Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Linda - 18 februari 2011 23:14

  

 

Eftersom jag kollade på Diryt Dancing förra fredags så tänkte jag att jag ser ytterligare en grym film ikväl nämligen; Pretty Woman =)

Det finns ändå inga bra filmer på teven som jag vill se ändå..

Det är kul att se gamla Nostalgi-filmer som man är uppvuxen med.

I   this movie!

Av Linda - 18 februari 2011 15:04

  


Detta receptet hittade jag i VeckoRevyn nummer 16 (22 Juli) 2o1o.

Jag tycker att denna tårtan ser jättegod ut, speciellt med alla jordgubbarna på.


8-1o bitar.

 

Du behöver:

4 dl blandade nötkärnor.

2 dl strösocker.

4 äggvitor.

 

Fyllningar:

2 dl vispgrädde.

1 msk kakao.

5oo g kesella.

 

Garnering:

3 dl vispgrädde.

½ liter jordgubbar.

 

Gör så här: Sätt ugnen på 155o grader. Mal eller mixa nötterna till ett fint mjöl och blanda med sockret. Vispa äggvitorna till ett fast skum. Vänd ner dem i nötblandningen. Bred ut smeten till 3 rundlar á 24 centimeter, på plåtar med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen cirka 25 minuter. Lossa genast borrnarna från pappret på plåten. Vispa grädden lätt till fyllningen. Blanda kakao och socker och rör ner i grädden. Lägg ihop bottnarna med fyllningarna emellan. Vispa grädden till garneringen och bred över tårtan. Lägg på jordgubbar.

Av Linda - 18 februari 2011 00:34

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom VeckoRevyn nummer 16 (22 Juli) 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag hittade bara två produkter denna gången.


Detta hittade jag i VeckoRevyn nummer 16 (22 Juli) 2o1o:

* Dermalogica After Sun Repair, 365 kronor- VILL HA! Produkten luktan aningen fränt men doften känns väldigt naturlig, som att det inte innehåller några artificiella doftmedel, vilket är positivt. Den känns skön mot huden, svalkar de röda partierna och går in i huden snabbt.

* Fuskpälsjacka Vila, 899,95 kronor- Tycker att denna är fin! Skulle kanske inte använda den själv, men den ser onekligen skön ut!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards