Alla inlägg den 14 september 2010

Av Linda - 14 september 2010 22:36

Idag var dagen kommen då jag fick jobba lite igen. Fan vad underbart att jobba några timmar faktiskt! Nu var det ju ett litet tag sedan och speciellt sen jag började sju på morgonen. Sov inte så värst bra inatt vilket jag sällan gör när jag börjar så här tidigt. Vaknade till flera gånger för att kolla på klockan och när den väl ringde kunde jag tro att det fortfarande var natt eftersom det var så jävla mörkt inne i sovrummet..

Morgonen och dagen gick bra.. Bjöds på lite skratt tillsammans med A., och en söt tant som jag hade väldigt roligt med! Gick lite långsamt där ett tag tyckte vi.

Skönt var det att få sluta halv två och då cyklade jag hem i duggregnet och blåsten. När jag kom hem la jag mig för att vila och jag la mig två och gick upp igen tio i fyra.. När jag låg och slappnade av kände jag hur ont jag hade i kroppen egentligen efter gymmet igår! Är som spaghetti i hela min kropp, nästan värst i baksida lår faktiskt.. Plus att jag har mens nu och det gör fan inte saken lättare alltså!! Aja, jag satte mig vid datorn en stund innan jag fixade Spaghetti och Köttfärssås med Champinjoner och Majs i som middag. Gott var det och nu fick jag en del matlådor också..

Sen var det bara att cykla iväg igen och jobba. De få timmarna på kvällen gick riktigt fort!

Nu ska jag lägga mig och sova känner jag. Det värker i höger benet och jag är lite halvt lealös nästan haha. God natt på Er! Tjing tjong

Av Linda - 14 september 2010 18:24

  


I SOLOs Juni nummer 2o1o, hittade jag de här två recepten.

Jag blev riktigt sugen på Rabarberpajen..


BLÅBÄRSMUFFINS MED VIT CHOKLAD

6-8 stora muffins

Ingredienser:

3 ½ dl vaniljyoghurt.

2 ägg.

2 ½ dl socker.

1 ½ dl neutral matolja.

6 ½ dl mjöl.

5 tsk bakpulver.

 

Fyllning:

2 dl frysta bär.

15o g vit choklad.

 

Gör så här: Sätt ugnen på 15o grader. Blanda försiktigt ihop yoghurten, ägg, socker och olja. Blanda de torra ingredienserna i en bunke och vänd ner dem i smeten. Hacka den vita chokladen. Rör ner blåbären och chokladhacket. Fördela smeten i stora muffinsformar och grädda i 3o minuter.

 

KLASSISK RABARBERPAJ

4-6 portioner.

Ingredienser:

5oo g rabarver.

½ msk potatismjöl.

1 tsk malen kanel.

4 msk strösocker.

2 ½ dl Kelda vaniljsås eller klassisk vaniljgräddglass.

 

Deg:

1 ½ dl havregryn.

1 ½ dl vetemjöl.

½ dl strösocker.

125 g kallt smör

 

Gör så här: Sätt ugnen på 225 grader. Skär rabarbern i skivor. Blanda den med potatismjöl, kanel och socker i en ugnssäker form. Blanda havregryn, vetemjöl och socker i en bunke. Lägg i smöret, skuret i bitar, och arbeta ihop till en smulig deg. Fördela degen över rabarbern och grädda i mitten av ugnen i cirak 2o minuter. Servera med lättvispad vaniljsås.  

Av Linda - 14 september 2010 17:36

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom SOLOs Juni nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några få produkter den här gången.


Detta hittade jag i SOLOs Juni nummer 2o1o:

* Klänning Ginatricot, 149 kronor- Härlig klänning i en härlig färg!
* Långklänning Ginatricot, 399 kronor- Fin klänning, men tyvärr skulle jag försvinna totalt i den! I övrigt tycker jag att det är snyggt med långa klänningar!

* Kérastase Chronologiste Hårinpackning, 98o kronor- Bara det faktum att blanka kaviarkron blandas med en sidenlen creme vid förberedelsen säger väl allt? Det här är mer än en vanlig inpackning. Det är en sparitual som inte bara känns ljuvlig, den ger effekt också. En vecka efter behandlingen känns håret fortfarande mjukare och friskaremed bibehållen volym. Men i det här fallet stämmer den gamla klyschan "kostar det så smakar det". Närmare tusenlappen får du betala för ett kit..  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards