Direktlänk till inlägg 3 november 2010

KÄNSLOMÄSSIG OTROHET - ÄR NI MER ÄN BARA VÄNNER?

Av Linda - 3 november 2010 19:34

Nu när jag har läst ut Glaze Juni nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om känslomässig otrohet - är ni mer än bara vänner? Jag har själv en hel del killkompisar så det var intressant att läsa om tyckte jag, tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Generellt sett är det sex vi tänker på när det gäller otrohet, men du vet väl att du kan vara otrogen utan att ens röra någon annan? En känslomässig affär kan vara minst lika förödande för ditt förhållande.

Artikeln är skriven av Linda Nilsson.

 

Självklart kan du vara precis nära vän med någon av motsatt kön, men om det finns en sexuell attraktion mellan er är det också oundvikligt att ni förr eller senare ställer er frågan om er relation handlar om mer än bara vänskap. Glaze hjälper dig att reda ut om det är dags att göra slut - med din killkompis.

 

Det känns säkert helt oskyldigt, det emotionella band som du och din killkompis har.

Det svåraste med känslomässiga affärer är att det kan vara lutigt att ens inse att man har en. Om din killkompis hindrar dig från att fokusera på ditt förhållande, så kan er vänskap ha gått för långt.

Då är det hög tid att göra något drastiskt - om du vill rädda ditt förhållande. Du måste göra slut med din kompis.

 

Efter det med största säkerhet svåra uppbrottet, så måste du fråga dig själv varför det blev så här. Vad var det som du fick av din killkompis, men inte av din pojkvän?

Om det var det där pirret i magen som du fick varje gång ni skulle ses, så är det kanske romantiken som du saknar. Det krävs arbete och engagemang att hålla kärleken vid liv, och om man inte orkar lägga manken till kan det vara lättare att hitta den känslan med en ny person. För att återuppliva spänningen i ditt förhållande, lägg all den där energin som du lade på att flirta med din killkompis på din pojkvän. Näör han känner sig åtrådd och uppskattad är chansen stor att han återgäldar det.

 

En annan vanlig orsak till att man är känslomässigt otrogen, är att man inte får sina emotionella behov tillgodosedda. Tjejkompisar i all ära, men om det är ett manligt öra som du saknar är risken stor att du vänder dig till en killkompis för att känna sig hörd och bekräftad.

Även här är räddningen densamma: kommunikation. Berätta för din pojkvän att du saknar honom, och se till att tillbringa riktig kvalitetstid tillsammans. Du gör bäst i att inte deklarera för honom att du vill att ni "pratar mer mer varandra", om du vänder på steken är det inte svårt att lista ut att det kan få rakt motsatt effekt - särskilt om just kommunikationen är det som är svagast i er relation. Om ni får dig att umgås bara ni två, så kommer det sannolikt ändå att leda till att ni pratar mer avslappnat.

 

Den tredje vanligaste orsaken till att man söker sig till någon annan är något så trivialt som att man är uttråkad. Din killkompis kanske gav dig ett avbrott från rutinerna och fick dig att känna dig levande igen, och då är det inte så konstigt att du föredrog att umgås med honom.

Alla förhållanden blir tråkiga om man inte aktivt ser till att hålla spänningen levande, så försök att hitta på roliga och intressanta saker att göra med din pojkvän. Om du vill slå på stort är en kärleksresa en väl beprövad klassiker, men enklare (och klart billigare) lösningar som att gå ut och äta på en tisdag istället för en lördag fungerar bra det med. Det måste inte handla om enorma förändringar, även små justeringar kan göra underverk för ert förhållande.

 

Misstänker du att din pojkvän är den som är känslomässigt otrogen? Det kan vara lite svårare att lista ut just varför han är det, och chansen är stor att han själv inte ens inser vad det är som pågår. Även om hans "affär" beror på att någonting inte står rätt till i ert förhållande, så kommer han antagligen inte tycka att han är otrogen eftersom han inte har sex med sin tjejkompis. Eftersom han inte tycker att han gör någonting fel, så kan du inte heller tvinga fram ett erkännande om du konfronterar honom.

Istället för att få honom att tycka att du är överkänslig, så kan du börja med att fundera på vad det är som saknas i er relation - och göra något åt det. Uppmuntra honom samtidigt att dela med sig av vad som händer inom honom, utan att pressa honom på detaljer. Börja med att dela med dig av dina tanker och funderingar, så är det lättare för honom att haka på där du slutar. Ju mer intimitet som finns mellan er, känslomässigt, desto mindre behov har han av sin tjejkompis.

 

Ibland handlar den känslomässiga otroheten om någonting mycket mer allvarligt. Kanske är det ditt sätt att försöka hitta en genväg ut ur en dålig relation. Om du känner efter och kommer fram till att ditt förhållande ändå inte är värt att rädda, då är det lika bra att du tar tjuren vid hornen och gör slut - för allas skull...

 

  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards