Alla inlägg under augusti 2010

Av Linda - 30 augusti 2010 21:36

  

  

  

  


Inatt gick Emmy Awards av stapeln på Nokia-teatern i Los Angeles. På röda mattan visade kändisarna upp sig i sina fina klänningar.

Dessa kändisar tyckte jag var finast på nattens gala, men jag hittade inte jättemånga bilder så jag har säkert missat några.


Bilder från Emmy Awards:

* Heidi Klum- Heidi i en svart Marchesa-klänning! Tycker att den här klänningen var snygg!

* Kim Kardashian- Kim i en vit Marchesa-klänning! Den här klänningen är sjukt fin! Gillar den riktigt mycket.

* Eva Longoria Parker- Eva i en vacker svart klänning! Henne kan man alltid lite på att hon klär sig snyggt till gala!

* Keri Russell- Keri i en rosa vintageklänning! Min Favorit! Älskar färgen och jag tycker att klänningen är fin..

Av Linda - 29 augusti 2010 22:24

Igår var jag på 25-års fest hemma hos J., Det var helt okej jag var faktiskt rätt så trött och då har jag inte så mycket ork, tyvärr.. Har känt mig lite tjock i halsen ett par dagar och det var samma sak igår. Blir jag sjuk så blir jag sjuk. Yeah yeah var inte det jag skulle skriva om.

Jag tog det lugnt igår när jag sminkade mig och duschen tog liiite väl lång tid, men mammas dusch är inte så jävla bra. Jag är van vid en starkare stråle då går det automatiskt fortare! När jag var klar var det bara att sminka sig och sedan bestämma sig för vad jag skulle ha för kläder på mig - ständigt detta bekymmer! Klänning ville jag inte ha eftersom det var liite för kallt för det plus att jag känner av halsen hur den är tjock så jag skippa det igår. Fick bli jeansleggings och linne till istället, men det funka ju bra det med. Jag gick från mamma kvart över åtta ner mot spårvagnen med Systemetpåse i ena handen och Interflorapåsen i den andra - tungt var det i alla fall! Bra träning för mina armar. När jag kom var festen redan i full gång och de var ju fulla när jag kom.. Jag var inte sen med att börja grogga!

Kommer inte ihåg när vi åkte in mot stan, men det var la innan tolv har jag för mig extra plus och tusen tack till kompisen som körde oss in till stan. Vi gick in på Valand så där får jag säga. Trodde faktiskt att det skulle vara mer folk än vad det egentligen var.. Alla dessa äckel fanns ju där.. Bläääää!!

Skjuts hem fick vi med ja, och det var bara en jävla tur det! Sängen var skön att lägga sig i sen kan jag lova.


Idag har jag inte vart bakis eller så, men sjukt jävla trött har jag vart istället! Jag vaknade fem i elva av att syrran skickade ett sms till mig sen tio minuter senare gick jag upp. Var uppe en stund och sen la jag mig i fyrtiofem minuter igen, men efter det var det bara att packa, tjöta med mamma, sitta lite vid datorn och sen ta något att äta för då var klockan strax innan tre - dags att dra sig mot bussen. Tåget skulle gå fyra från Centralen och hela vagnen var full faktiskt. Tyckte synd om dem som hade obokade biljetter och fick sitta i gångarna.. Satt nära fjortisarna från helvetet som bara inte kunde hålla käften och jag ville bara sova, samma som den där vältränade killen på sätet brevid mig, han och kompisen (framförallt han) blev irriterad på dem, höhö! Men det var han inte ensam om..

När jag kom hem började jag packa upp och jag skickade iväg ett sms till S., eftersom vi hade bestämt att vi skulle ut och powerwalka. Visade henne min shopping som jag i övrigt är JÄVLIGT nöjd med   Sen gick vi ut på vår vanliga runda nämligen Hälsoslingan och den tog oss en timme och tjugofem minuter idag. När vi hade gått och kommit till mig gick vi till Staden Chili där jag skulle köpa en Kebabrulle.

Resten av kvällen har jag spenderat på soffan och under täcket för att värma mig lite granna! Hoppas att Ni haft en bra söndag och helg? Tjing tjong


Bild på min fina stämpel som jag fick på Valand. Skulle lätt kunna ha en tatuering där i den storleken..

  

Av Linda - 28 augusti 2010 16:30

Igår var det ju sista dagen hemma för C., på ett tag nu när hon ska flytta till en annan ort långt från Göteborg. S., och jag följde med syrran in till Nils Ericsson Terminalen där vi gav henne en kram och sa hejdå. Kommer kännas konstigt att åka hem till mamma nu när den minsta inte är hemma längre.   

När vi hade sagt hejdå gick S., och jag vidare bort mot Liseberg och Korsvägen. Vi hade ju tänkt att gå på NRJ in the Park ikväll, men det blev ju aldrig av. Överallt var det en jävla massa fjortisar i alla fall. Men vi tog bara vagnen till Kungsport där vi hoppade av och gick till Beckmans. Jag köpte en Räkröra i Tunnbröd mednas syrran tog en med Kyckling i istället - hon gjorde ett smart drag för jag blev rätt trött och äckligt mätt av den där räkröran.. Sen tog vi bussen hem och vi skiljdes åt på Torget där hon tog spårvagnen hem..


Inatt fick jag sova i syrrans säng och det var skönt, men konstigt att vakna upp med alla hennes saker där, men ingen C., liksom. Jag sov alldeles för länge idag nämligen till ett. Jag bara sover och sover.. I och för sig var jag ju vaken jävligt länge natten till torsdag så jag hade en hel del sömn att ta igen och dels efter allt springande på stan igår!

Tjugo i tre gick jag till Torget och Systemet närmare bestämt då jag var tvungen att köpa Sprit till ikväll! Jag var även på jakt efter en present till J., som ska ha 25-års fest ikväll! Jag hade noll energi av att gå där nere så jag köpte något fint till hemmet! Det passar alltid att ha hemma. Jag shoppade en topp till mig själv på Gina också =) Tycker att den är så jävla snygg och man ser den på reklamen överallt.. Jag var där i en och en halv timme och nyss kom jag hem.

Väntar på att maten ska bli klar det blir nämligen Kyckling, Ris, Currysås och Gurka till! Underbart att slippa laga mat för en gångs skull känner jag. Dessutom är Kykling aldrig fel! Sen blir det duschen och göra sig i ordning till ikväll!

Ni får ha en bra lördag. Tjing tjong 

Av Linda - 28 augusti 2010 16:15

Vid kvart i tre Idag gick jag ner till Torget dels för att köpa sprit på Systemet och leta efter en present till 25-års festen ikväll. Fan vad folk det var därnere och jag hade ingen större lust eller ork att leta efter något speciellt, men jag hittade en present i alla fall. Jag gick in på Gina för att kolla lite bättre än vad jag gjorde igår när jag var där med syrran.. Jag köpte mig den där toppen som jag har sett på reklamen bland annat.. Jag gillar den och det är viktigast av allt!


Detta shoppade jag på Ginatricot idag:

* Topp i spets, 149 kronor, Ginatricot- Jag tycker att den här är väldigt snygg! Billig är den också. Jag är i alla fall nöjd med den - skönt att ha den i t-shirt modell då jag behöver toppar i den här modellen som är snygga vill säga...

 

  

Av Linda - 27 augusti 2010 20:15

Idag var det dags att få in en schysst jävla lön på kontot och vad gör man då? Jo, man shoppar, shoppar, shoppar! Jag har tänkte igenom alla mina köp i förväg faktiskt så jag visste vad jag var på jakt efter. Jag åkte hem till S., först och kikade hos henne snabbt innan vi åkte in till stan och började shoppa. När vi hade skiljts åt fortsatte jag att springa runt inne i stan. Jag var helt jävla slut i kroppen framförallt i benen när jag kom hem till mamma.. Kan inte säga annat än att jag är jävligt, jävligt nöjd med min shopping! Vissa plagg har jag tagit framifrån och bakifrån bara för att visa hur de ser ut..


Detta shoppade jag idag:

* Jeansleggings, 299 kronor, Cubus- Har vart på jakt efter ett par ljusa jeansleggings nu ett bra tag och jag slog till på dessa! Ville ha jeans egentligen, men jag tyckte att dessa var så snygga i färgen! Visas framifrån och bakifrån!

* Cardigan/Kofta, 199 kronor, Ginatricot I LOVE THIS! Den är helt jävla underbar och den är sjukt skön! Dessutom går den åt som smör i solsken, typ! Sjukt nöjd med denna koftan!

* Kavaj, 349 kronor (Ordinarie pris 399 kronor), H&M- Tyckte att denna lavajen var snygg och jag var dessutom på jakt efter en svart! Extra plus för att jag fick den femtio spänn billigare!

* Strumpbyxor, 79,5o kronor, H&M- Ville ha ett mönstrade par och jag tyckte att de var fina! Inte så fasligt dyra heller!

* Hanky Panky String, 187 kronor (Ordinarie pris 249 kronor), Twilfit- ÄLSKAR Hanky Panky! De är förbannat sköna och de är värda sitt pris! Tyckte det var fint att ha ett par mönstrade då jag har ett par sen innan.

* Clarins Makeupremover, 2oo kronor (Ordinarie pris 25o kronor, men jag hade 2o% på valfri skönhetsprodukt) och Snabba Cash DVD 199 kronor, båda från Åhléns City- Makeupremover behövde jag verkligen och jag har läst att denna ska vara bra! Snabba Cash har jag inte sett ännu, men nu har jag ju chansen att göra det!

 

  

  

  

  

  

  

  

  

Av Linda - 26 augusti 2010 21:34

Inatt låg jag och syrran och tjöta om allt möjligt ända till halv fem imorse.. JÄVLAR vad klockan gick, haha! Inte trodde jag att klockan var så jävla sent som den verkligen var.. Tiden går fort när man har roligt! Jag sov inte länge innan mamma väckte mig för att jag skulle gå upp och ta mitt pencillin och sen la jag mig igen för att fortsätta sova. Haha, syrran och jag vaknade tjugo i ett. Ooops så det kan gå.. Vi somna ju så jävla sent bara.

Jag slappa lite innan vi åkte mot stan och jag sminkade mig fast idag var syrran klar före mig och det händer faktiskt inte ofta! Vi mötte upp våran andra syster strax innan tre och då tog vi bussen mot stan. För en gångs skull har det vart uppehålls väder här och det blåste inte alls mycket. Jävligt fin torsdag med andra ord.. 

Vi hoppade av på Kungsportsplatsen och gick mot Kompassen, där var vi inne i affärerna och kikade, syrrorna hittade lite som de köpte, men eftersom min lön inte har kommit än så fick jag låta bli att köpa något. Titta gjorde jag däremot.


Jag hade bestämt med våran kusin C., att vi skulle mötas upp inne i stan efter hon hade slutat skolan. Vi möttes upp lite efter fem i Brunnsparken och vi vandrade upp mot Avenyn - vi skulle käka någonstans, men visste inte riktigt var... Vi bestämde oss för att ta MAX borta på Gamla Ullevi. Jag åt Chicken Nuggets där, men jag måste säga att det är mycket goare på McDonald´s än där fast det kanske har och göra med att jag är mer van vid McDonald´s Chicken McNuggets.. Trevligt hade vi och det var jävligt kul och trevligt att träffa våran söta kusin! Sammanlagt satt vi där i två timmar, shiiit vad klockan går och går!

Vi gick mot Centralen och Nordstan där vi gick in på Åhléns City. Sen när de hade stäng gick vi till Lilla Bommen och Göteborgshjulet där vi tog lite kort =) Men eftersom min kabel är hemma hos mig så får jag lägga upp korten sen i efterhand istället! TREVLIG eftermiddag har vi haft   

Nu ska jag glo lite på Nyheterna innan jag behöver lägga mig och sova är rätt trött nu känner jag. God natt. Tjing tjong


Här kommer lite bilder som jag tog på Göteborgshjulet nu på kvällen. Enjoy the pictures =)

  

  

  

  

Av Linda - 25 augusti 2010 12:34

Idag var det dags att åka hem igen i några dagar.. Jävligt skönt måste jag säga. Men den här gången blir inte som andra gånger eftersom min lillasyster ska flytta nu i helgen. Då kände jag att jag ville åka hem en dag tidigare så vi hinner umgås lite innan hon flyttar till en annan ort. Jävligt konstigt känns det att hon som är minst ska flytta!! Det kommer ta ett tag innan man vänjer sig, men det är klart, för dem tog det nog ett tag innan de hade vant sig vid att jag hade flyttat, både när jag flyttade till Oslo och hit.. Men Oslo var ju inte permanent utan bara en kort tid. Där jag bor nu är inte permanent heller i och för sig, men här har jag ju bott längre och där skulle jag bara jobba som au-pair! 

Jag har i alla fall packat nu så det är klart och jag hoppas att jag har tagit med mig bra kläder.. Det där med packning är inte min grej, ALLS! Hellre för mycket än för lite är min filosofi  

Jag var uppe imorse som vanligt och sen la jag mig igen och jag gick upp tjugo i tolv. Sov väldigt bra inatt, men egentligen hade jag ingen lust alls att behöva gå upp tjugo över sju... Fast det gick ju och jag är tvungen till det då är det skillnad när jag verkligen måste! Den här jävla blåsten gör mig gaaaaaalen!! Hemma i Göteborg kommer det ju blåsa som faaaaaan där också, men jag hoppas på att solen skiner där i alla fall.

Nej, nu ska jag göra lite annat och om en timme ska jag gå ner till tåget! Ha en bra onsdag! Tjing tjong.

 

På tåget ner satt jag och läste lite i min VeckoRevyn (11). När jag kom till Frölunda och hem till mamma käkade jag Köttbullar och Makaroner och efter det gick syrran och jag till Torget för att kika lite. TUR att lönen kommer på fredag plus att den är saftig så jag kan köpa mig ett par snygga skor! Vet på ett ungefär vad jag vill ha för skor. 

 

  

Av Linda - 24 augusti 2010 22:34

Imorse ringde klockan halv åtta då det var dags att stiga upp för en liten stund. Jag har lite viktiga tider att passa nu i några dagar medans jag äter pencillin och det är med några timmars mellanrum som de ska tas. Det var i alla fall inga problem och efter det la jag mig igen för att fortsätta sova.

Kvart i elva ringde mobilen och det var min chef som ringde. Vi hade kommit överens igår om att vi skulle ta sommaren på telefon så vi pratade faktiskt i en hel timma! Jag hade en hel del att säga och hon höll med mig om mycket också. Själv fick jag höra hur det hade gått för min del och det var bara rosor, som hon uttryckte det   Ska försöka tänka på en sak som hon gav mig feedback om, men det var inget allvarligt, men det är lite äldre som kan ta åt sig. Fast det är som jag sa; att det är ju inget illa menat och det är lite min jargong. Det förstod hon och hon hade inget ont av det. Det kändes i alla fall skönt att lätta på hjärtat lite. Kände att det blev för mycket för mig i sommar där!


När vi hade lagt på satte jag på datorn och satt där en stund innan jag cyklade ner till jobbet för att lämna in den allra, sista nyckeln. Efter det tog jag cykeln mot stan som ligger granne med jobbet och jag var inne på Vero Moda plus Lindex. Jag hittade en skit fin behå inne på Lindex som jag hängde undan eftersom jag inte hade med mig mitt bankomatkort. Jag cyklade hem igen och här slappade jag medans blåsten och regnet kom och gick utanför fönstret. Läste äntligen ut min Glamour Juni - fan vad skönt att ha läst ut den. Hinner liksom inte med att läsa när jag jobbat så jävla mycket som jag gjort under sommaren och jag ligger långt efter att tidningarna kom ut...

Efter hal fem någon gång gick jag ner till Återvinningsrummet och återvann och efter det tog jag cykeln ner till Lindex där jag köpte behån och cyklade hem igen.. Jag åt Kyckling Röd Curry och Sallad till idag - snabbt och gott! Disakde efter at tjag hade ätit upp då jag åker bort imorgon, men däremot har jag inte packat ännu.. Kan göra det imorgon istället då jag har några timmar på mig innan tåget går =)

En väldigt lugn tisdag har det vart i alla fall. Det bästa är nog att jag börjar känna mig liiite bättre. God natt på Er! Tjing tjong.


Just det ja, fick den efterlängtade Ikea-katalogen idag =)

  

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards