Alla inlägg under juli 2010

Av Linda - 3 juli 2010 18:06

Igår när jag la mig tänkte jag att jag inte kommer somna bara för att det är så varmt och för värmens skull. Men där trodde jag fel! Visst jag somnade sent, det gjorde jag, men jag vaknade inte förrän fem minuter innan alarmet gick på. Väldigt skönt måste jag säga då jag oftast sover dåligt när jag ska upp och jobba sju.

De gamla tycker att det är jobbigt med värmen och vi personal tycker att det är jobbigt att jobba i den. Man vill bara kasta sig i havet/en sjö och bara schteeka och bada! Det är lite småsegt nu och helgerna brukar vara mindre intensiva.

Dagen har vart jävligt lång och det har vart hur varmt som helst, jävligt kvavt och kvalmigt. Men det har även vart liksom lite disigt på himlen liksom svårt att kolla på den och det har fläktat lite granna. Däremot tror jag att det kommer börjar åska snart eftersom det är lite sånna moln och sen blåser det lite mer nu. Jävligt typiskt egentligen efter att jag har slutat! Behöver inte bli något helller egentligen utan det bara känns så.

På min rast satt jag ut och solade i en halvtimme och jag svettades ta mig fan ihjäl när jag satt där på balkongen och solade, men det var jävligt skönt!!


Nu ska jag fixa mat Grillkotletter, Potatissallad och Sallad till ska jag käka idag med =) Lättlagat och gott som in i helvete! När man slutat så sent idag orkar man inte laga mat direkt för det räcker med att ha gjort allt möjligt på jobbet. Just det ja, den bästa händelsen idag det var att mitt älskade TYSKLAND vann    

Nej, nu mat! Ha en bra lördag folks! Tjing tjong!

Av Linda - 2 juli 2010 23:16

Det varma, underbara vädret håller i sig och det är för jävla skönt det =) Idag har vi haft sooool och blå himmel och lite, lite fläkt vindar som bara var sköna idag. Däremot kom det lite slöjmoln på eftermiddagen/kvällen och då blev det lite svalare vilket jag tyckte bara var skönt!

Jag vaknade tidigt idag efter nio någon gång av att det var alldeles för varmt! Låg och drog mig i sängen till halv elva då jag gick upp då fick det vara nog, kunde ju inte sova ändå.. Jag fixade lite smått här hemma efter att jag hade gått upp eftersom jag jag gick ut och solade tolv. Jag låg och schteeekte i tre timmar - mycket skönt!! När jag gick in och bytte om tre igen var det bara att dricka, gå på toa, ta något snabbt att äta och cykla iväg till jobbet. Jag åt en Pirog på jobbet idag och som en extra god efterrätt åt jag jordgubbar =)

Kvällen gick bra, men det känns så jävla värdelöst att bara jobba i fyra och en halvtimme.. Det lär ju någon få höra sen efter sommaren!! Dock var det för jävla svettigt bara. Tycker att vi ska ha SIESTA i Sverige på sommaren precis som de har runt Medelhavet. Det är ta mig faaaaaan inte vettigt att jobba när det är så här varmt!! Det tycker jag vore en jävligt bra idé och då blir de flesta nöjda!


När jag hade slutat cyklade jag via Bangatan till Stationen där jag köpte tågbiljetten från Göteborg nästa söndag och sen fortsatte jag Bangatan fram till Industrierna och hem! Skön runda var det och jag var helt genomsvett när jag kom hem, då var ändå klockan efter åtta... Duschen fick det bli direkt efter det.

Jag läste i min Glampur Maj när jag låg ute och solade förut och nu på kvällen har jag äntligen läst ut den!

Nu ska jag sova hade jag tänkt om det nu går vill säga. Ni får sova så gott folks! Tjing tjong!

Av Linda - 1 juli 2010 23:46

  

  

  

  

  

  

Nu har jag suttit och kollat igenom Glamours Maj nummer 2o1o, för att se om det fanns något i tidningen som jag ville ha. Jag har hittat lite några produkter denna gången.


Detta hittade jag i Glamours Maj nummer 2o1o:

* Escada Summer Groove 5o ml, 58o kronor- VILL HA! Tycker att deras sommarparfymer luktar underbart! Som godis! Vill du bli en sexig sommardröm med svaj i höften, vind i gåret och en räv bakom örat är det här doften för dig!

* Bikini Överdel H&M, 99 kronor- Billig överdel!

* Bikini Trosa H&M, 99 kronor- Billig bikini och fin färg är det också!

* Bikini Överdel Twilfit, 169 kronor- Fin överdel i en härlig färg!

* Bikini Trosa Twilfit, 129 kronor- Härlig färg som sagt och denna är också billig!

Av Linda - 1 juli 2010 22:36

Nu när jag har läst ut Glamours Maj nummer 2o1o, kom jag till den här artikeln som handlade om 5o saker att göra innan man fyller 5o. Jag tyckte att det var lite roligt och en del av dem har jag redan gjort. Jag tänkte skriva ner vad jag kunde läsa i artikeln.


Pricka av just dina måste-göra-medan-jag-är-ung! Ett efter ett...

Artikeln är skriven av Carin Jonsson.

 

1. Gör din egen-cocktail och döp den efter dig själv.

2. Fotograferas naken (innan allt åker söderut).

3. Pussa en groda.

4. Ställ en fråga till dina föräldrar, som: "Hur visste du att pappa var rätt?"

5. Skaka hand med någon som verkligen inspirerat dig och säg tack!

6. Bär hatt.

7. Skriv din självbiografi! Rolig läsning för dina barnbarn om inte annat.

8. Gör något som skrämmer livet ur dig. En långresa, ett förtroligt samtal, tala inför en folkmassa... Gör´t!

9. "Boka en flygstol, hitta hotell när du kommer dig och vandra planlöst på gatorna för att upptäcka staden." - webbredaktör Emma Sundh.

1o. Dansa ensam på ett dansgolv.

11. Ha en walk-in-closet organiserad efter färg.

12. Byt hårfärg.

13. Låtsas vara en annan en hel kväll (använd kläder, dialekter och vriden fantasi).

14. Festa nykter.

15. Bada naken en månklar natt.

16. Flytta! Vilken stad, eller vilket land, vil du bo i?

17. Kör en cabriolet med sjalett och stora solbrillor.

18. Stryk "ben som Blake Lively" och "mage som Beyoncé" från att-göra-listan. Livet är för kort.

19. Släpp kontrollen.

2o. Gör något totalt osjälviskt för att hjälpa någon annan.

21. "Bli stirrad påm eller stirra själv, med undertryckt passion á la Twilight." - chefredakröt Jonna Bergh Wahlström.

22. Prata med en riktigt cool kändis.

23. Byt parfym.

24. Festa hela natten ochjobba nästa dag, så kan du säga att även du var en wild thing en gång i tiden.

25. Besök Draculas slott i Rumänien.

26. Ligg i sängen i ett dygn tillsammans med en het man.

27. Se en konsert som får dig yr av glädje.

28. Ta ut dig till den sista energidroppen.

29. Kom in i andra andningen.

3o. Skratta så hårt att du kissar på dig. Lite.

31. Sök drömjobbet.

32. Dansa i regnet.

33. Avsluta vänskapen med energitjuven på ett vänligt men bestämt sätt.

34. Åk på Safari i Afrika.

35. Ring och säg förlåt.

36. Säg: "Nej tack, det är absolut inget för mig".

37. "Lär dig att spela en spansk folksång på gitarr (som i en Almodóvar-film)". - skådisen Moa Gammel.

38. Hoppa u sängen (efter 2o års ålder).

39. Gå på någon form av premiär-

4o. Skrik vårskrik.

41. Campa i mer än 48 timmar. Du kommer aldrig mer att ta en varm ducsh och rena kläder för givet.

42. Ordna en överraskningsfest för din bästa vän-

43. Måla en tavla. Och sätt upp den.

44. Ät sniglar.

45. Får en helkroppsbehandling.

46. Engagera dig (rädda pandorna!).

47. Bjud pojkvännen på en natt på det skönaste hotellet i stan.

48. Håll ett spontant tal.

49. Lev som en miljardär under en dag.

5o. Skicka flaskpost med ett viktigt budskap...

 

  

  

Av Linda - 1 juli 2010 21:34

Vilket UNDERBART väder vi har här i Sverige just nu  Det är varmt, sol, blå himmel och helt jävla underbart skönt! Precis som många andra har jag verkligen längtat efter sommaren efter den för jävligt långa vintern. Nu är den svenska sommaren som bäst, helt klart och jag hoppas verkligen att värmen kommer att hålla i sig. Jag har verkligen njutit av att ha vart ledig idag.

Idag gick jag upp rätt sent - kvart i tolv och egentligen var det inte meningen att jag skulle sova så jävla länge som jag gjorde, men jag var för trött och för lat för att gå upp tidigare.

Jag gick ut och solade ett och låg där i en timme och fyrtio minuter eftersom det kom mer och mer moln och det blåste lite så jag frös. Istället gick jag hem och satte mig på balkongen och läste i min Glamour Maj, det var jätte skönt att sitta ute på balkongen och läsa i solen, plåttaket gör ju att det blir stekhett här!! Inget mig emot =)

Jag cyklade till PA:s tjugo över fem ungefär och där köpte jag Aftonbladet, CHIC; Cornetto, Ciabatta, Grillkotletter, Pepsi, Skinka och Toapapper. När jag hade handlat klart cyklade jag hem igen och då fixa jag dagens middag som just blev Grillkotletter, Potatissallad och Sallad till - dagens middag avnjöt jag på balkongen i soooolen! Jätteskönt att sitta ute på balkongen och äta man får ju passa på! Disken efter maten var dock inte lika rolig eller skön. Är det något jag hatar så är det verkligen att städa och diska!! Som tur var hade jag inte så mycket disk idag och det var skönt.

Sen efter maten var det bara att hoppa in i duschen och sen satte jag mig här vid datorn. Nu när det är så varmt ute sitter man ju inte vid datorn utan man är ju ute och njuter istället, det är mer på kvällarna man kan sitta här! Det är jag garanterat inte ensam om att tycka eller känna..

Hoppas att Ni haft en bra torsdag folks! Tjing tjong!


På PA:s köpte jag Toapapper, Ciabatta, Grillkotletter, CHIC, Skinka och Cornetto!

  

Av Linda - 1 juli 2010 20:46

  


Idag har det ju vart helt sjukt underbart väder och då åker sköna, fina sommarkläder på! Måste bara säga att jag älskar att gå med så här lite kläder, kan vi inte ha sommar jämt här? Värmen ska hålla i sig och det är ju bara bra det! Så här såg jag i alla fall ut idag.


* Topp, Ginatricot.

* Jeansshorts, Lindex- NYA! Älskar dessa snygga, nya shortsen!

* Ballerinaskor, Johanssons Skor.

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards