen - check!


1o tecken på att du haft en dålig kväll

1. Du vaknar i en våningssäng på Finlandsfärjan av att väldigt sura Tuulikki kallat på vakten för att flytta på dig. Hur du hamnade på färjan är ett mysterium, precos som det första pris i Miss wet t-shirt-tävlingen som ligger i väskan. Vinsten är berättigad valfri kärlekskryssning inom ett halvår. Tydligen har du bjudit med någon som heter Timppa.

2. Din kareokeversion av "All by myself" är numera etta på Youtubes mest sedda-lista.

3. Det närmaste en tungkyss du kom var den gigantiska råtta som slickade dig på benet när du försökte hitta mobilen i botten av väskan. Vilka är de första tecknen på rabies nu igen?

4. Att bergsklättra klockan halv två på natten på ett höstblött berg var inte din smartaste idé. Hej helkroppsgips och rehab-jul!

5. Tydligen har du lovat någon som kallar sig Bengan att återkomma angående en trashad motorcykel. Hans telefonnummer är inrakat på din hjässa.

6. Du tyckte att det här var kvällen att berätta för din bästis Linda om den där gången i nian när du låg med hennes kille. Du trodde hon skulle uppskatta humorn. Det gjorde hon inte.

7. Du blev inte insläppt på hippaste klubben och talade då om för dörrvakten att han ser ut som din chinchillas bakre region, är utrustad med en gnagares hjärna och lider av ett seriöst Napoleonkomplex samtidigt som du slängde grus på den övriga kön. Ditt valfria telefonsamtal gick till 118 1oo där du ställde frågan "Är alla poliser kärringar?".

8. I taxin på vägen hem googlar du in på tevetablån och förbannar att du missade "Hem till byn".

9. Din utkorg på mobilen är full av sms där du talar om för samtliga kontakter i telefonlistan att du är ledsen för att du smittat din kille med kondylom. Den senaste inforapporten meddelade att din chef nu fått sitt sms.

1o. Du är numera förlovad med "Mammas pojkar"-Bobby...     


  

Av Linda - 25 maj 2011 13:34

Nu när jag har läst ut SOLOs November numemr 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Olivia Palermo. Hon behöver ju ingen närmare presentation då de flesta vet vem hon är. Jag tycker att hennes kille är sjuktsnygg, och sen klär hon sig riktigt snyggt emellanåt. Tänkte i alla fall skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Hennes liv är en sval flickdröm bestående av glittrande välgörenhetsgalaor, ett perfekt jobb och dyrbara shoppingvanor. Olivia Palermo tog sig tid att besvara SOLOs frågor mitt i sin späckade it girl-tillvaro.

Artikeln är skriven av Katarina Wendelin och Karin Nordin.

 

Hej Olivia! Vad gör du just nu?

- Just nu njuter jag mest av att vara ledig och resa runt i Europa. Jag var i Paris för couture-visningarna och sedan åkte jag direkt till berlin för modeveckan där. Det har varit en fantastisk resa!

 

Hur blev du en del av "The City"?

- Jag blev involverad i serien när producenterna kontaktade mig för att fråga om jag var intresserad, vilket jag var.

Du och Whitney Port framställs inte direkt som bästisar... Hur ser sanningen bakom er relation ut?

- Jag önskar Whitney allt gott. Vi är vänliga och professionella mot varandra och vi lägger alltid några minuter på att snicksnacka när vi stöter ihop.

Hur håller du dig i form?

- Jag gillar bikramyoga, skidåkning och tennis.

 

Du har porträtterats som något av en bitch i serien. Är det en rättvis bild?

- Helt ärligt så ser jag inte mig själv som en elak tjej och det gör inte mina kompisar eller min familj heller. men serien ska underhålla våra tittare och därför blir vissa grejer lite överdramatiserade. I verkligheten vill jag se mig själv som en positiv och lättsam person.

Hur ser din relation till Erin Kaplan ut? Hon verkar ju så elak?

- Erin och jag har en strikt professionell relation, vi jobbar båda två på Elle och vi ses egentligen bara när vi filmar på Elle-kontoret. I verkligheten har vi betydligt mindre kontakt med varandra än vad folk förmodligen tror. Men vi gör alltid vårt bästa för att vara proffsiga och samarbeta för tidningens bästa.

 

Välgörenhet ligger dig varmt om hjärtat. Varför är det så viktigt för dig?

- Jag tycker att alla som kan dela med sig av något - även om det inte handlar om pengar utan kanske bara några minuter av sin tid - ska göra det. Även små saker kan ju göra stor skillnad.

 

Många unga kvinnor som skriver till SOLO berättar om sin dåliga självkänsla. Vad vill du säga till dem?

- Vi har alla våra brister och sviktande självkänsla är något som de flesta upplever. Mitt råd till unga kvinnor som jag äör att fokusera på det som är positivt - tänk på allt som är bra med dig själv istället för att stressa över dina brister.


Hur fick du din fantastiska känsla för mode? Vi älskar din stil!

- Tack! Jag tror att jag var väldigt lycklig att födas in i en stilmedveten familj. Min mamma och faster gav mig en känsla och kärlek för mode vid en väldigt låg ålder.

Men hänger du någonsin bara hemma i mjukisbrallor?

- Absolut, det gör jag! 

Hur ser en utekväll ut för dig?

- Det kan vara att gå på någon filmpremiär eller äta middag med min pojkvän Johannes och några nära vänner.

 

Det är höst nu, även på Manhattan. Hur klär du dig modehösten 2o1o?

- Svarta höga skor från Charlotte Olympia med en lila, genomskinlig klack och mycket päls!

Vad är det första som dyker upp i ditt huvud när jag säger Sverige?

- Vackra människor, Ikea och underbara köttbullar!

Finns det några svenska märken du gillar?

- Ja, Filippa K.

 

Det låter bra! Tusentals kvinnor är avundsjuka på ditt hår. Vilken är hemligheten bakom de där signaturlockarna?

- Jag gör bara mitt bästa för att hålla mitt hår hälsosamt, jag försöker hålla det mjukt och välbalsamerat. Dessutom är det viktigt att ge det en paus från all styling lite nu och då.

 

Okej, berätta, vad är det knäppaste du hört om dig själv!

- Att jag skulle ha opererat näsan!

Du verkar så perfekt, det blir nästan lite jobbigt för oss andra. Så snälla, avslöja något pinsamt om dig själv.

- Jag har definitivt vissa klumpiga tendenser och jag är känd för att snubbla över mig själv då och då.

 

 

  

Av Linda - 24 maj 2011 21:34

 

 

 

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Cosmopolitans November nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har bara hittat kläder denna gången vilket är roligt då jag inte hittar så mycket kläder i Cosmo längre.


Detta hittade jag i Cosmopolitans November nummer 2o1o:

* Pälsväst TopShop, 1699 kronor- Tycker att denna ser varm och skön ut! Fuskpäls är det förstås!

* Kjol Frk Åhléns, 249 kronor- Fin kjol! Det är rätt snyggt med tajta kjolar, tycker jag!

* Cardigan Ginatricot, 199 kronor- Denna ser verkligen jätteskön ut! Gillar färgen också!

* Louis Vuitton Alma Väska, 1o7oo kronor- VILL HA! Åååå, denna vill jag verkligen äga i den snyggaste färgen!  

Av Linda - 24 maj 2011 19:54

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans November nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om väljer du pojkvän efter din pappa? Det var intressant att läsa om, så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Ditt val av män och andra relationer kan ha att göra med din och din pappas relation. Går det att sluta fred med farsan - och få en ny, sund uppfattning av män? Cosmo reder ut.

Artikeln är skriven av Camilla Björkman.

 

Under filmfestivalen i Venedig får Sofia Coppola stående ovationer för sin nya film Somewhere om en manlig filmstjärna som återförenas med sin 11-åriga dotter. Nu visas den på bio - och får säkert många tjejer att fundera. För hur påverkas du egentligen av din pappa? Och hur mycket påverkar han i din syn på män och vilka du faller för?

Mycket, om man får tro psykologen och psykoterapeuten Egil Linge som har skrivit boken Hemligheten - från ögonkast till varaktig relation.

- I de flesta fall är pappan den förste mannen som flickan träffar och han är naturligtvis jätteviktig för henne. Jag tror att det är sant att kvinnor som har och har haft en bra relation med sin pappa får en starkare identitet och självkänsla, säger han.

Egil Linge menar att det inte är en klyscha att man faller för män som påminner om ens far.

- Är din pappa lekfull och skojar mycket väljer du kanske en man som är likadan, medan om din pappa är känslokall och svartsjuk kan du dras till en liknande kille. Eller så gör du tvärtom. Du är så trött på din lekfulla pappa att du väljer en allvarlig man. Så även då påverar ju pappa dig.

Med andra ord, en trygg och omtänksam pappa bäddar för att du hittar en lika fin man. En frånvarande och manipulerande pappa däremot - kan leda till det värsta.

- Risken är att du dras till män som påminner om honom för att på så sätt kunna "laga" er relation - fast då med männen du träffar, säger psykologen och psykoterapeuten Leena Hirvonen.

 

En som kan skriva under på det är Jackie Ferm, tidigare deltagare i Paradise Hotel och dotter till Lars Ferm. Förut hette han Lars-Inge Svartenbrandt och är känd som en av Sveriges farligaste brottslingar. Ända sedan Jackie var liten har han suttit inlåst på Kumlaanstalten.

- Min pappa är och förblir min hjälte, säger Jackie Ferm när Cosmo träffar henne. Han är väldigt intelligent och fascinerande och som liten såg jag alltid upp till honom.

Men att han övergav henne har satt sina spår. Männen Jackie faller för påminner på ett eller annat sätt om hennes pappa. Intelligenta, manipulerande och alltid många år äldre. Innan hennes Paradise Hotel-medverkan var hon tillsammans med en man som några månader in i förhållandet släppte bomben att han var pappa till tre barn. De bråkade jämt.

- Det var en relation som gjorde ont nästan hela tiden, på samma sätt som min relation till pappa har gjort, konstarerar Jackie.

Idag är hon singel, men kan fortfarande se ett mönster i de män hon träffar. Trots att många bra män står på led är det fortfarande de dramatiska och mörka hon faller för.

- De snälla och gulliga killarna bekommer mig tyvärr inte, även om jag skulle önska att det var så, säger hon.


Så är en frånvarande eller taskig pappa lika med ett sabbat kärleksliv - för alltid? Inte alls.

- Processen att bryta det här mönstret går faktiskt ganska snabbt. Har du väl insett att du har ett problem är du också motiverad att lösa det, säger psykologen och psykoterapeuten Leena Hirvonen.


Men. Det är viktigt att komma ihåg att en försoning inte leder till att din relation till män automatiskt blir bättre. Den biten måste du (tyvärr!) lösa på egen hand. Till att börja med gäller det att, en gång för alla, acceptera det som varit. Du kommer aldrig att kunna vrida tillbaka klockan eller ändra din pappa. Först när du förstår det kan du gå vidare.


En annan pusselbit är att skapa en mer realistisk, verklighetstrogen bild av din pappa. Var han borta mycket eller bara inte så känslomässigt närvarande när du var liten, kanske du har byggt upp en sorts idealbild av honom, menar psykologen och psykoterapeuten Egil Linge.

- Den där bilden gör att du som vuxen söker efter den perfekta partnern. Drömmen kan vara så stark så att du inte ser verkligheten, vilket gör att du hamnar i destruktiva relationer, säger han. 

Knepet är att intervjua din pappa. Hur har han själv haft det i sitt liv? Hur var hans relation med föräldrarna? Vad är viktigt i hans liv?

- Då får du en mer realistisk bild av honom. Och du kan också förstå att hans handlingar förr inte var kopplade till dig, säger Egil Linge.

 

En annan viktig del för att bryta handbojan mellan din pappa och dina män, är att inse vad du saknar hos honom. Till exempel närhet, förståelse, kramar, kärlek. Och sedan, vad kan du göra för att fylla hålet?

- Ska du leta efter en man som kan ge dig allt det här, eller en man som inte kan det? Genom att fråga dig själv det börjar du bli medveten om hur du kan skapa en förändring själv, säger psykologen och psykoterapeuten Egil Linge.

Om du träffar någon då, som får hjärtat att klappa fortare? Våga vara ärlig mot honom. Berätta hur din relation har varit med din pappa, och säg att du faller för en viss sorts män vilket kanske inte alltid är så bra. Då kan han vara ärlig tillbaka och berätta hur han fungerar.

Och utmana dig själv genom att ge männen som är pappas motsats en chans.

- Fråga dig själv om du kan tänka dig att vara vän med honom. Kan du det kan du också gå på dejt med honom, säger psykologen och psykoterapeuten Egil Linge...

 

     

Av Linda - 24 maj 2011 17:34

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans November nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Cosmo kartlägger hur du hanterar 1o olika sorters män. Vilken typ dejtar du? Detta tyckte jag var väldigt intressant, och jag skrattade lite då det faktiskt stämmer. Så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Alla män är på sitt sätt. Frågan är: Hur hanterar du den du dejtar just nu? Psykologerna Mattias Lundberg och Anders Wahlberg, som skrivit boken 17 typer av män och vad de säger till psykologen, ger dig svaren.

Artikeln är skriven av Jacqueline Joo.

 

Han som alltid kommer för sent.

- Antingen är han bara en slarver eller så har han inte respekt för dig, säger psykologen Mattias Lundberg. I vilket fall, ge igen med samma mynt! Brukar han komma en kvart för sent, kontra med att komma en halvtimme sent. Förhoppningsvis förstår han vinken. Ett annat sätt är att bara gå därifrån om han inte dykt upp efter en kvart. Då är det upp till honom att få tag på dig igen.

 

Han som aldrig tar några intiativ

- Är det alltid du som hittar på saker kan det bero på att han antingen inte vill vara för på eller bara har dålig fantasi, säger Mattias Lundberg. Föreslå att ni överraskar varandra varannan gång med en ny dejt. På så sätt tvingas han att bidra.

 

Han som aldrig svarar i telefon utan bara genom SMS

- Kanske tycker han att det är svårt att prata i telefon? säger Mattias Lundberg. Svara inte på hans SMS, eller skriv bara "ring mig istället". Då ger du honom inget annat val.

 

Han som aldrig vill presentera dig för sina vänner

- Om du träffar hans kompisar blir ni offentliga som par. Då blir det jobbigare om du sedan dumpar honom, kanske han tänker, eftersom han måste berätta för alla, säger psykologen Anders Wahlberg. Han kan också vara orolig för vad du ska tycka om hans vänner.

Fråga saker om dem och säg att du vill träffa dem, avvakta och invänta en inbjudan. 


Han som gör allt för dig no matter what

- Njut så länge det varar, men förbered dig på att det kan avta med tiden, säger Mattias Lundberg. Det kan vara så att han spelar ett spel för att du ska gilla honom eller så är han sådan i grunden, vilket som stämmer märker du rätt snart.

 

Han som bara hör av sig på helgerna

- Den här mannen vill knappast ha ett förhållande till vardags och utnyttjar dig för sina egna behov, säger Anders Wahlberg. Risken finns att du inte är den enda, utan kanske nummer fyra den helgen, så är han värd dig?

Antagligen inte.

Dumpa honom!

 

Han som alltid säger: "Jag tar nästa nota, är det lugnt eller?"

- Kanske har han helt enkelt inte råd att bjuda dig, eller så är han bara hemskt snål, säger Mattias Lundberg.

Testa honom! Beställ in notan och gå på damernas ... länge. Eller så säger du koer när ni är klara med middagen: "Betalar du, så går jag ut och väntar så länge?"

 

Han som bara vill träffas hemma

- Antingen är han rädd för att visa att han har ett förhållande med dig, eller så vill han umgås med dig i en så mysig miljö som möjligt, säger Anders Wahlberg. Fråga honom rakt ut varför ni aldrig går ut, och säg att du gärna vill att ni ska börja göra det. Gillar han dig kommer han att bjuda ut dig, ignorerar han det är han ingenting att ha.

 

Han som aldrig hör av sig - men blir glad när du gör det

- Antingen spelar det inte så stor roll för honom om ni hörs av eller inte, eller så är han rädd för att vara för pushig, säger Mattias Lundberg. Vänta ut honom! Är han värd det så orkar du vänta. och betyder du tillräckligt mycket för honom så hör han av sig tids nog.

 

Han som inte vill planera

- Han är mannen som har många järn i elden och inte hinner ha ett förhållande egentligen, eller så ogillar han att bli låst och vill kunna vara spontan, säger Anders Wahlberg. Förklara för honom hur viktigt det är för dig att kunna bestämma saker i förväg. Kompromissa sedan - varannan gång spontandejt, varannan gång mer bokad dejt...

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards