Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Linda - 31 januari 2011 23:45

  

  


Nu när jag har läst ut CHIC nummer 15 (15 Juli) 2o1o, har jag suttit och kollat igenom tidningen för att se om det fanns något som jag ville ha. Jag har bara hittat två produkter denna gången.


Detta hittade jag i CHIC nummer 15 (15 Juli) 2o1o:

* Topp/Klänning Vero Moda finns hos www.nelly.com bland annat, 475 kronor- Tycker att denna är fin, och jag är lite svag för ränder!

* Clinique Superbalanced Powder Makeup Spf 15 o5 Natural, 35o kronor- VILL HA! En ny favorit bland mineralprodukterna som ger en lätt, naturlig täckning och som fått idel lovord av personer med fet, aknebenägen hy. Även min lite torrare hud gillar den och den hör till de bästa jag själv har testat!

Av Linda - 31 januari 2011 22:36

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 15 (15 Juli) 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om 1o budord för en hetare kropp. Jag tyckte att det var bra så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Glöm strikta dieter och stenhård träningsdisciplin; vägen till en sundare kropp går genom smarta vardagliga rutiner. Varsågod, här är ditt nya hälsomantra.

Artikeln är skriven av Johanna Persson.

 

1. DU SKALL NJUTA AV MATEN

Undersökningar visar att vi alltför ofta kastar i oss maten, gärna framför TV:n. Inte bra! Att ta tid tid att verkligen njuta av måltiden - gärna med roligt sällskap - har flera fördelar; näringen tas lättare upp, du får bättre matsmältning och snabbare förbränning.

2. DU SKALL HITTA EN TRÄNINGSFORM SOM PASSAR DIG

Den bästa träningen är den som blir av, så släng inte bort pengar på ett gymkort om du hellre springer utomhus eller zumbar loss i vardagsrummet. Våga testa något nytt; att lämna den trygga asrobicssalen för ett svettigt pass MMA (Mixed Martial Arts) på närmsta kampsportsklubb kan ge en riktig nytändning.

3. DU SKALL DRICKA MYCKET VATTEN

Det enklaste budordet att följa är skönhetsvapnet på flaska som alla modeller svär vid - vattnet! Två och en hald liter utspritt över dygnet får fart på ditt system, rensar ut gifter och får din hy att stråla. Glöm inte att fylla på med ännu mer vätska när du tränar.

4. DU SKALL FÖRBÄTTRA DIN HÅLLNING

Kolla in kändisbilderna i CHIC, vad har alla vackra kvinnor gemensamt? Stora bröst? Vältränade lår? Nej, det handlar om hållningen. Pressa naveln in mot ryggraden, håll ryggen rak och huvudet högt. En snygg, stark hållning får dig att se fem kilo lättare ut och ger dig fem gånger så mycket självförtroende.

5. DU SKALL INTE DYRKA FARLIGA IDEAL

Visst är det inspirerande med snygga förebilder från Hollywood, men akta dig för "size 0"-idealet. Förutom att det för oss vanliga dödliga är helt orealistiskt är det rent av farligt. Och kom ihåg att vid sidan av personliga tränare, kockar och nutrionister är Photoshop många kändisars bästa vän...

6. DU SKALL ÄTA SMART

Skäm bort dig själv med mat som din kropp mår bra av. Välj fullkorn framför vitt mjöl, frossa i grönsaker och frukt och ladda kroppen med bra protein som kyckling, fisk och ägg. Med smart mat kommer mer energi och dessutom håller du sockersuget borta.

7. DU SKALL HEDRA DINA LÖFTEN ATT TRÄNA

Planera in tid för träning i din kalender, låt det inte bli något du klämmer in när du får lust (risken finns att du har större lust att kolla en DVD). Mät dina resultat i centimeter och skriv en träningsdagbok. När du ser att det går framåt kommer motivationen automatiskt.

8. DU SKALL BEHANDLA DIN HUD MED RESPEKT

Kroppens största organ förtjänar att få lite extra uppmärksamhet då och då. När du torrborstar huden bekämpar du inte bara celluliter utan boostar även kroppens cirkulation. Avsluta alltid duschen med att smörja in dig med en härlig kräm, för att få en hud som både mår bra och ser bra ut.

9. DU SKALL GÖRA DET BÄSTA AV DIN FIGUR

Trender är kul, men stirra dig inte blind på dem. Ta istället efter stylisternas främsta knep och klä dig efter din kroppsform. Hitta dina tillgångar - en markerad midja, en vackert rundad bakdel eller ett par tonade överarmar - och välj plagg som gör att du får visa upp dem.

1o. DU SKALL ÄTA CHOKLAD (MEN DEN BRA SORTEN)

När sötsuget sätter in är chokladen ditt bästa val. Ett par mörka rutor om dagen (med hög kakaohalt!) ger dig antioxidanter och flavonoider som skyddar mot cancer och hjärtsjukdomar, och endorfiner som ger dig lyckokänslor: En lycklig hjärna = en hälsosam (och het) kropp...

 

  

Av Linda - 31 januari 2011 21:45

Nu när jag har läst ut CHIC nummer 15 (15 Juli) 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Victoria Silvstedt. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa om henne i artikeln.


Ingen lever semesterliv som Victoria Silvstedt. Vi bad henne berätta om sin sommar och fick höra om galna fester, bikiniträning och att hon inte är singel längre.

Artikeln är skriven av Emilie Cederquist.

 

Den glamourösa sommarsäsongen har dragit igång på Rivieran och Victoria Silvstedt, 35, är självklart på plats. När CHIC ringer upp henne befinner hon sig i Monaco där hon har nåtts av ett härligt glädjebesked.

- Min syster Veronica har fått barn, en liten pojke, så jag ska åka hem och vara moster. Det är första gången jag blir moster så nu måste jag hem och öva, säger en överlycklig Victoria.

 

Hon är en äkta karriärista och har fullt upp med olika projekt i Frankrike. Hon har bland annat gjort en cover på Whigfields 9o-talshit "Sarturday Night".

- Det är en klubbversion och jag har spelat in en musikvideo. Den låter jättebra, till och med jag kan säga "wow, that´s hot".

Snart får vi veta mer om stjärnans hemligheter, i höst ger hon nämligen ut en självbiografi.

- Det är mycket råd till unga tjejer, mycket bilder, min story och min lilla resa från Skellefteå och Bollnäs till LA: Det handlar om mitt liv och vi kommer att kalla den "Victoria´s Secret".

 

Vad är hemligheten bakom din figur?

- Jag rör på mig ganska mycket. Jag tycker om att svettas på gym och hålla mig i form, men jag går upp och ner i vikt hela tiden. När jag tränar äter jag mycket mer så jag går ner i vikt när jag inte tränar. Ibland blir det ingentind för att jag jobbar mycket, sedan tränar jag varje dag i en vecka. Jag är en jojotränare men jag känner mig mer healthy när jag tränar.

Har du något tips på nyttig mat?

- Det är väl som alla säger, ät inga kolhydrater. Kolhydrater är min värsta fiende, haha. Jag älskar bröd och smör men jag försöker äta mindre av det innan sommaren. Jag kan hålla mig borta från godis, men just bröd och pizza är jättesvårt.


Hur håller du dig sommarsnygg?

- Jag älskar att köpa fina sommarklänningar nu när det är varmt, och jag försöker ha e solbränna. Inte i ansiktet, det protectar jag completely, men på kroppen. Jag försöker också dricka mycket vatten. Det blir mycket champagne när jag är uta och partar så det är väldigt viktigt att dricka vatten också.


Vilket är det bästa stället att hitta en flirt i sommar?

- Jag flirtar inte, men Italien och Grekland är bra ställen. De älskar svenska tjejer. I alla de sydeuropeiska länderna är de galna i oss och vi har så mycket mer fun också, eller hur!

Hur ska man göra för att flirta med dig?

- Jag är ganska svårflirtad. Jag vill ha en man som har erfarenhet och som är smart, som kan skratta utan att vara redlöst full. Jag vill ha en kille som är framåt och positiv. Jag gillar inte killar som röker för det gör jag inte själv. Han ska ha humor, vara världsvan och berest och vet vad som händer ute i världen.


Du var i Cannes under filmfestivalen. Hände det något roligt där?

- Jag var på Naomi Campbells födelsedagskalas, hon fyllde 4o. Det var en privat middag med 3oo personer på Eden Roc. Det var suveränt! Black Eyed Peas uppträdde och Grace Jones hoppade ur en tårta. Jag dansade brevid Jennifer Lopez och Marc Anthony. Jag träffade John Galliano och Domenico och Stefano från Dolce & Gabbana, everybody was there! Det var det bästa party jag har varit på någon gång. Vi höll på till klockan fem på morgonen och sedan åkte vi på efterfest på Naomis och hennes pojkväns båt. Vi åt spaghetti halv sex på morgonen, det var jättekul!


Träffade du några trevliga kändiskillar i Cannes?

- Gerard Butler, OMG, jag pratade med honom och han är så yummy! Han är nära kompis till en vän till mig. Han är så yummy alltså, the hottest thing right now. Han har så himla bra humor och är trevlig, Oh!

Dejtar du någon nu?

- Eh, jag har någon iallafall. I´m not looking, haha...

 

  

  

Av Linda - 31 januari 2011 20:04

  

  

  

  


Inatt gick Screen Actors Guild Awards-galan av stapeln, som är Hollywoodelitens egen fackföreningsfest. Dessa är mina favoriter från nattens gala, men det blev inte så många denna gången.


* Eva Longoria- Denna klänningen är jävligt djupt urringad, fast den passar henne ändå liksom. Gillar hennes håruppsättning!

* Hilary Swank- WOW, vilken snygg klänning!! Min favorit! Mycket fint med utsläppt hår till klänningen!

* Julia Stiles- Tycker att Julias klänning är fin!

* Natalie Portman- Klänningen är jättefin! Dessutom har hon det bästa man kan ha - en bebis i magen! 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards