Alla inlägg den 4 april 2011

Av Linda - 4 april 2011 21:56

När jag var klar med maten idag, och hade lagt upp den på tallriken så händer det som jag absolut INTE vill ska hända när jag är sjukthungrig!! Tallriken spricker på mitten i två delar. JÄVLAR sa jag bara. Orkar inte bli irriterad heller.

Det har vart en väldigt händelselös dag. Fixat lite här hemma bara, men mer kommer det att bli i veckan. Ska jobba imorgon också så det blir bra det.

Nu ska jag fortsätta se på big brother. Hoppas att Ni haft en bra dag. Tjing tjong


Min trasiga tallrik..

 

Av Linda - 4 april 2011 18:05

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans September nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln med Katy Perry. hon har en grymt bra sångröst, och hon bjuder lite på sig själv i sina outfits ibland. Jag tänkte iallafall skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Då: Hon var pank och på väg att ge upp sina drömmar om att bli en stjärna. Nu: Med sin andra skiva i hamn kan Katy Perry räkna sig som en av de största på pophimlen. Och som blivande fru till den roligaste mannen Russell Brand.

Artikeln är skriven av Shirley Halperin och Jonna Karvonen.


Katy Perry vet hur man gör entré. På MTV Movie awards i juni gick hon nedför röda mattan iklädd en knallblå peruk. På sin födelsedagsfest för några år sedan kom hon utklädd som musikikonen Freddie Mercury, med allt vad det innebär (inklusive en mustasch och fejkdåliga tänder). Och när det är dags att plåtas för Cosmo ger den här 25-åriga skönheten alla en oskyldig blick för att sedan rusa direkt till - vad annars? - stereon och sätta på Lindsay Lohan-låten Bossy.

 

Det tycks inte vara en tillfälighet att hon väljer just den låten eftersom det inte råder några som helst tvivel om att Katy styr sin egen show. Hon sätter på sig 12 centimeter höga Emilio Pucci-klackar och skiftar poser så snabbt att knappt kameran hänger med i svängarna. Katys väg till framgång var dock mycket mer kringelkrokig än vad hennes glammiga yttre ger sken av. Det gick åtta år av falska förhoppningar och återvändsgränder innan hon lyckades slå igenom med den miljonsäljande skivan One of the boys.

- Jag sa att jag skulle satsa på det här tills jag fyllde 25, och om jag inte lyckades innan dess så skulle jag ge upp och försöka hitta mig en schyst man att gifta mig med, säger Katy medan hon tuggar på revbensspjäll efter plåtningen.


Vid det här laget vet de flesta att hon fick både karriären och mannen. Och med mannen menar vi den brittiska komikern och skådisen Russell Brand, som efter fyra månader gick ned på knä och friade till Katy på deras nyårssemester i Indien. Innan hon hade träffat Russell lät det så här bör gib pratade med amerikanska Cosmopolitan.

- Jag är på det här fantastiska äventyret men om jag inte har någon att prata med på kvällen känner jag mig ensam.

Hon behöver knappast känna sig ensam längre. "Det finns aldrig en tråkig stund i mitt liv nuförtiden, det är som en humorshow 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan", sa Katy till tidningen Entertaiment weekly tidigare i år när hennes fästman kom på tal.

 

Men innan Madonna hjälpte Katys karriär att nå helt nya höjder genom att nämna låten Ur so gay till sin favoritlåt, och innan I kissed a girl blev så där kontroversiell, hade Katy faktiskt landat, och förlorat, tre skivkontrakt.

- Ett skivbolag sa till mig och andra kvinnliga artister att några av oss skulle offras. Jag var 19 ... Och jag blev helt förkrossad.

 

Men hon fortsatte att kämpa och mingla med folk som kunde hjälpa henne att kickstarta hennes karriär. (En av dem var kändisbloggaren Perez Hilton som fortfarande är en god vän till Katy).

- Det sög musten ur mig att gå på fester och hänga med folk och låtsas som att det inte var något märkvärdigt, när det enda jag egentligen ville var att ha den typ av framgång som de hade, berättar Katy.

 

Lågvattenmärket kom 2oo7 när Capitol records veslöt sig för att inte signa henne efter månader av förhandlingar.

- Jag hade en klump i halsen men jag kunde inte ens gråta, säger hon med blicken mot golvet. Jag tänkte att jag inte borde ha haft så höga förväntningar. Jag bara satt i min bil, som jag inte hade betalat för i två månader, och visste att jag inte hade några pengar till alla räkningar.       


Det var dock inte första gången som Katy fick känna den bittra eftersmaken av motgångar. Hon hoppade av high school när hon var 16 - hon har sedan dess fått sin examen - för att lämna hemstaden Santa Barbara till förmån av Los Angeles. Det hade varit tufft för vilken tonåring som helst, men Katys föräldrar råkar dessutom vara nyfrälsta präster. Hon började bryta sig loss från kyrkan ungefär samtidigt som hon bestämde sig för att inte vänta med sex till äktenskapet.

- Jag tänkte "jag vet inte om jag kan hålla det löftet eftersom det finns en kille på mitt sommarläger som är riktigt söt", fnittrar hon. Man pratade inte om sex hemma hos oss, men jag var en mycket nyfiken ung tjej.

Katy förlikar sig med sin uppväxt och revolten mot den genom att inte be om ursäkt för något.

- Jag definieras inte av var jag kommer ifrån, börjar hon. Jag tog aldrig en del av de regler och det hat som ibland följer med religionen. Men om mina föräldrar blir lyckliga av vad de tror på, så är jag glad över att inte stå i vägen för dem.


Men tillbaka till Katy sittande i sin bil efter nederlaget hos skivbolaget. Hennes drömmar verkade rinna ut i sanden och hon ville ju inte flytta hem till Santa Barbara igen. Så vad hände? Hennes föräldrar skulle kanske kalla det ett mirakel: Capitol records styrelseordförande och VD ändrade helt sonika sig (Katy tror att det inte funkade med några av de abdra tjejerna som han hade signat) och ett år senare hade hennes debutplatta blivit en stor hit. Vad är oddsen för det? 

- Det är en på miljonen, säger Kara DioGuardi, domare i amerikanska Idol och Katys kollega när de skrev ett antal spår till Kelly Clarksons senaste skiva. Men Katy trodde så mycket på sig själv och fortsatte att mala. Den tjejen jobbar hårdare än alla. Och hon älskar verkligen det hon gör. 

 

Med en framgångsrik debut i ryggsäcken är Katy nu beredd att bryta ny mark med uppföljaren Teenage dreams. California curls, den första singeln från albumet, klättrade direkt upp på topplistorna och det gör onekligen den här Kalifornien-tjejen nöjd. Mycket nöjd.

- Det här är en riktigt viktig tid i mitt liv, förklarar Katy.. Jag kan inte bara vara tjejen som sjöng I kissed a girl. Jag måste lämna ett arv efter mig...

 

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards