Alla inlägg den 7 september 2010

Av Linda - 7 september 2010 22:56

  


Idag har det ju vart underbart fint väder, men lite blåsigt bara. Så här såg jag ut idag och det var underbart att inte ha en jacka på sig.


* Cardigan, Vero Moda- Den här är så himla skön!

* Topp, H&M.

* Jeansleggings, H&M- Dessa är nog mina favoriter de sitter sjukt skönt och de sitter inte åt för mycket.

* Mc-Boots, H&M, NYA! Favoriterna i höst! 

Av Linda - 7 september 2010 19:34

Vilket underbart väder vi har haft här idag   Sol, blå himmel med stackmoln och lite blåst, men jätteskönt har det vart! På eftermiddagen efter fyra kom det mera moln, men sen försvann de och nu är det inga moln på himlen längre. Kvällarna är dock kalla nu när solen börjar gå ner så himla tidigt! USCH! Hösten kan ju vara fin den också om det här vädret håller i sig med sol och alla olika färgerna på löven.

I och med att hösten har kommit sover jag bara mer och mer och idag gick jag upp kvart över tolv. Helt fucking jävla stört är det! Får fan sluta sova så jävla länge och gå upp så sent. Blir så när man inte har några rutiner längre.. Men nu jävlar har jag en hel del som jag ska göra och då måste jag få mina längre dagar! Är mer peppad än någonsin!

Aja, lite fix här hemma har jag gjort idag. Tog cykeln ner till Amaryllis vid stationen tidigare idag för att hitta en blomma till min vita, höga kruka. Frågade om hjälp då jag är kass på blommor och speciellt att hitta någon som passar min kruka! Hon visade mig två stycken och jag köpte den stora, MEN jag höll på att smälla av när hon sa vad den kostade! RÖVEN - vad dyyyyr den var! Jag slog till ändå kunde inte med att säga nej när jag skulle betala! När jag var klar på Amaryllis ledde jag cykeln till ICA där jag köpte Ciabatta bröd, Gurka och en liten Pepsi! Sen cykla jag hem via Bangatan fram mot Industrierna och upp mot F-berget och hem!

Till middag blev det en Ciabatta med Gurka, Sallad och Skinka. Har även suttit och läst i min Cosmopolitan Juni och jag har läst ut den nu! Just nu sitter jag och kollar på Idol och efter det blir det la Miss Secret Agent.

Hoppas att Ni haft en bra tisdag! Tjing tjong


Min nya dyra blomma som jag satte i min höga vita kruka!  

   

Av Linda - 7 september 2010 14:34

  

  

  

  

  


Nu har jag suttit och kollat igenom Cosmopolitans Juni nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat några produkter och det är lite blandat denna gången i alla fall.


Detta hittade jag i Cosmopolitans Juni nummer 2o1o:

* Bikini Överdel Åhléns, 149 kronor- Tycker att det här mönstret är härligt..

* Bikini Trosa Åhléns, 129 kronor- Billig är den också! 

* Knästrumpa Twilfit, 99 kronor- VILL HA! Tycker att dessa är fina extra plus för att de är billiga!

* Cacharel Noa Dream 3o ml EdT, 325 kronor- En doft av persika, lychéefrukt och svarta vinbär!

* MAC To the Beach Flurry och Fun Läppglans, 16o kronor/styck- VILL HA! Så himla sött med sjöhästen på hylsan!

Av Linda - 7 september 2010 12:36

Nu när jag har läst ut Cosmopolitans Juni nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om Är du hans plan B? Jag tyckte att det var intressant att läsa om så jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artiklen.


Så dealar du med mannen som inte vill vara ihop, men hindrar dig från att gå vidare.

Artikeln är skriven av Filippa Berg.

 

Sara tyckte att Thomas var den perfekta killen, tills han började dejta en annan. Då blev hon den han ringde mellan förhållanden när han behövde bekräftelse, sex eller en axel att luta sig mot. Han ringde med kort varsel, presenterade henne inte för sina vänner och deras relation existerade nästan uteslutande i sovrummet.

 

Populärkulturen är full av backuphistorier med både lyckliga och olyckliga slut - från Carrie och Mr Big till The Hills Audrina Patridge och Justin Bobby.

 

Gemensamt för dem är att han kommer och går som han vill in och ut ur ditt liv, utan någon offentlig bekräftelse på att han finns där för dig.

- Problemet med sådana här relationer är att de är enkelriktat behovsstyrda, efter hans behov, säger psykologen Eva Rusz som har skrivit boken Realtionskoden.


Troligtvis är det här allt annat än vad du önskar av er relation. Men kärleken har en tendens att få oss att blunda för verkligheten. Så var det för Sara, hon insåg allvaret först då relationen med Thomas nått sin botten.

- Han ringde mig mitt i natten, han hade bråkat med sin tjej och med löften om guld och gröna skogar bad han om att få träffa mig. Inte långt senare fick jag veta att han bara träffade mig för att göra henne svartsjuk. Då förstod jag hur respektlöst han behandlade mig. Jag kände mig förtvivlad och uttnytjad och bestämde mig för att sluta träffa honom, en gång för alla.


Eva Rusz menar att den enda lösningen är att konfrontera honom på en gång. Du får helt enkelt sätta dina egna gränser och inte vänta och hoppas att han ska ändra sig.

- Vill du fortsätta träffa honom måste det ske på dina villkor och inte på hans, säger hon. Fråga honom hur han känner för dig. Träffar han någon annan? Visst finns det chans att han är beredd att ändra sitt beteende, men det är också viktigt att prat och beteende hänger ihop. Enda sättet att få en sådan man att ändra sig är att vara konsekvent. Antingen är ni ihop eller inte. Snacka kan ni göra till leda och förbannelse, men om det inte blir någon förändring leder det ju ingen vart.


Carrie Bradshaw är en hoppingivande förebild för många back up-tjejer. I sex säsonger av Sex and the City höll Mr Big henne på halster, och till slut fick hon sin sagoprins. Men frågan är vad oddsen är för ett lyckligt slut IRL?

- Det är klart att chansen finns, säger Eva Rusz. Men han han en plan B så tyder det ofta på att han är väldigt osäker. Samtidigt är det inget konstigt att vara osäker i början och hatta runt mellan två olika personer innan man bestämmer sig, men i längden är det väldigt tärande för båda parter.


En sak är säker: Behandlar han dig inte med kärlek och respekt är han inget att ha. Sätt alltid dig själv i första rummet, tveka inte att göra din röst hörd och ställa honom till svars. Kärlek är en exklusiv gåva mellan två personer. Antingen vill han ge den till dig, och bara dig. Om inte så slipper du i alla fall slösa tid och tårar. Kom ihåg: Du är en stjärna som förtjänar huvudrollen, inte bästa kvinnliga biroll!...


  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards