Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Linda - 14 februari 2011 21:34

Idag fick man veta att Peter Forseberg lägger av.. Detta tycker jag är jättetråkigt då han är min absoluta favorit sen Lillehammer, 1994. Han har vart min idol även om jag själv inte har spelat ishockey - någonsin.

Han är världens bästa   Han har gjort såå mycket, och han har jävlar i mig kämpat, och kämpat!! Det är hans kämparanda som jag beundrar honom sjuktmycket för även hans envishet, och ödmjukheten som han har. Han ska ha all cred som han kan få!!

Finner inga ord faktiskt är liksom helt mållös... Delar med mig av några citat istället som jag håller med om. Detta är precis vad jag tycker, men inte kan få fram...


"Där gick Sveriges/Världens genom tidernas bästa hockeyspelares karriär i graven. Det sista comback försöket blev bara två matcher. Foppas som skulle göra hemmadebut ikväll/natt. Detta var inget värdit slut på karriären. Hade det inte varit för alla skador. Så hade han vunnit mer än sina två Stanley Cup, två VM-Guld och... två OS-Guld. Ända han inte vann var SM-Guld. Detta blev en sorgens dag".

 

"Ibland undrar man ju vilket idiotiskt jävla land man bor i, där folk gottar sig i att en idrottssjärnas karriär är slut. Vilka är ni som klankar ner på Foppa då, förresten? Ni kan ju inte ha varit särskilt lyckade i vad ni än höll på med, eftersom ni är så jävla bittra. Nej, uppskatta Foppa för allt han gör och har gjo...rt för svensk hockey, för det är han värd. Foppa höjde publiksnittet i ALLA arenor MODO spelade i förra året, det säger väl någonting"?.

 

   

    

Peter privat och Peter med Mats Sundin efter OS-guldet i Turin, 2oo6.

Av Linda - 14 februari 2011 17:34

     

 

Vill bara önska Allihopa Glad Alla  -ans dag! 

Hoppas att Ni får en bra dag!

 

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards