Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Ett tips: posta INTE original lönespecifikationer

Av Linda - 8 september 2010 19:36

Idag fick drog jag tummen ur och fyllde i min ansökan till A-kassan! Det var ta mig faaaaaan på tiden! Jag cyklade ner till Biblioteket för att ta kopior på Anställningsbeviset och Studieintyget och sen la jag ner mina Lönespeciefikationer i kuvertet tillsammans med min ansökan och slickade igen. Tänkte inte så mycket mer på detta utan jag cyklade iväg i blåsten till PA:s där jag köpte Batterier, Chic, Dumle, Glamour, Glass, Lu Kex, Pepsi, Röd lök, Tv-tidningen och Vindruvor plus ett Frimärke. På Pa:s satte jag på frimärket och jag la kuvertet på lådan. Det var först när jag kom hem och jag skulle lägga in mina papper där jag har mina Lönespecar - då såg jag att JÄVLAR jag har skickat iväg mina original till a-kassan! Juni, juli och augusti-lönespecarna låg där i. De där behöver jag ju ha. RÖVEN! Det var bara att cykla till PA:s kvart i sex och stå där utanför och vänta till Posten-bilen kommer.  Jag förklarade läget för tjejen som kom och jag fick mitt brev samtidigt som jag bevisade att det var jag med mitt leg och personnumret på Anställningsbeviset! GÖTT!! Nu fick jag mitt brev och det där mina läsare; gör INTE som jag och lägga i originalpapprena.


Mestadels har jag slappat idag emellan mitt cyklande överallt idag. Molnigt har det vart idag också fast solen har tittat fram och det har blåst en del bara.. Inatt sov jag inte alls bra dels tog det för långt tid och sen vaknade jag vid halv sju imorse och jag låg vaken två timmar, men jag somnade om igen och jag gick upp tjugo i tolv. Då fick det vara nog kände jag. Har snackat med syrran idag en liten snabbis i telefonen. Ska snart åka upp och hälsa på henne =) Mycket mer än så här har det inte hänt idag. Åt Kotlett, Ris, Bearnaisesås och Sallad till idag, nu var det ett tag sen jag lagade kött hemma i alla fall Kotlett. Har ju en del i frysen som ska ätas upp! Den här kvällen börjar jag med att se på Halv åtta hos mig, Idol, Efterlyst och Kungarna på Tylösand. Det sistnämnda programmet tänkte jag spana in idag och se vad det är för något. Typiskt mig att se skandalprogram! Nä, hoppas att Ni haft en bra dag. Tjing tjong 


På PA:s köpte jag Glass, Batterier, Glamour, Chic, Dumle, Röd lök, Vindruvor och Lu Kex.

  

 
 
Miss0 - svensk tjej i Oslo

Miss0 - svensk tjej i Oslo

9 september 2010 17:03

Hehe det var lite osmart då men sånt kan ju ske också :)

Ja, man blir så slapp alltså. Sover allt för länge om dagarna nu. Inte okej! Men tror jag har lite ideer nu hur framtiden kommer se ut så hoppas på det :)

Gött att du fick tillbaka mkt pengar på skatten då ;) Det tackar man ju aldrig nej till! Synd bara att dina kompisar verkar tråkiga och in vill hitta på nåt :(
Jag tror jag har rest klart för det här året men man vet aldrig :)

Ja, det var en underbar resa med sambon och hans kompisar! :)

Ha det fint!

Kram!

http://www.miss0.blogg.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 maj 2014 21:34


   Min absoluta drömväska ALLA kategorier    En Chanel-väska kommer jag definitivt äga en dag!  #Chanel #Chanelbag ...

Av Linda - 30 november 2013 22:30

Idag åkte jag in till stan då jag inte vart där på länge. Utbudet är mycket bättre inne i stan också, och nu innan Jul är det så mysigt att gå där inne med all julpyntning som är. Vill helst åka till stan minst en gång när jag är hemma i Göteborg. Ja...

Av Linda - 28 november 2013 22:30

Idag var det dags att åka hem till Göteborg igen, sista gången innan jul. Då jag är sjukskriven nu behöver jag komma bort lite, och då passar det jättebra att åka hem. Som vanligt har jag gått en sväng på Torget som jag brukar göra när jag kommit hit...

Av Linda - 11 oktober 2013 23:30

Om det blev lite shopping igår kan man ju säga att jag tog igen det idag - med råge!! Haha, det blev en del. Var inne i alla möjliga butiker idag där jag kollat runt. Dock så har inte nåt vart särskilt dyrt utan jag har kommit undan väldigt bra ändå....

Av Linda - 10 oktober 2013 22:45


Tidigare idag åkte jag hem till Göteborg så som vanligt gick jag ner till Torget nu på kvällen för att kika lite. Hann inte med så många butiker idag fast å andra sidan har jag ju hela helgen på mig. Däremot såg jag att Vero Moda hade 5o% på ALLT i h...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards