Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Linda - 11 januari 2011 21:34

Jag har fyra syskon, och alla är yngre än mig - så jag är äldst i familjen! Av dem är det två bröder K., och St., och två systrar Su., och C., Mellan dem är det ett år vardera, men mellan mig och brorsan K., skiljer det två år.. Dessutom är vi allhopa helsyskon. Jag är van vid att ha full rulle runt omkring mig vilket både är positivt och negativt förstås. Men för det mesta har det vart positivt faktiskt.

Jag har svårt att sätta mig in i det att inte ha några syskon - samma för dem att sätta sig in i min sits...


Jag är en riktig hönsmamma har jag fått höra, men det har ju och göra med att jag ändå är äldst av mina syskon, och sen är jag jävligt van vid att ta ansvar. För Ansvar - det har jag jävlar i mig fått ta! Det har gjort att jag har växt som människa, och inte vart så jävla bortsämd. Fast man kan ju vara bortskämd på helt olika sätt. Jag vill gärna hjälpa till, och jag bryr mig väldigt mycket.. Ibland är det inte till min fördel heller.


Det jag tyckte var jobbigt som tonåring; det var att syrrorna skulle hänga med mig överallt när jag var med mina kompisar. Det ville INTE jag!   

Jag kan ju säga att det har gått hett till hemma hos oss när vi har bråkat. Herrejävlar, säger jag bara. Det är inte klokt vad vi har bråkat, och tjafsat emellanåt. Men det har mest vart småtjafs med syrrorna, men det där kunde man göra flera gånger om, typ.. Allvarligare än så brukade det inte vara mellan oss, och sen blev vi sams igen.


Jag kan känna att nu i efterhand har det vart jävligt kul att ha många syskon trots våra duster som barn. Men ju äldre man har blivit uppskattar man dem bara mer och mer! Man har ju aldrig vart ensam liksom. Syrrorna och jag är ju lite som kompisar idag istället. För vad det än som händer så ställer jag ALLTID upp för dem! Oavsett vad det än gäller   Har någon haft problem så har man kommit och skällt ut de där snorungarna som har jävlats med någon av syskonen.


Det har mest blivit att man har umgåtts mest med syrrorna, men även brorsan K., när de andra var för små. De tre yngsta lekte mycket ihop som barn faktiskt. Dessutom var de tre jävligt lika varandra då de hade väldigt ljust hår. Man har lekt alla sorters olika lekar med dem. Bland annat med Bilbanor, Bilar och Lego för att nämna några främst med brorsan då.


Syrrorna och jag har lekt med Barbies, Dockor, haft danstävlingar, kört Småstjärnorna, klätt upp oss, och en massa andra lekar. Minns knappt allting nu, haha. Men KUL har vi haft i alla fall!

Säga vad man vill alltså, men är det något som händer så; FINNS VI ALLTID DÄR!!  Detta har visats prov på ett flertalet gånger när något hänt inom familjen. Det är så det ska vara syskon emellan.

Ja, jag är jävligt glad över att ha så många syskon idag för vi har haft riktigt roligt, och självklart jobbigt tillsammans också, men vi reser oss starkare än någonsin ur varje "kris"...


  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards