Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Linda - 1 januari 2011 22:56

Det är jag som är Linda I,. (Mitt efternamn vill jag hålla hemligt då det är så jävla ovanligt). Jag är dessutom halvfinne därav mitt ovanliga efternamn här i Sverige! Jag är en Göteborgare ända ut i fingertopparna, och tårna också för den delen! Fast just nu bor jag i Skaraborg. Jag föddes på Sahlgrenska den 9:e April, 1984, så jag blir 27 år i år. Haha, det kan man inte tro då jag är så jävla kort!


Just nu jobbar jag som Vårdbiträde på ett Demensboende, och där jag jag vart i 2 ½ år nu. Däremot vill jag inte läsa till Undersköterska, men jag kan jobbet, och jag trivs med mina arbetskamrater. Jag har läst Lärarprogrammet, och Media- och Kommunikationsvetenskap på Högskolan i Jönköping - ett år på vardera utbildning. Jag vill jobba inom mediavärlden helst, men det är bara så jävla svårt att komma in, och sen få arbeta som Journalist som jag verkligen vill göra. Tiden får utvisa lite granna känner jag just nu vad som sker.


Man kan säga att jag är en tjej med skinn på näsan! Jag är sjukt envis när jag sätter den sidan till, jag vet vad jag vill och inte vill, även vad jag vill ha och inte vill ha. Ärlig, envis, bestämd, säger vad jag tycker och tänker utan att tänka på konsekvenserna (ibland), snäll, omtänksam och humor är några egenskaper som jag har. Tycker att det är jättesvårt att skriva ner hur man är liksom. Det är ju upp till andra att få sin uppfattning om mig. Tidsoptimist är jag verkligen, och det är absolut inte till min fördel alla gånger!! Eller optimist över huvud taget är jag, men när folk är negativa blir jag också negativ. Humör människa är något som passar in rätt bra hur jag är, men jag vet att det många som är sådana. Något vi inte ska snacka om det är mitt finska temperament, haha! Mammas smeknamn på mig som liten var; Hoppetossa! Det stämmer fortfarande, haha. Kan ha jävligt svårt att sitta still faktiskt, men samtidigt är det skönt att slappa med en tidning eller en bok.


Något jag älskar att göra det är; SHOPPA! Shopping är ett av mina allra största intressen faktiskt. Gillar självklart att umgås med kompisar, festa och mysa också! Se på film och laga mat tillsammans med någon är alltid bättre än när man gör det ensam! Tränar även på gymmet och jag är ofta ute antingen och powerwalkar eller cyklar. Detta gör jag oavsett årstid. Här kommer min rastlösa sida in då jag har svårt att sitta still! Att röra på sig är jätteviktigt för mig. Sjunga älskar jag att göra, men även lyssna på musik! Är en liten Hardstyler, hihi!


Ja, detta får duga som presentation faktiskt. Lilla yrvädret tackar och bockar för denna gång!

  

Av Linda - 1 januari 2011 22:22

Månadslistor är något som figurerar bland bloggare just nu. När jag såg dessa listorna för några veckor sedan bestämde jag mig för att börja med denna listan idag, den 1 januari 2o11. Dessa är kategorierna/ämnena som jag ska skriva om nu varje dag.

 

Dag 1 – Presentera mig själv. 
Dag 2 – Min första kärlek. 
Dag 3 – Mina föräldrar. 
Dag 4 – Det här åt jag idag. 
Dag 5 – Vad är kärlek. 
Dag 6 – Min dag. 
Dag 7 – Min bästa vän. 
Dag 8 – Ett ögonblick. 
Dag 9 – Min tro. 
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag. 
Dag 11 – Mina syskon. 
Dag 12 – I min handväska. 
Dag 13 – Den här veckan. 
Dag 14 – Vad hade jag på mig idag. 
Dag 15 – Mina drömmar. 
Dag 16 – Min första kyss. 
Dag 17 – Mitt favoritminne. 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag. 
Dag 19 – Detta ångrar jag. 
Dag 20 – Den här månaden. 
Dag 21 – Ett annat ögonblick. 
Dag 22 – Det här upprör mig. 
Dag 23 – Det här får mig att må bättre. 
Dag 24 – Det här får mig att gråta. 
Dag 25 – En första. 
Dag 26 – Mina rädslor. 
Dag 27 – Min favoritplats. 
Dag 28 – Det här saknar jag. 
Dag 29 – Mina ambitioner. 
Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards